2018-08-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kan du lämna tillbaka den? Jag förstår inte varför den säljs med en så oanvändbar hårddisk.

Jag har ju redan avinstallerat spel som följde med och sådant för att frigöra utrymme. Dessutom har jag ingen försäkring. Det funkar att kolla på netflix på den, så för tillfället har jag netflix på skitdatorn medan jag gör allt annat på min gamla dator.
Citera
2018-08-29, 17:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har ju redan avinstallerat spel som följde med och sådant för att frigöra utrymme. Dessutom har jag ingen försäkring. Det funkar att kolla på netflix på den, så för tillfället har jag netflix på skitdatorn medan jag gör allt annat på min gamla dator.

Men har du fortfarande ångertid kvar på den så du kan slippa den? Det kanske skulle gå att öppna den och sätta i en riktig hårddisk men då är ju alla garantier körda. Det vettigaste är att få pengarna tillbaka för den.
Citera
2018-08-29, 17:11
Medlem
Citat:
Men har du fortfarande ångertid kvar på den så du kan slippa den? Det kanske skulle gå att öppna den och sätta i en riktig hårddisk men då är ju alla garantier körda. Det vettigaste är att få pengarna tillbaka för den.

Fast ångertiden gäller väl bara om man inte har fixat och grejat med appar och sådant? De vill väl inte ha tillbaka en dator där alla spel är borttagna?
Citera
2018-08-29, 17:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Fast ångertiden gäller väl bara om man inte har fixat och grejat med appar och sådant? De vill väl inte ha tillbaka en dator där alla spel är borttagna?

Jag är inte säker på det. Du får väl anpassa mjukvara på det sätt du vill använda produkten och du har ju insett att den inte går att använda till avsett syfte. Då skulle man ju inte heller få installera program eller ens koppla upp den mot nätet , det är min logik.

Du måste ju kolla med CDON vad som gäller för du kan ju inte använda den. Antingen få pengarna tillbaka eller lägga till pengar och få en variant med en användbar hårddisk.
Citera
2018-08-29, 17:17
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på det. Du får väl anpassa mjukvara på det sätt du vill använda produkten och du har ju insett att den inte går att använda till avsett syfte. Då skulle man ju inte heller få installera program eller ens koppla upp den mot nätet , det är min logik.

Du måste ju kolla med CDON vad som gäller för du kan ju inte använda den. Antingen få pengarna tillbaka eller lägga till pengar och få en variant med en användbar hårddisk.

Jag har mejlat dem nu.
Citera
2018-08-29, 17:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag har mejlat dem nu.

Duktig tjej.
Citera
2018-08-29, 17:23
Medlem
Citat:
Duktig tjej.

Jag vet.
Citera
2018-08-29, 17:41
Medlem
Clint Ruins avatar
Det finns ju en plats för SD-kort enligt specifikationen.

Sätt in det största datorn klarar (se instruktionsboken) och flytta mappar som Mina Dokument och lägg alla temporära filer på SD-kortet.
Citera
2018-08-29, 17:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Det finns ju en plats för SD-kort enligt specifikationen.

Sätt in det största datorn klarar (se instruktionsboken) och flytta mappar som Mina Dokument och lägg alla temporära filer på SD-kortet.

Det är en nödlösning för hyggliga SD-kort som skulle ge datorn lite mer utrymme börjar kosta från tusingen. Lika bra att lämna tillbaka den och få en bättre laptop för den extra lappen.
Citera
2018-08-30, 11:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag har köpt en billig skitdator. Den är verkligen pissdålig, och när jag (efter att ha grejat med inställningar och allt) kollade recensioner på CDON så visade det sig att alla som har köpt den hatar den.

Hur som helst så har nu IE försvunnit. Ikonen är borta och sökningar i Inställningar ger inget. Det går fortfarande att anpassa inställningar för IE, men att få fram själva IE går inte.

Någon som vet vad som är fel? Jag har startat om datorn tre gånger.

Dålig - ja. Men den går att fixa till så det blir en hyffsad vardagsdator för enklare göranden.

Vill du så kan jag?!
Citera
2018-08-30, 12:37
Medlem
salxars avatar
Citat:
Kan du k;ra Windirstat s[ vi ser vad det 'r som tar all utrymme?

https://windirstat.net/
Citera
2018-08-30, 18:02
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Jag har köpt en billig skitdator. Den är verkligen pissdålig, och när jag (efter att ha grejat med inställningar och allt) kollade recensioner på CDON så visade det sig att alla som har köpt den hatar den.

Hur som helst så har nu IE försvunnit. Ikonen är borta och sökningar i Inställningar ger inget. Det går fortfarande att anpassa inställningar för IE, men att få fram själva IE går inte.

Någon som vet vad som är fel? Jag har startat om datorn tre gånger.
Testat Windows Update?

Kan du inte bara ladda ner någon webbläsare till ett USB-minne och installera det därifrån? Om du verkligen vill ha IE av någon anledning kan du hämta det från FileHippo.

Är det Windows 10 är det Edge som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in