Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 11:32
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Är det en rimlig uppgift? Klonazepam har avsevärt längre halveringstid.

Vad kan jag förvänta mig för resultat?

Har bett min läkare om att fasa ur Xanor och bli medicinfri, då föreslog hon Klonazepam eftersom den har längre halveringstid och således lindrar utsättningssymptomen.

Har hört att diazepam är vanligare vid utsättning, men Klonazepam kanske funkar lika väl?
Citera
2018-08-27, 12:05
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-08-27, 14:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basmiq
Som rubriken lyder. Är det en rimlig uppgift? Klonazepam har avsevärt längre halveringstid.

Vad kan jag förvänta mig för resultat?

Har bett min läkare om att fasa ur Xanor och bli medicinfri, då föreslog hon Klonazepam eftersom den har längre halveringstid och således lindrar utsättningssymptomen.

Har hört att diazepam är vanligare vid utsättning, men Klonazepam kanske funkar lika väl?
Jag gjorde det en gång. Klona i droppflaska (finns på svenska apotek) en droppe är 0,1mg, jag minskade med en droppe i veckan. Lycka till
Citera
2018-09-05, 15:13
  #4
Medlem
Fler som har erfarenhet har av att fasa ut xanor med Klonazepam?
Citera
2018-09-05, 16:05
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haraldtreutiger
Fler som har erfarenhet har av att fasa ut xanor med Klonazepam?
Ja, jag hade 6 mg Xanor o bytte till 4 mg Iktorivil. Såg ungefär ut så här:

Vecka 1: 6 mg Xanor, 0 mg Iktorivil
Vecka 2: 4 mg Xanor, 1 mg Iktorivil
Vecka 3: 2 mg Xanor, 2 mg Iktorivil
Vecka 4: 1 mg Xanor, 3 mg Iktorivil
Vecka 5: 0 mg Xanor, 4 mg Iktorivil

Något sådant... Det gick smärtfritt i.a.f!
Men sen åt jag 4 mg Iktorivil i 15 år, nu halverade jag till 2 mg, o gör ett försök att ta bort den nästan helt nu med Lyrica. Målet är att bli av med Lyrica också, o kanske bara ha Iktorivil vid behov.

EDIT: Jag minns inte mer än att jag tog Xanor 3ggr om dagen, o Iktorivil räcker med en gång om dagen.
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-09-05 kl. 16:51.
Citera
2018-09-06, 00:36
  #6
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basmiq
Som rubriken lyder. Är det en rimlig uppgift? Klonazepam har avsevärt längre halveringstid.

Vad kan jag förvänta mig för resultat?

Har bett min läkare om att fasa ur Xanor och bli medicinfri, då föreslog hon Klonazepam eftersom den har längre halveringstid och således lindrar utsättningssymptomen.

Har hört att diazepam är vanligare vid utsättning, men Klonazepam kanske funkar lika väl?

Hoppar in lite här med frågor.
Har/hade du Xanor på recept?
Jag använder nämligen Xanor svart (utan recept) och skulle också vilja trappa ur med Klonazepam, eller Diazepam.
Finns det någon chans tror du/ni att jag skulle kunna få ett nedttrappninsschema om jag ringer någon läkare eller beroendenheten här i staden?
Kom på nu när jag skriver (bensad och lite desperat) att det är ju bara att jag ringer eller besöker dom och frågar.
Undrar hur stor chansen är att jag skulle få stess eller ikto... ?
Citera
2018-09-06, 10:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hoppar in lite här med frågor.
Har/hade du Xanor på recept?
Jag använder nämligen Xanor svart (utan recept) och skulle också vilja trappa ur med Klonazepam, eller Diazepam.
Finns det någon chans tror du/ni att jag skulle kunna få ett nedttrappninsschema om jag ringer någon läkare eller beroendenheten här i staden?
Kom på nu när jag skriver (bensad och lite desperat) att det är ju bara att jag ringer eller besöker dom och frågar.
Undrar hur stor chansen är att jag skulle få stess eller ikto... ?
Jag tror chansen är minimal om du inte haft recept. Din bästa chans är en avgiftning, precis som alla andra som knarkat, där får du garanterat stesolid och en uttrappning så länge du är där. Det kommer svida och kommer inte vara en trevlig miljö. Att en läkare skulle ge sig benzo i öppenvård att administrera själv tillsammans med opioider är helt osannolikt och skulle vara grovt tjänstefel.
Citera
2018-09-06, 13:10
  #8
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag tror chansen är minimal om du inte haft recept. Din bästa chans är en avgiftning, precis som alla andra som knarkat, där får du garanterat stesolid och en uttrappning så länge du är där. Det kommer svida och kommer inte vara en trevlig miljö. Att en läkare skulle ge sig benzo i öppenvård att administrera själv tillsammans med opioider är helt osannolikt och skulle vara grovt tjänstefel.

Ja jag tror precis som du skriver att jag blir tvungen att lägga in mig på beroendeenheten i min stad för avgiftning. Har varit där två gånger men då har det varit för Buprenorfin.
Första gången jag var där så fick jag ovetande en AT på all Alprazolam jag ätit också. Men jag visste inte att jag fick AT på det, eftersom de enda symptomen jag fick var att jag bara sov 1 timme per natt och drömde då hemska mardrömmar. Dygn 6 så började jag hallucinera och fick psykos (dels för att jag inte sovit på 6 dygn) så då gav dom mig 40 mg stess + nåt antipsykotiskt och då sov jag djupt i 12 timmar och sen så blev det bra.
Har några alpra kvar hemma och ska testa att inte ta någon idag och se hur sömnen blir.
Citera
2018-09-06, 13:31
  #9
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Jag gjorde det en gång. Klona i droppflaska (finns på svenska apotek) en droppe är 0,1mg, jag minskade med en droppe i veckan. Lycka till
Avregistrerades i somras enligt fass, så nu finns det bara 0.5 och 2 mg klonazepam/iktorivil tillgängligt på apoteken.
Citera
2018-09-06, 16:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Avregistrerades i somras enligt fass, så nu finns det bara 0.5 och 2 mg klonazepam/iktorivil tillgängligt på apoteken.
Aj fan, då blir det svårare, men krossa tabletter i sprit, noga uppmätt så kan man lösa det själv med att ta mindre och jämnare doser än att dela tabletter i små flisor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback