• 1
  • 2
2018-08-20, 23:21
Medlem
Hejsan flashbackare. Skulle vilja hra era sikter p min lilla historia. Jvlar vad mycket text det blev d.

Det hela handlar om en tjej jag trffade i brjan av Juli p en jobbresa som varade i 5 dagar. Hon r 4 r ldre. Vi umgicks mycket under dessa dagarna tillsammans i ett gng, vi hade riktigt kul. Vi delade ven lgenhet under denna tid p cirka 10 pers. Tredje kvllen efter vi varit ute och festat fr jag frgan p fyllan av en i gnget om vad jag tycker om denna tjejen? Fattade ganska tydligt att det var hon som bett dem frga mig. Jag sa att jag tyckte hon verka som en go tjej typ. Samma kvll vill hon skeda i sngen ( nej vi lg ej fr att de var 5 pers i samma rum) Visst hon hade ett eget rum, men r ingen som bara ligger fr att ligga. Samma procedur repeterades dagen efter. (Sista dagen) Det mrktes tydligt att hon verkligen hade intresse fr mig. Dagen efter vi kom hem frn resan, fick jag fr mig att adda henne p snapchat. Hon la till mig och vi brjade snapa p varje dag tills att vi sgs 2 veckor senare, d hade vi frn resan bestmt att vi skulle ta en lunch ihop (vra jobb ligger vldigt nra varandra) 4 pers var vi. Anledningen till s lng tid emellan var att vi bda hade mycket fr oss de dagarna, jag var bortrest igen osv. Men mycket trevligt var det, och knde av hennes intresse d med. Vi fortsatte snapchata mycket med varandra och bestmde att vi skulle mtas upp ute i helgen nr vi bde skulle ut. Jag fick trffa hennes vnner och hon fick trffa mina. Vi hade mycket trevligt terigen och nr vi sa hejd slutade det med en kyss. Vi fortsatte vrat stndiga pratade med varandra och bestmde att vi borde ses snart igen. S vi sgs redan nsta helg. Hon skulle ut med sina vnner men hon bjd med mig. Vi hade vldigt kul och det slutade med att jag fljde med henne hem. Vi lg, jag var kvar hos henne hela vgen tills 10 p kvllen dagen efter. Vi pratade och vi bda sa att vi inte bara r ute efter ngot ligg. Vi lg i sngen typ hela dagen och kollade film och hade sex. Efter detta bestmde vi att vi skulle ses igen. D blev det att vi kte till havet och tog med oss thai och kollade p solnedgngen. Mycket mysigt och trevligt. Sov ver hos henne igen.
Vi snapade varje dag och sgs minst 3 gnger i veckan och det blev vernattning varje gng. Detta har hllit p i 3 veckor. Men i torsdags frra veckan kndes det som ngot ndrades. Jag sov hos henne ons-tors. Vi hade terigen lika trevligt som alla andra ntter vi spenderat tillsammans. Vi bda var lediga p dagen men hon skulle ivg vid lunch och ha skallat mte med hennes far angende hennes psykiskt sjuka bror som vi pratat om innan. Brodern lider av ngon ngestsyndrom dr han saknar ngot mne som gr en lycklig som hon berttat.
Senare p kvllen nr vi bda r hemma hos sig s snapchatar jag henne, tog 2h innan hon ppna och svara. Har aldrig varit s segt innan. Frgar om jag kan ringa eller om hon r upptagen, hon berttar d att hon r med en kompis. Fr nu en knsla om att ngot inte r helt ok. Dagen efter har jag AW med mitt jobb och vi hade bestmt med varandra sen ngra dagar tillbaka att jag skulle sova hos henne den kvllen. (Detta var i fredags) Vi sgs inte mycket, jag kom hem till henne och lmnade mina grejer, vi pratade en kvart. Sen kte jag ganska kort drp fr var sen ivg till AWn, hon skjutsade mig dit. Nu knde jag ocks att det inte var ngot som stmde, men feg som jag var s frga jag ej. Nr jag skulle ge henne hejdkyssen som vi alltid ger varandra, s mtte hon knappt mig nr jag skulle ge henne kyssen. Kom hem till henne vid midnatt, hon hade lagt sig fr hon skulle upp tidigt och jobba. Frsta natten vi ej lg. Vi skeda typ inte ens. Hon tog inga intiativ och svarade knappt p mina. Jag begav mig hemt p frmiddagen d hon var kvar p jobb. Fick nstan knslan som om att hon ville det. Vi snapar under em/kvll, hon bidrar till mycket men seg p svara trots att hon r hemma sjlv och bara kollar film. Fr dlig magknsla om att ngot inte str rtt till. Tnker att jag ska lta henne va lite o se vad som hnder, s skickar inget frrn 7 p sndagskvllen, hon skiter i att ppna min men r nd aktiv p snap. Provar att ringa henne 2h efter jag skickat snapen, inget svar. Lgger ett sms och frgar om allt r okej? Hon ringer tillbaka kl 23 ass 1h senare. Frgar henne om allt r okej d med, hon sger att det r de men har varit mycket det sista med allt bara sger hon. Hon pratar p och allt verkar som vanligt, hon frgar mig hur det var p min AW i fredags osv, och om min frkylning etc. Hon berttar vad hon ska gra i veckan osv, jag freslr att vi ska p bio. Minns faktiskt inte riktigt hr vad hon sa men w/e. Hon verkade intresserad ifallafall. Vi snackade p i en kvart cirkus. Jag avslutar med att sga, jag tycker rtt bra om dig s du vet. Hon svarar med att jag tycker om dig ocks Och att vi hrs imon. Kndes fortfarande inte riktigt okej. Nu knde jag att de r upp till henne att hra av sig. Hela dagen gick, liggandes dr sjuk i sngen och inte veta vad hon vill. S knde att det var perfekt lge att hra med er experter vad ni tycker om detta, vad ska jag gra, hur ska jag g till vga med detta?
Nu precis nr jag skrivit klart allt detta hrde hon faktiskt av sig, p snapchat d. Stod inget speciellt men nu verkar vi ftt igng en snapchatkonversation som vi haft tidigare iallafall. Skulle jag frga henne nu skulle det vara samma svar, att allt r okej. Frgade henne om hon ville se bio och kka ngot p onsdagen men fick svar att hon ska trffa sin kompis p kvllen, mycket troligt men hon borde frslagit ett annat datum kan man tycka d.
Senast redigerad av MMMM1111O0 2018-08-20 kl. 23:23. Anledning: Ingen speciell
Citera
2018-08-20, 23:37
Medlem
Detta kan lta hrt men du mste visa henne att hon inte r ditt allt och att du inte hunsar efter henne. ni r knappast klara med "spelet" efter ngon mnad bara.

Boka upp dig trots att du r sjuk eller brjar bli frisk med allt annat som inte har med henne att gra. trffa tjejkompisar p middag och lgg upp p snapstory utan att gra det fr att gra henne avis utan fr att visa att du har ett eget intressant liv som hon missar och andra "dina vnner" fr ta del av.

Kom ihg detta bara.
Det r inte ditt jobb att ta ansvar fr hennes reaktioner eller dumheter (som du berttar att hon r off)
Du ska inte kpa attt hon kr med dig p det viset. Om du inte stter grnserna nu kommer hon aldrig frst att du r lika mycket vrd den respekt som du ger henne villkorslst som det lter som.
Lycka till...
Citera
2018-08-20, 23:37
Medlem
danielito69s avatar
Lt henne andas. Det lter som du tjatar p henne om att gra saker och att du inte har ett annat liv.

Umgs med kompisar mer, kolla om hon hr av sig frst. Har hon trttnat p dig s kan man inte tvinga nn att gilla en.

Det lter p att ni var intensiv i brjan. Skynda lngsammare, gr annat en bara sex
Citera
2018-08-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doomgaards
Detta kan lta hrt men du mste visa henne att hon inte r ditt allt och att du inte hunsar efter henne. ni r knappast klara med "spelet" efter ngon mnad bara.

Boka upp dig trots att du r sjuk eller brjar bli frisk med allt annat som inte har med henne att gra. trffa tjejkompisar p middag och lgg upp p snapstory utan att gra det fr att gra henne avis utan fr att visa att du har ett eget intressant liv som hon missar och andra "dina vnner" fr ta del av.

Kom ihg detta bara.
Det r inte ditt jobb att ta ansvar fr hennes reaktioner eller dumheter (som du berttar att hon r off)
Du ska inte kpa attt hon kr med dig p det viset. Om du inte stter grnserna nu kommer hon aldrig frst att du r lika mycket vrd den respekt som du ger henne villkorslst som det lter som.
Lycka till...

Bra skrivet och kan bara hlla med. Slappna av lite mer. Lt henne ta initiativet till kontakt och frslag p aktiviteter ibland. Visa att du ocks har kompisar som du vill trffa.

Vad fick henne intresserad av dig i brjan? Uttriktad? Rolig? Social? r det samma som du utstrlar nu?
Citera
2018-08-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doomgaards

Kom ihg detta bara.
Lycka till...

Tack fr ett bra svar, har varit noggran med att inte vara fr p. Hon har tagit mycket intiativ med att ses, och hitta p grejer. Och freslagit saker vi borde gra osv. De har liksom tvrvnt. S kom lite som en chock.
Citera
2018-08-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielito69
Lt henne andas. Det lter som du tjatar p henne om att gra saker och att du inte har ett annat liv.

Umgs med kompisar mer, kolla om hon hr av sig frst. Har hon trttnat p dig s kan man inte tvinga nn att gilla en.

Det lter p att ni var intensiv i brjan. Skynda lngsammare, gr annat en bara sex

Det som r grejen, hon har tagit mycket intiativ sjlv. Sagt saker hon skulle vilja hitta p med mig osv. Det har alltid varit 50/50 p vem som hr av sig frst.
Citera
2018-08-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Bra skrivet och kan bara hlla med. Slappna av lite mer. Lt henne ta initiativet till kontakt och frslag p aktiviteter ibland. Visa att du ocks har kompisar som du vill trffa.

Vad fick henne intresserad av dig i brjan? Uttriktad? Rolig? Social? r det samma som du utstrlar nu?
Skulle vl sga en blandning av allt, ser vl rtt okej ut och r allmnt social.
Citera
2018-08-20, 23:59
Medlem
danielito69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMMM1111O0
Det som r grejen, hon har tagit mycket intiativ sjlv. Sagt saker hon skulle vilja hitta p med mig osv. Det har alltid varit 50/50 p vem som hr av sig frst.

Hur gammal r hon?
Citera
2018-08-21, 00:03
Medlem
Citat:
Hur gammal r hon?
26 och jag 22
Citera
2018-08-21, 00:16
Medlem
danielito69s avatar
Kolla om hon vill hitta p helt andra aktiviteter. Mer vuxna saker.
Typ konsert med artist hon gillar.
Eller fr spontana saker utan planering, be henne packa en vska med vernattningklderoch boka ett hotell med jacuzzi och kka gott ute. Typ lite semesterknsla.
Om du har eknomi fr det
Citera
2018-08-21, 00:25
Medlem
Citat:
Kolla om hon vill hitta p helt andra aktiviteter. Mer vuxna saker.
Typ konsert med artist hon gillar.
Eller fr spontana saker utan planering, be henne packa en vska med vernattningklderoch boka ett hotell med jacuzzi och kka gott ute. Typ lite semesterknsla.
Om du har eknomi fr det
Skulle grna vilja det ocks. Men som du sa innan lt henne va lite. Har ju nyss freslagit de hr med bio. Svarade ju henne tillbaka nr hon sa att hon skulle trffa hennes kompis att hon skulle komma med tid istllet som passar henne.

Hon har ej ppnat nu efter en timme, Antagligen lagt sig.
Citera
2018-08-21, 00:27
Medlem
pratkarls avatar
Det gick framt och ni trivdes bra ihop. Pltsligt frndrades allt.
Tycker det lter som om en gammal affr har flammat upp. Ngot/ngon som hon varit vldigt svag fr men avskrivit p g a det var slut/den andra inte var intresserad, etc. S pltsligt ppnar sig en mjlighet. Den gamla flamman hr av sig, hans tjej lmnar honom, flyttar utomlands ets. D fr hon upp intresset fr honom igen.
Det betyder inte att hon inte gillade dig nr ni trffades. Tvrtom, hon kan ha gillat dig jttemycket.
Men nu dk den gamla flamman upp och d blev hon mer intresserad av hen.
Inget konstigt. En person kan ha haft en intensiv, lnls krlek och frsker trsta sig med en annan, bra person som hen tycker vldigt mycket om. Men s pltsligt dyker ett gammalt krleksspke upp som du helt enkelt inte kan konkurrera med.
Vissa sna dr gamla krlekar blir som en fixering. Spelar ingen roll om det gtt 40 r eller t o m om fremlet varit dumt mot din tjej.
Det kan g ver, men rkna inte med det. St beredd med bandage och tlamod, har du tur blir hon srad igen av konkurrenten och kommer tillbaka och sker trst.
Kolla diskret med hennes bekanta om ngot gammalt spkar i bakgrunden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in