Citat:
Det gick framåt och ni trivdes bra ihop. Plötsligt förändrades allt.
Tycker det låter som om en gammal affär har flammat upp. Något/någon som hon varit väldigt svag för men avskrivit p g a det var slut/den andra inte var intresserad, etc. Så plötsligt öppnar sig en möjlighet. Den gamla flamman hör av sig, hans tjej lämnar honom, flyttar utomlands ets. Då får hon upp intresset för honom igen.
Det betyder inte att hon inte gillade dig när ni träffades. Tvärtom, hon kan ha gillat dig jättemycket.
Men nu dök den gamla flamman upp och då blev hon mer intresserad av hen.
Inget konstigt. En person kan ha haft en intensiv, lönlös kärlek och försöker trösta sig med en annan, bra person som hen tycker väldigt mycket om. Men så plötsligt dyker ett gammalt kärleksspöke upp som du helt enkelt inte kan konkurrera med.
Vissa såna där gamla kärlekar blir som en fixering. Spelar ingen roll om det gått 40 år eller t o m om föremålet varit dumt mot din tjej.
Det kan gå över, men räkna inte med det. Stå beredd med bandage och tålamod, har du tur blir hon sårad igen av konkurrenten och kommer tillbaka och söker tröst.
Kolla diskret med hennes bekanta om något gammalt spökar i bakgrunden.
Tycker det låter som om en gammal affär har flammat upp. Något/någon som hon varit väldigt svag för men avskrivit p g a det var slut/den andra inte var intresserad, etc. Så plötsligt öppnar sig en möjlighet. Den gamla flamman hör av sig, hans tjej lämnar honom, flyttar utomlands ets. Då får hon upp intresset för honom igen.
Det betyder inte att hon inte gillade dig när ni träffades. Tvärtom, hon kan ha gillat dig jättemycket.
Men nu dök den gamla flamman upp och då blev hon mer intresserad av hen.
Inget konstigt. En person kan ha haft en intensiv, lönlös kärlek och försöker trösta sig med en annan, bra person som hen tycker väldigt mycket om. Men så plötsligt dyker ett gammalt kärleksspöke upp som du helt enkelt inte kan konkurrera med.
Vissa såna där gamla kärlekar blir som en fixering. Spelar ingen roll om det gått 40 år eller t o m om föremålet varit dumt mot din tjej.
Det kan gå över, men räkna inte med det. Stå beredd med bandage och tålamod, har du tur blir hon sårad igen av konkurrenten och kommer tillbaka och söker tröst.
Kolla diskret med hennes bekanta om något gammalt spökar i bakgrunden.
Nu citerar jag denna text för detta är exakt vad som har hänt. Jag bad henne om en uppdatering vart vi har varandra, hon sa att hon skulle höra av sig idag på kvällen genom att ringa. Men istället kom smset. "Förlåt att de här blir på sms istället" Sen kommer en jävla massa text om att anledningen till att hon varit oklar de senaste är för att hon har börjat träffa en kille igen som hon träffade i vintras, och har valt att ge honom en chans.
Sådär kan man väl tycka om de där, man blir ju lite arg för hon inte berättat det tidigare när jag inte hade samma känslor som jag börjat få nu.... Frågan är om man ska svara på hennes sms eller fullständigt skita i det.