Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 13:35
  #1
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
När Sara i december 2015 kom till Sverige som flykting bar hon heltäckande kläder och slöja och var troende muslim. I dag definierar hon sig själv som ateist, något som kan ge dödsstraff i Afghanistan.

Att Sara lämnat islam är ett av hennes två betydande asylskäl.

[...]

Sara började må bättre, lärde sig språket, trivdes i skolan och började se en framtid i Sverige.

”Sedan tog jag av sjalen”
Hon började också ifrågasätta religionen hon vuxit upp med. Hon lärda känna hundar och dess ägare, äta mat som anses oren enligt islam och läsa böcker som var förbjudna i hemlandet.

– Sedan tog jag av sjalen. Det var lite jobbigt först men det gick bra, säger hon.

I skolan lärde hon sig också mer om världsreligionerna.

– Alla har något gemensamt men säger det på lite olika sätt. För mig är de likadana och jag respekterar dem lika mycket. Men jag känner inte att jag tillhör någon av dem, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-jag-ar-i-fara

Detta verkar var en klok och kritiskt tänkande ung tjej. Varför ska hon utvisas? Det är den här typen av invandrare som vi behöver fler av i Sverige.

Hur vanligt är det att detta händelseförlopp sker? Är det vanligt att unga tjejer från muslimska länder kommer till Sverige, imponeras av västerländska värderingar, för att sedan överge islam och kasta sin slöja?
__________________
Senast redigerad av CharlieHallstrom 2018-08-15 kl. 14:35.
Citera
2018-08-15, 13:41
  #2
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Eftersom det sitter en hel del islamister och jihadister på migrationsverket så avslås och utvisas alla som inte är muslimer. Resten av packet behåller vi av samma anledning.
Citera
2018-08-15, 13:45
  #3
Medlem
Om att lämna islam är ett skäl till asyl, varför vill någon Svensk alls ha islam i Sverige då?

Låter som att hon egenligen ska få stanna då, men beror på skälet till utvisning. (Inte läst artikeln)
__________________
Senast redigerad av .Void 2018-08-15 kl. 13:48.
Citera
2018-08-15, 13:45
  #4
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Enda chansen för henne är att börja råna åldringar och slå ihjäl barn. Då får hon stanna.
Citera
2018-08-15, 13:46
  #5
Medlem
hieroboams avatar
Hur kan man ens utvisa muslimska kvinnor över huvud taget? De är ju slavar i sina egna länder, de om några har asylskäl.
Citera
2018-08-15, 13:49
  #6
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Detta verkar var en klok och kritiskt tänkande ung tjej. Varför ska hon utvisas? Det är den här typen av invandrare som vi behöver fler av i Sverige.

Hur vanligt är det att detta händelseförlopp sker? Är det vanligt att unga tjejer från muslimska länder kommer till Sverige, imponeras av västerländska värderingar, för att sedan överge islam och kasta sin slöja?

Hon utvisas just på grund av att hon har ett sunt, kritiskt och logiskt tänkande. Inte bra om man vill skapa en ny arbetarklass som likt robotar ska traska fram och tillbaka mellan hemmet och industrin.

Mitt politikerförakt späs på för varje dag som går
Citera
2018-08-15, 13:53
  #7
Medlem
Tråkigt att läsa.

Låste tidigare en annan tråd med en tjej som skulle bli utvisad med. Ingen muslim dock, men oavsett det verkar det röra sig om invandrare som faktiskt verkar kunna uppföra sig.

Unga tjejer, med en faktisk tanke att utbilda sig, lära sig svenska, och skaffa sig ett jobb och en framtid i sverige.
Dessa blir utvisade samtidigt som vi hela tiden släpper in mindre lämpade individer, och inte ens utvisar grovt kriminella återfallsförbrytare ;(
Djupt tragiskt, och någonstans är det fel på systemet...
Citera
2018-08-15, 13:56
  #8
Medlem
Islamisterna på migrationsverket vill ju inte hjälpa en läskig ateist. Hon skickas såklart ner igen med ett mail till den lokala imamen så hon kan stenas framför moskén efter nästa fredagsbön.
Citera
2018-08-15, 13:57
  #9
Medlem
4yoonlys avatar
Man kan om man är lite konspiratoriskt lagd tro att migrationsverket (eller vad nu är som gett henne avslag) har anställt muslimer...


---edit

Vart tvåa på den såg jag nu :-)
Citera
2018-08-15, 14:00
  #10
Medlem
TS hann före, bra. Det är såna här sjuka artiklar jag har nästan svårt att tro på. Vad fan håller Migrationsverket på med? Precis som nån skrev, det är såna här invandrare vi behöver fler av. Såna som är villig att "sedern dit man kommer". Sen när i detta fall hon gör det så ska hon utvisas till en ev avrättning. Helt sjukt att det här kan förekomma i Sverige 2018. Vart finns samariten Elen Ersson (eller va fan hon heter) nu? Eller vill hon bara rädda medelsålders babb-män som har begått brott här i landet, kanske t.o.m. våldtagit. Vart är V, FI och C och alla andra som värnar om jämlikhet och kvinnors rätt i samhället. Finns det nåt att skriva under så gör jag det, och jag uppmanar folk som kan förstöra denna ev utvisning att göra det. För det här är fan inte rätt, jämfört med dömda brottslingar som ska ut ur landet. Sverige 2018, vill fan fly till Danmark om det inte vore för gröten i halsen.
Citera
2018-08-15, 14:01
  #11
Medlem
Typiskt att dom utvisar en intelligent modig tjej som verkligen velat lära sig svenska och gå i skolan. Istället tar dom in 90 procent afghanska ”pojkar” som inte har nån som helst vilja att bortgå från destruktiva muslimska traditioner, som går och röker heroin och lär sig inte språket.
Citera
2018-08-15, 14:03
  #12
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Någon ung, attraktiv flashbackare som kan tänka sig hjälpa denna söta och intelligenta flicka att stanna i Sverige genom ett sambovisum eller liknande efter ett par dejter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback