Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-15, 05:05
  #1
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Ja, vad tror ni om dagens brokollaps i Genua? Kan det vara false flag?

Jag har läst en del de senaste timmarna och var övertygad om att det kunde vara äkta tills jag såg detta

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-fore-broraset

Citat:
Genua är en stad i sorg efter broolyckan som hittills krävt 30 människoliv.

Forne landslagsspelaren Domenico Criscito, 31, var nära att dras med i olyckan. Exakt hur nära får man reda på av en kuslig tillfällighet på Genoa-spelarens Instagram.

Han ska ha kört på bron exakt tio minuter innan den rasade. Exakt tio. Vad gjorde han där ens och vad är hans agenda med framträdandet i media?

Hur rasar en bro för att det blixtrar lite? Det kan inte bara vara jag som fått WTC-vibbar av denna händelse, tror vi kommer få läsa fler skumma saker de kommande dagarna
Citera
2018-08-15, 08:14
  #2
Medlem
Neroxxs avatar
Bron har länge varit i behov av förbättring, så troligaste är bristande underhåll sen hårt väder på det som gjort bron ännu mer instabil. Tyckte mig höra på radion att denna bro har varit på tal under flera år att den behöver mer underhåll. De höll väl även på med underhåll under denna period.
Citera
2018-08-15, 08:25
  #3
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Ja, vad tror ni om dagens brokollaps i Genua? Kan det vara false flag?

Jag har läst en del de senaste timmarna och var övertygad om att det kunde vara äkta tills jag såg detta

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-fore-broraset



Han ska ha kört på bron exakt tio minuter innan den rasade. Exakt tio. Vad gjorde han där ens och vad är hans agenda med framträdandet i media?

Hur rasar en bro för att det blixtrar lite? Det kan inte bara vara jag som fått WTC-vibbar av denna händelse, tror vi kommer få läsa fler skumma saker de kommande dagarna

False flag innebär ju att man utför något men försöker få det att någon annan bör skulden.. Så vem menar du man försöker svartmåla här, och i vilket syfte?
Citera
2018-08-15, 08:34
  #4
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
False flag innebär ju att man utför något men försöker få det att någon annan bör skulden.. Så vem menar du man försöker svartmåla här, och i vilket syfte?

Presidenten har ju gått ut och sagt att de som stod för bygget, planeringen och underhållet ska jagas ner och ställas till svars. Kan han ha något otalt med dessa människor att göra så att han arrangerade broraset för att ha en anledning att gå efter dem? Tycker du inte att det är konstigt att Criscito åkte förbi där exakt 600 sekunder innan broraset?
Citera
2018-08-15, 08:43
  #5
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Presidenten har ju gått ut och sagt att de som stod för bygget, planeringen och underhållet ska jagas ner och ställas till svars. Kan han ha något otalt med dessa människor att göra så att han arrangerade broraset för att ha en anledning att gå efter dem? Tycker du inte att det är konstigt att Criscito åkte förbi där exakt 600 sekunder innan broraset?
Så presidenten är av någon obegriplig anledning sur på ett byggbolag och river en motorvägsbro för att kunna åtala dem?

Criscito: Nej det tycker jag inte är konstigt. Det finns en jävla massa hel- och halvkändisar, att en av dem åker där är inte konstigt. Varför tror du att det var exakt 600 sekunder innan, att han uppskattar det till 10 minuter innan behöver ju knappast betyda att han menade på sekunden..
Citera
2018-08-15, 08:43
  #6
Medlem
Det händer då och då att broar rasar. I våras i år 2018 rasade en bro i Miami USA. År 2016 rasade en annan bro i Italien. Det finns många liknande olyckor.

Det har väl inte hänt så ofta i Sverige dock. (Sverige är alltid bäst eller hur) År 1979 rasade Tjörn-bron och ett antal dog. Men då hade en båt kört på en bropelare så där fanns en orsak till kollapsen.
Citera
2018-08-15, 08:44
  #7
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Presidenten har ju gått ut och sagt att de som stod för bygget, planeringen och underhållet ska jagas ner och ställas till svars. Kan han ha något otalt med dessa människor att göra så att han arrangerade broraset för att ha en anledning att gå efter dem? Tycker du inte att det är konstigt att Criscito åkte förbi där exakt 600 sekunder innan broraset?

600 sekunder är en siffra som står för dig. 10 minuter pratas det om. Vad är det orimliga med 10 minuter? Vad hade varit en rimligare tid enligt dig, 11 minuter? 7?
Citera
2018-08-15, 09:27
  #8
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Ja, vad tror ni om dagens brokollaps i Genua? Kan det vara false flag?

Jag har läst en del de senaste timmarna och var övertygad om att det kunde vara äkta tills jag såg detta

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-fore-broraset



Han ska ha kört på bron exakt tio minuter innan den rasade. Exakt tio. Vad gjorde han där ens och vad är hans agenda med framträdandet i media?

Hur rasar en bro för att det blixtrar lite? Det kan inte bara vara jag som fått WTC-vibbar av denna händelse, tror vi kommer få läsa fler skumma saker de kommande dagarna


Sitter du och letar efter saker att hävda konspiration mot?
Citera
2018-08-15, 10:28
  #9
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
600 sekunder är en siffra som står för dig. 10 minuter pratas det om. Vad är det orimliga med 10 minuter? Vad hade varit en rimligare tid enligt dig, 11 minuter? 7?

Jag undrar bara vad det betyder, han sa 10 minuter, inte 10,5 eller 10 minuter och 37 sekunder utan 10 minuter exakt och jag vill veta om andra använt samma tidsspann tidigare vid liknande olyckor, har andra kändisar varit nära liknande "olyckor" och använt samma tidsspann?

10 minuter är förresten 600 sekunder så det är inte en siffra som står för mig
__________________
Senast redigerad av nyblivetsocfall 2018-08-15 kl. 10:34.
Citera
2018-08-15, 10:36
  #10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Jag undrar bara vad det betyder, han sa 10 minuter, inte 10,5 eller 10 minuter och 37 sekunder utan 10 minuter exakt och jag vill veta om andra använt samma tidsspann tidigare vid liknande olyckor, har andra kändisar varit nära liknande "olyckor" och använt samma tidsspann?


Menar du att varje gång någon använder begreppet 'tio minuter' så tror du de menar exakt 10 minuter? I vilket fall som helst är den tidsmängden precis lika rimlig som "10,5 eller 10 minuter och 37 sekunder".
Citera
2018-08-15, 11:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Jag undrar bara vad det betyder, han sa 10 minuter, inte 10,5 eller 10 minuter och 37 sekunder utan 10 minuter exakt
Stannade han på andra sidan bron och startade stoppuret i väntan på att bron skulle rasa? Hur skulle han annars veta att det gick exakt 10 minuter?
Citera
2018-08-15, 11:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall


Han ska ha kört på bron exakt tio minuter innan den rasade. Exakt tio. Vad gjorde han där ens och vad är hans agenda med framträdandet i media?

Barnet frågar vad klockan är och får svar 10.40. STRAX EFTER 10.50 rasar bron. Var i detta får du fram Exakt tio minuter?
Läs artikeln igen och se det för vad det är, någon som var nära en tragisk händelse.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback