2019-04-09, 00:50
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
I början var det en hel del buffrande och störande moment, men senaste matcherna har flytit på bra skulle jag säga. Jag kollar genom datorn så kan inte uttala mig om annat.
Vad gäller kvalitén är det tillräckligt i mitt tycke:: https://imgur.com/a/1qqd9Zo (tryck på bilden för att förstora).

Det bästa är nog att köra på gratisperioden(1 vecka) och bilda dig en egen uppfattning. Glöm inte att säga upp det om du inte vill fortsätta bara.

Tack. Blir nog att prova. Tanken för mig var att kolla på iPaden, så vi får se om jag får lika bra bild
Citera
2019-04-15, 00:48
Bannlyst
Såg att Telia har skrivit avtal med Strive och telias kunder skulle få tillgång till kanalen, men jag hittar den inte? Har ni andra fått den än?
Citera
2019-04-19, 03:36
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Såg att Telia har skrivit avtal med Strive och telias kunder skulle få tillgång till kanalen, men jag hittar den inte? Har ni andra fått den än?

Jag har fått den. Har tv paketet stor
Citera
2019-04-21, 17:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Har fått den i mitt utbud. Skitbra bild och svenska kommentatorer samt studio. 10 gånger bättre än de dom leverera i början av sin existens.
Citera
2019-04-22, 11:45
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Har fått den i mitt utbud. Skitbra bild och svenska kommentatorer samt studio. 10 gånger bättre än de dom leverera i början av sin existens.

Väldigt fin kvalité!.. så jävla trött på dålig kvalité. Har Telias Strive Sport kanal på prov i en gammal Telia Fiber TV box. Den är på kanalnummer 79 i Telia. Edit: Ok, jag hittade lite info här:
Citat:
Den ska vara på kanalplats 79 (SD) och 479 (HD). Markus Johansson Telia Kundservice
Jag har HD på 79 dock.. och ingen dubbeluppsättning av kanaler i kanallistan såsom Viasat, Eurosport, Cmore kanalerna etc.
https://www.minhembio.com/forum/inde...87235&page=604

Det dröjde visst någon dag innan de fick den, jag startade om min box också.
Citat:
I vissa fall behöver man starta om boxen för att få kanalen.

Skall definitivt ha den här kanalen i höst men hopppas att den kommer till lite mer TV-leverantörer så att man kan göra ett lite mer initierat val innan september ungefär..

Man kommer även ha möjligheter at köpa till Web-abonnemanget för en reducerad summa senare.. likaså som man skall kunna göra för Telenor framöver.
Citat:
Precis som i upplägget med Telenor kommer Telias kunder framöver även kunna köpa till streamingtjänsten Strive Sport, https://www.dagensmedia.se/medier/ro...tal-med-telia/
Citat:
Kanalen kommer finnas tillgänglig i paketet Stor för både IPTV och Telia Play i Sverige.
Streamingtjänsten Strive Sport, som sänder samtliga matcher, kommer i ett senare skede att erbjudas via Telia. http://www.mynewsdesk.com/se/img-swe...verige-2860391
Senast redigerad av foool13 2019-04-22 kl. 12:06.
Citera
2019-04-22, 12:12
Medlem
foool13s avatar
Det är lite konstigt dock att de på vissa matcher har svensk/lokal kommentering på Tv-kanalen men inte har det tillgängligt för den matchen på/via streamingtjänsten..

Citat:
https://twitter.com/itzwickit/status...40087063023618
But where is @pinthorp? Thought he’d be commenting but there’s no Swedish language stream available?

Hi Viktoria,

Adam is available with Strive Sport TV. On the web/app English commentary is available.

Best regards,
Strive

Känns som de har dragit in lite på det i apparna.
Lite märklig "lösning"..

Jag föredrar dock ofta de engelska kommentatorerna, så jag ser gärna att man kan välja ljudspår i tv-tjänsten också i framtiden såsom man kan på viasatsportkanalerna på min Viasat digitaltvbox.
Senast redigerad av foool13 2019-04-22 kl. 12:16.
Citera
2019-05-13, 18:35
Medlem
Problemet med Strive på webben är ju hur det flyter på, FPS:en är för låg. Tar man stillbild så ser det ju bra ut, men det är inte naturligt flyt i bilden. Vissa kanske nöjer sig med det, men knappast något jag tänker betala för.
Citera
2019-07-06, 10:19
Medlem
Jag har visst Telenor som tv-leverantör numera (känns som det ändras ett par gånger om året med alla uppköp..).

Finns det några fördelar/nackdelar med att beställa Strive via Telenor som en del av mitt tv-abb. i stället för att beställa direkt från Strive och kolla via Apple TV?
Citera
2019-08-09, 14:06
Medlem
DjungelJenss avatar
Står i tidningen att Cmore tar rättigheterna för LaLiga, Serie A och MLS.

Vad blir då kvar hos Strive?
Citera
2019-08-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Står i tidningen att Cmore tar rättigheterna för LaLiga, Serie A och MLS.

Vad blir då kvar hos Strive?

Bra fråga, jag tycker att Strive har blivit riktigt bra på sistone. Trist att skithögen C More tar över. Mer går att läsa här:

https://www.strivesport.com/se/cmore

Slutsatsen? Det blir dyrt att kolla på fotboll lagligt igen.
Citera
2019-08-09, 15:18
Medlem
Cybereye303s avatar
Synd! Utöver att betala för den fotboll man vill se måste man hädanefter också bekosta ett konto med film, serier, golf och annat skit. Frågan är om man ska återgå till att fulstreama igen.
Citera
2019-08-09, 16:06
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Tråkigt, Strive började få styr på grejerna men känslan vår väl alltid att det var en tillfällig lösning från rättighetsägarnas sida. Antar att samma sak gäller för tv-kanalen vilken är enda anledningen till att jag sitter med nuvarande tv paket. Sicka stjärtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in