2019-01-21, 03:03
Medlem
Priset är riktigt bra, men stängde av rätt så omgående när jag såg kvaliteten på streamen... Fan, synd att Viaplay inte kan få in Serie A, då kanske man kan motivera det hutlösa priset.
Citera
2019-01-23, 15:22
Medlem
foool13s avatar
Ja det verkar hända lite i våra grannländer angående Strive nu iallafall..

En kabelTV-distributör i Norge har tagit in en linjär Strive Sport kanal i sitt sortiment och utökat de lokala kommentatorerna också.. verkar inte finnas något sätt att välja ljudspår/språk dock engelska etc, men jag kan ha fel.
Citat:
Strive Sport sluter distributionsavtal med norska Altibox om spansk och italiensk toppfotboll
Strive Sport TV kommer att visar tio livematcher från La Liga och Serie A i veckan. Däremellan visas repriser på helgens matcher samt magasinsprogram och höjdpunkter.
http://www.mynewsdesk.com/se/img-swe...otboll-2826100
De verkar inte ha några äger-connections med Sverige så jag tvivlar att de har någon effekt på Sverige förutom att de betyder att de har börjat komma igång rejält med förhandlingarna med de olika tv-bolagen iaf! Sverige har ju en ganska monopol-liknande situation så de tv-bolaget som tar in Strive måste ju också inte förlora på det på andra sätt.. det var ju bl.a. det som fuckade Eleven Sports (la liga, serie a leverantören) i UK, redan då kört med alla Sky och BT Tele boxar etc..
Så jag hoppas på en lite mindre leverantör kanske från början i de öppna Fiber tv-näten kanske.. Sappa, Severado?

Det verkar som om de har lagt in appen i TV-boxarna också.. men jag kan tolka fel.
Citat:
Strive Sport är redan nu tillgängligt för Altibox kunder via både tv-box och appen. Der betyder att kunderna kan streama matcherna från de skärmar de önskar.

Och så har TV2 Danmark mycket riktigt tagit in delar av sortimentet, jag antar de största matcherna i sitt utbud.. och de kommer också att streama en del i sin streamingtjänst.
Citat:
New collaboration between Danish TV 2 and Strive means TV 2 SPORT and TV 2 PLAY will broadcast a major Spanish or Italian league match per week, while TV 2 PLAY customers will soon be offered more matches between Europe's top teams at a reduced price.

Men inget i Sverige..
Senast redigerad av foool13 2019-01-23 kl. 15:38.
Citera
2019-03-01, 13:25
Strive har säkrat rättigheterna för MLS fram till 2022. Med start 2 mars så sänder man MLS-matcher.
Citera
2019-03-01, 16:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Strive har säkrat rättigheterna för MLS fram till 2022. Med start 2 mars så sänder man MLS-matcher.

Men kvalitén..?
Citera
2019-03-02, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Men kvalitén..?

Exakt samma kvalité tyvärr, verkar inte vara något som prioriteras. I vilket fall är det tillräckligt bra för min del för ynka 40 kr/månaden.
Citera
2019-03-02, 16:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Exakt samma kvalité tyvärr, verkar inte vara något som prioriteras. I vilket fall är det tillräckligt bra för min del för ynka 40 kr/månaden.

Okej. Tack!
Här i Norge kostar det 79 kr/mån. Så jag ska tänka på det..
Citera
2019-03-02, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Okej. Tack!
Här i Norge kostar det 79 kr/mån. Så jag ska tänka på det..

Det kostar 79kr/mån i Sverige också, men väljer man årspasset(499kr/år) så motsvarar det 42kr/mån.

Dåligt
- Repriserna är dåligt ihopklippta ibland.
- Det har hänt enstaka gånger att sändningen ej varit optimal(alltså buffrar, eller att du loggas ut). Detta skedde mest i början.
- Är inte toppkvalité direkt vilket många redan har uppmärksammat i tråden.

Bra:
- Bra reportage mellan matcherna
- Billigt(speciellt om man tar årspasset) och man får tillräckligt bra kvalité.
- MLS, La Liga och Serie A.
- Man kan kolla på 2 devices samtidigt(delar mitt konto med en annan).
- Kan välja mellan svenska/engelska kommentatorer.

Mycket beror på vad du prioriterar. Är du en person som behöver utomordentlig kvalité/perfekt sändning så är inte Strive för dig.
Själv är jag enbart intresserad av Serie A+billigt+kvalité är inte så viktigt för mig(tycker det är tillräckligt bra) och därför är Strive perfekt för just mig.

Ska även sägas att jag kollar matcherna på datorn.
Senast redigerad av J-dilla 2019-03-02 kl. 16:27.
Citera
2019-03-02, 16:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Det kostar 79kr/mån i Sverige också, men väljer man årspasset(499kr/år) så motsvarar det 42kr/mån.

Dåligt
- Repriserna är dåligt ihopklippta ibland.
- Det har hänt enstaka gånger att sändningen ej varit optimal(alltså buffrar, eller att du loggas ut). Detta skedde mest i början.
- Är inte toppkvalité direkt vilket många redan har uppmärksammat i tråden.

Bra:
- Bra reportage mellan matcherna
- Billigt(speciellt om man tar årspasset) och man får tillräckligt bra kvalité.
- MLS, La Liga och Serie A.
- Man kan kolla på 2 devices samtidigt(delar mitt konto med en annan).
- Kan välja mellan svenska/engelska kommentatorer.

Mycket beror på vad du prioriterar. Är du en person som behöver utomordentlig kvalité/perfekt sändning så är inte Strive för dig.
Själv är jag enbart intresserad av Serie A+billigt+kvalité är inte så viktigt för mig(tycker det är tillräckligt bra) och därför är Strive perfekt för just mig.

Ska även sägas att jag kollar matcherna på datorn.

Tack för all information! Sätter jag väldig pris på.
Men kvalité vill jag ha. Jag hade Strive när det kom. Då på datorn. Men det var absolut ingen bra kvalité.
Nu har det ju kommit till Apple TV, så jag funderar på att testa det i en månad.
Citera
2019-03-27, 13:48
Medlem
fiskMQSs avatar
Telenor har tagit in tv-kanalen och kör frivisning just nu. Hoppas det blir en valbar kanal i Flex+8
Citera
2019-03-28, 18:08
Medlem
foool13s avatar
Ja Telenor blev först.. makes sense, har inga ägar-inblandningar i varken CMore eller Viasat som är de stora fotbollsTV-konkurrenterna. (Norska staten dock.. såsom Telia i Sverige)
http://www.mynewsdesk.com/se/img-swe...otboll-2853133
Citat:
Strive Sport, som streamar samtliga matcher från La Liga, Serie A och MLS, startar en linjär TV-kanal i Sverige: Strive Sport TV. Kanalen har skrivit avtal med Telenor som första distributör. Med start lördag 30 mars kan Telenors kunder se fotboll i världsklass.
Tufft att skaffa en helt ny Fiber-TV leverantör för detta.. och ganska sent på säsongen också.

Undrar vilka mer det kan tänkas komma till.

Och det här är en ruggigt viktig part för mig..
https://www.dagensmedia.se/nyheter/s...njar-tv-kanal/
Citat:
Framöver kommer Telenors kunder även kunna köpa till OTT-tjänsten för en summa, exakt hur det affärsupplägget ser ut är dock inte klart.
/Streamingtjänsten Strive Sport kommer även i ett senare skede erbjudas via Telenor.
Streamingtjänst-sidan skall ju självklart ingå, eller kunna köpas kraftigt rabatterad när man har TV-kanalerna via TV-leverantör - såsom det gör på Viasat och Cmore kanaler ingår alltid väl.. men inte bl.a. på Eurosport.. har inte hittat någon FiberTV-leverantör som Eurosportplayer ingår.. det är bl.a. det som gör att jag inte har Eurosport alls, varken streamat eller linjär kanal, orkar inte hålla på och mecka helt enkelt, skall jag ha det så skall jag ha allt sportutbud och kanalerna via TV-boxen också när jag känner för det.
Senast redigerad av foool13 2019-03-28 kl. 18:32.
Citera
2019-04-08, 21:46
Medlem
snoamers avatar
Citat:

Visst det är billigt, men går det att titta på? Behöver inte vara HD men man vill ju kunna se matchen utan att det hackar eller fryser till

Har någon använt strive på sistonde? Har bara läst negativt om tjänsten. Synd att se på fotboll i Sverige så vara så jävla dyrt. Alltid blir man påtvingad annat skit som man inte bryr sig om och då blir det istället mer än dubbla priset för allt. Finns inget alternativ för den som bara vill se lite fotboll. Fotboll är ju den mest sedda sporten vi har i Sverige, då borde det prioriteras framför golf, motor, fiske, innebandy och cykling och vette allt annat.

But thats just my opinion
Citera
2019-04-08, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Visst det är billigt, men går det att titta på? Behöver inte vara HD men man vill ju kunna se matchen utan att det hackar eller fryser till

Har någon använt strive på sistonde? Har bara läst negativt om tjänsten. Synd att se på fotboll i Sverige så vara så jävla dyrt. Alltid blir man påtvingad annat skit som man inte bryr sig om och då blir det istället mer än dubbla priset för allt. Finns inget alternativ för den som bara vill se lite fotboll. Fotboll är ju den mest sedda sporten vi har i Sverige, då borde det prioriteras framför golf, motor, fiske, innebandy och cykling och vette allt annat.

But thats just my opinion

I början var det en hel del buffrande och störande moment, men senaste matcherna har flytit på bra skulle jag säga. Jag kollar genom datorn så kan inte uttala mig om annat.
Vad gäller kvalitén är det tillräckligt i mitt tycke:: https://imgur.com/a/1qqd9Zo (tryck på bilden för att förstora).

Det bästa är nog att köra på gratisperioden(1 vecka) och bilda dig en egen uppfattning. Glöm inte att säga upp det om du inte vill fortsätta bara.
Senast redigerad av J-dilla 2019-04-08 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in