2018-08-14, 09:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Hörde några rykten om att bilbränningen skall vara en hämndaktion efter att polisen gjort ett massivt kokain-beslag på flera hundra kilo. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Själv misstänker jag att detta är ett drag från NMR, de vill säkert få det att se ut som att invandrare gjort detta med.

För rent strategiskt, vad skulle invandrare få ut av att göra en sådan här sak.
Sätta sig själva mer på pottkanten än vad de redan är, såhär innan val och annat?

Det är redan avgjort att det var lokala ungdomar. Se bl a SVT.
Vad gäller strategi, samma ungdomar vandaliserar och kastar sten mot utryckningsfordon. Dessutom har dessa ungdomar svenska pass. Invandrare med svenska pass eller permanent uppehållstillstånd kan mycket väl sympatisera med SD. De flesta av GM lär dock inte ha rösträtt än och heller inte ha genomfört det i första hand för att gynna SD.
Citera
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad skulle motiv vara?
Brukar det finnas motiv till alla de bilbränder som sker i t ex Bwegsjön, Frölunda, Angered?

Har du hört blattarna berätta om sina MOTIV för att bränna bilar någon gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Tar mig för pannan över alla foliehattar i tråden som tror att detta är någon slags konspiration. Som om blattar aldrig startat bilbränder förut och kastat sten mot polis, brandkår och ambulans.
Precis!
Klockslag och uppgift, that's it!

Kan ju en flock apor klara av nästan.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Upplopp pga ilska mot det svenska samnhäller. 7k ert fel. Ett gäng broschor. För jag begriper ej vad några broschor skulle vinna på det förutom att visa missnöje.

Hämndaktion mot etniska svenskar skulle jag gissa på. Upplopp.

Platsen utvald för etniska svenskar bor där? Jag kan inget om västra Frölunda.
Senast redigerad av Hegamon 2018-08-14 kl. 10:07.
Citera
Medlem
.Onions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Alltså, jag sympatiserar med SD. Kommer inte rösta på dem dock men jag tror på rejäla krafttag mot invandringen och de "kulturella problem" vi har i Sverige.

Men grabbar och tjejer - det här var ett beställningsjobb. Arga invandrare som kastar sten och tänder eld på bilar startar inte på ett givet klockslag, de exploderar random och gruppdynamiken i flocken tar över...

Det här skrämmer mig. Kalla mig foliehatt eller vad ni vill, men detta är en operation som ägs av utländsk makt. Jag tror att det ligger ryska intressen bakom detta. Valrörelsen var på väg att glida över i miljöparti-trams och helt plötsligt händer det här. Och ser man videoklippen på de som rör sig från branden... seriöst...

Otäckt.

vad skulle Ryssland tjäna på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När börjar skolorna i Göteborg? När slutar sommarlovet?

Tisdag eller onsdag
Citera
Medlem
Styxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Disciplinerat??!!

Dom springer ju fram å tillbaka som yra höns! Sätter t o m eld på sig själva!

Återigen: Försök svälj att polisen vet vilka kidsen är! Dom har talat med en del av föräldrarna!

Svartklädda? Har du hört talas om svart hoodie och svarta adidasbrallor? Bor du i urskogen? Alla blattar har denna utstyrsel även dagtid.

De var också sjukt slöa på att dra sig bort. Stod o drog upp gatsten, sprang runt och skrek och mer eller mindre gick därifrån medans de fortsatte förstöra glasrutor och liknade.
Citera
2018-08-14, 09:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Vart fanns skjutglada nyutexaminerade Poliser? fanns massor att skjuta på här tycker jag! Meja ner patrasket, det skall ligga 5-6 döda på backen efter en sån här sak som en signal till gängen. Är 100% säker på att samtliga är nysvenskar och sannolikt från Syrien,Irak eller Turkiet.

Vart fan är Sverige på väg???
Polisen kan du nog glömma. Hela ledningen är starkt politiserad & nu blir det dialogpoliser för hela slanten. Polisen har redan gått ut med att "samtalsgrupper" skall besöka föräldrarna till dom som tuttade på. Svensk polis skjuter bara mongoloider nu för tiden.
Citera
2018-08-14, 09:40
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
HAHAHAHA!

SD tackar och bockar! Kan INTE komma mera lägligt detta! Får gärna eldas mer! Jag lär snart ändra min 1 år gamla signatur till SD får 28% om det fortsätter såhär fram till 9 September!

Mycket bra. Mycket bra. Invandrare som går bananas igen. Tror knappast detta är beställt av SD men det är ju så passande och kommer så lägligt nu.

Precis, & de som tror att det är någon slags sammansvärjning, glöm det.

De utlänningar som tuttar eld på bilarna kommer ALDRIG att bli så smarta att de tänker:
"Bäst att ligga lågt nu inför valet, man vill ju inte gynna SD."
De är helt enkelt alldeles för dumma för det.

Det enda som hjälper är gripa & utvisa.

Alternativt säga upp hyreskontrakten för hela familjen om deras glin varit inblandade i brännandet på något vis.
Citera
2018-08-14, 09:41
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Det här är oerhört intressant.
https://twitter.com/PolandDaily/status/1029153813360517120
Citera
2018-08-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Så du menar att det har gått en hel sommar av tokvärme och bränder men just nu strax innan valet så brinner det helt plötsligt en massa bilar när det i princip har varit bilbrandsfritt under hela sommaren?

OM det är invandrarkids så kan vi vara överens om att dessa ska avlivas på plats tillsammans med deras föräldrar men fram till dess så finns det ingen annan grupp som vinner på detta utom just smutshögern.

..... jaha, så nu pratar polisen med föräldrar till NMRaktivister, bra så kan dom berätta för dessa föräldrar att deras söner är stygga och måste få mer käärlek o kramar! Klart som korvspad att det är "smutshögern"....

saxat ur Expressen :

– Vi har haft samtal med dem och en del föräldrar, säger Hans Lippens, polisens presstalesperson
Brottsrubriceringerna efter eldkaoset är bland annat grov mordbrand och uppvigling.
Citera
2018-08-14, 09:42
Medlem
dovAkins avatar
Folk som säger att det är "för" organiserat för att vara orten grabbar. Det är bilbränder inte en fucking månlandning. Dem må inte vara världens klipskaste men bränna lite bilar vid angiven tidpunkt klarar de nog av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in