2018-08-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Exakt och vad i hela fridens namn skulle plötsligt super-koordinerade blattar vinna på detta?

Vill blattarna ha en starkare höger?
Högre polisnärvaro?
Mer fokus på deras kriminella livsstil?

Vad tjänar muslimer på terror? Varför är det så många i Sverige som sympatiserar med IS?

När du försöker förstå hur de resonerar så måste du tänka utanför lådan. De resonerar helt annorlunda. De skiter i det Svenska valet och är helt emot demokrati över huvud taget. De vill just demonstrera att de struntar i det svenska samhället och att de inte är rädda. De kan göra vad som helst för sin sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då kanske det är samma förklädda "nazister" som körde Husbykravallerna?

Vilken grupp brukar vinna på att det ständigt kastas sten mot polis, ambulans & brandkår. Är även dessa händelser "nazister" eller "ryssar" som har klätt ut sig till blattar & infiltrerat förorterna?

Ni griper verkligen efter både halmstrån & foliehattar nu.

Så du menar att det har gått en hel sommar av tokvärme och bränder men just nu strax innan valet så brinner det helt plötsligt en massa bilar när det i princip har varit bilbrandsfritt under hela sommaren?

OM det är invandrarkids så kan vi vara överens om att dessa ska avlivas på plats tillsammans med deras föräldrar men fram till dess så finns det ingen annan grupp som vinner på detta utom just smutshögern.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Nej, jag trollar inte, din jävla pajas. Finns ingen grupp som vinner på detta utom brunhögern.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvAKvG/svartkladda-personer-tande-eld-pa-bilar-i-goteborg

Av allt som står i artikeln så kan man utläsa att det är invandrargäng. Stenkastning mot Polisen. Det låter ju svenskt, eller? Man måste ha grava problem med läsförståelsen om man kan få någon som helst antydning till att det är svenskar.

Invandrargängen skiter i om det är valår. De skiter i Sverige. De skiter i om deras kriminalitet gynnar SD och AfS. Det har varit fler kriminella invandringsrelaterade skjutningar och uppgörelser i år än någonsin.
Citera
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Tillhör i vanliga fall inte de som tror på konspirationer osv men i detta fall är det mycket underligt att det sker i anslutning till valet.

Dessutom , har du något källa till att det var blattar? De var maskerade

Nej sån här skit sker alltid strax innan skolorna börjar.
Du som inte hänger med bara.
Blattarna brukar vara maskerade när de bränner bilar, inget nytt.
De är inte dummare än så, vi snackar mordbrand och allmänfarlig ödeläggelse, brott som ger för Sverige väldigt höga straff.

Du har börjat tackla av gubben.

Sen det patetiska snacket om koordination. De här ISISfittorna klarade bara av att ta 90 bilar trots att Polisen inte ens försöker gripa dessa, hade det varit koordinerat hade samtliga bilar på de parkeringar som drabbats stått i brand.

Vad sjukt okunniga ni är om blattarna, detta är inga nyheter, det är standard modus operandi.
Dessa blattar var bara ovanligt korkade som sprang i flock, gissningsvis somalier med tanke på den taniga kroppsbyggnaden och längden.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad tjänar muslimer på terror? Varför är det så många i Sverige som sympatiserar med IS?

När du försöker förstå hur de resonerar så måste du tänka utanför lådan. De resonerar helt annorlunda. De skiter i det Svenska valet och är helt emot demokrati över huvud taget. De vill just demonstrera att de struntar i det svenska samhället och att de inte är rädda. De kan göra vad som helst för sin sak.

Vad de tjänar?
Har du missat alla eftergifter och de miljarder man öser över muslimerna i Sverige?
Ni är ju helt handlingsförlamade och ger djuren allt de pekar på.
Deras terror fungerar alldeles utmärkt och ni beter er som tvättäkta dhimmis (slå upp ordet).
Citera
Medlem
Arons avatar
mera fritidsgardar
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Minns inte heller exakt, men det spred sig snabbt i alla fall och i flera städer. I och för sig är tidsfaktorn intressant. I detta fallet verkar det ju som om det startat ungefär samtidigt? Men det är ju inte heller svårt att koordinera en aktion liknande denna via tex sociala medier.

Frågan är också vad polisen och säpo håller på med?
Säpo är inte inkopplade om det inte rör sig om IS.
Det finns mycket som tyder på att IS inte är inblandat.
Mycket lutar åt att det är andra pengar som har finansierat detta men utredningen får väl visa
det. Bra att det verkar finnas folk gripna.

Är det en knarkliga som ligger bakom kan detta vara positivt för regeringens opinionssiffror
för då visar det att man stört knarktrafiken.
Det skall i så fall också bli intressant att se om andra bränder kan kopplas till knarkligor.
Citera
2018-08-14, 09:30
Medlem
Alltså, jag sympatiserar med SD. Kommer inte rösta på dem dock men jag tror på rejäla krafttag mot invandringen och de "kulturella problem" vi har i Sverige.

Men grabbar och tjejer - det här var ett beställningsjobb. Arga invandrare som kastar sten och tänder eld på bilar startar inte på ett givet klockslag, de exploderar random och gruppdynamiken i flocken tar över...

Det här skrämmer mig. Kalla mig foliehatt eller vad ni vill, men detta är en operation som ägs av utländsk makt. Jag tror att det ligger ryska intressen bakom detta. Valrörelsen var på väg att glida över i miljöparti-trams och helt plötsligt händer det här. Och ser man videoklippen på de som rör sig från branden... seriöst...

Otäckt.
Citera
2018-08-14, 09:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Kan ju vara så enkelt att man inte griper någon på plats då detta skulle starta regelrätt upplopp och saftiga gatustrider antagligen. Tror inte man bara fjuttar på bilar utan att ha lite vapen som backup när bängen kommer....

Vem ska upprätthålla ordningen om inte polisen gör det? Ska polisen låta bli att ingripa vid brott för att värre brott kan begås? Då har de kriminella vunnit på walk-over.
Citera
2018-08-14, 09:31
Medlem
Första inlägget på typ 15 år men kan fan inte hålla mig.
Ni som på fullt allvar tror att Ryssland är inblandade, och/eller att det är för organiserat för att vara invandrare, ni är ju skrattretande lost i verkligheten.
Tror ni på fullt allvar att Spetznas skulle göra en så tafflig insats, med risker att åka fast och dra ner Ryssland i smutsen? Skulle inte tro det.
Och att det är alldeles för organiserat? Tillåt mig att skratta. Hur svårt är det att hojta till bruschan, eyy ta ner Telegram, jag fixar gruppen. Hur lätt som helst att hålla kommunikation i grupp på Telegram eller Kik osv, och på så sätt synka olika aktioner. Det fixar till och med en grupp ökenschimpanser att göra. Att springa i hyfsat samlad trupp fixar oxå ökenschimpanser med IQ <80.

Lägg ner att det skulle vara för "avancerat"!
Därmed inte sagt att det måste va ett gäng bruschur men det kan absolut kunna vara det.

Nu hoppas vi att SD fick ännu några tusen röster så kommer det bli bra detta.
Citera
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Snarare NMR än något sanktionerat från SD.
Alla svartklädda o ch verkar planerat och disciplinerat.
Här ligger en hund begraven.
Disciplinerat??!!

Dom springer ju fram å tillbaka som yra höns! Sätter t o m eld på sig själva!

Återigen: Försök svälj att polisen vet vilka kidsen är! Dom har talat med en del av föräldrarna!

Svartklädda? Har du hört talas om svart hoodie och svarta adidasbrallor? Bor du i urskogen? Alla blattar har denna utstyrsel även dagtid.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Dra in barnbidrag och andra typer av ersättning om man blir fälld för dessa typer av brott. Vill man inte vara en del av samhället som kidsen i orten inte vill så ska man heller inte få ta del av de förmåner som det erbjuder.
Citera
2018-08-14, 09:32
Medlem
Overminds avatar
HAHAHAHA!

SD tackar och bockar! Kan INTE komma mera lägligt detta! Får gärna eldas mer! Jag lär snart ändra min 1 år gamla signatur till SD får 28% om det fortsätter såhär fram till 9 September!

Mycket bra. Mycket bra. Invandrare som går bananas igen. Tror knappast detta är beställt av SD men det är ju så passande och kommer så lägligt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in