2018-08-14, 09:32
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Bra Sherlock.

"Bränna bilar, start kl 21.00"

Hur svårt kan det va?!

Tror du blattarna är orutinerade på bilbränder?

Jo man behöver inte vara raketforskare för att inse det.
Sen att endel ändå missar med en kvart understryker bara tesen, passa tid är inte viktigt.
Citera
2018-08-14, 09:32
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Krävs väl inget nobelpris för att "koordinera" nåt sånt här. Bara att messa "Hej bror, på måndag vid nio ordnar vi grillfest. Ta med gatsten och korv. Skicka vidare!" typ.
Exakt

Så enkelt är det!
Citera
2018-08-14, 09:35
Bannlyst
Jag hade fan sprungit ut och tagit en fight med dem, forhoppningsvis ocksa gripit en utav dem idioter.
Citera
2018-08-14, 09:35
Medlem
itsurewasntmes avatar
2016
”För nionde natten i rad brann bilar i Malmö, men även på andra orter slog bilbrännare till. Nu krävs en snabbare rättsprocess och skärpta straff för ungdomar, enligt regeringen.

– Jag är som de flesta andra i landet förbaskat trött på de här ligisterna och den här förstörelselustan, säger justitieminister Morgan Johansson.”
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6498488

2018
”Morgan Johansson: De kan få sex års fängelse
Ilskan hittas också på den andra politiska sidan. Inrikes- och justitieminister Morgan Johansson kallar brandattackerna avskyvärda och menar att de nu riskerar sex års fängelse.
”Läser om avskyvärda attacker med bilbränder i Göteborg just nu. Förra året skärpte regeringen straffet för grov skadegörelse, som nu kan ge upp till sex års fängelse. Hoppas att ligisterna kan gripas så att de kan få de straff som de förtjänar”, skriver Morgan Johansson på Twitter.”
https://www.expressen.se/gt/lofven-om-branderna-jag-blir-forbannad/

Blir det sex års fängelse eller mest orosamtal? Hur går det för chefsrättskiparen?
Senast redigerad av itsurewasntme 2018-08-14 kl. 09:38.
Citera
2018-08-14, 09:36
Medlem
De kommer inte dröja länge innan dessa som gjort de kvittrat ut de till andra så de sprider sig.
Innan veckan är slut har dessa förhörts,gråtit ut,skyllt på samhället och förhoppningsvis häktats
Citera
2018-08-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slugo23
Titta på filmerna. Inga barn vi pratar om. Storlek och rörelsemönster visar på äldre individer.

Det sjuka är flatheten som polisen i första skedet visar. In och grip direkt inte avvakta och registrera. Är ej expert på vad som är bäst polisiärt. Men symboliskt är det hur viktigt som helst att samhället visar på handlingskraft.

Att de gör det här av den enkla anledning att de tror de visar makt mot samhället är utom allt tvivel.

Två fotpatrulerande poliser med hund/område skulle räcka ohyggligt långt om dom skulle orka hålla käften och inte gå runt och prata med varandra och ha öronen öppna.

Men det kommer naturligtvis inte hända eftersom polisen är mer beroende av sin bil för att ta sig fram än en invalid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
Ingen som jag kan dela med mig utav men jag kan säga att jag visste att de skulle brinna redan på eftermiddagen

Jaha, och du tipsade polisen, eller?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När börjar skolorna i Göteborg? När slutar sommarlovet?
Citera
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Garanterat högerextrema som försöker påverka väljare inför valet.

Nä nä då hade MSM direktsänt hela natten, och svetsarn, mini Morgan och andra jönssar skulle springa runt bland bilvraken med brandsläckare.
GM är nog välkända för Polisen som vanlig, och bor i respektive område.
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Vart fanns skjutglada nyutexaminerade Poliser? fanns massor att skjuta på här tycker jag! Meja ner patrasket, det skall ligga 5-6 döda på backen efter en sån här sak som en signal till gängen. Är 100% säker på att samtliga är nysvenskar och sannolikt från Syrien,Irak eller Turkiet.

Vart fan är Sverige på väg???
Citera
Medlem
Gabriel2017s avatar
Har nu även medelklassen fått sina bilar förstörda? Har bränderna spridit sig utanför, de socialt utsattad områden. Polisen får nu fullt upp med att jaga hatiska kommentarer på nätet. HMF är allvarliga brott som måste prioriteras.
Citera
2018-08-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Säpo är inte inkopplade om det inte rör sig om IS.
Det finns mycket som tyder på att IS inte är inblandat.
Mycket lutar åt att det är andra pengar som har finansierat detta men utredningen får väl visa
det. Bra att det verkar finnas folk gripna.

Är det en knarkliga som ligger bakom kan detta vara positivt för regeringens opinionssiffror
för då visar det att man stört knarktrafiken.
Det skall i så fall också bli intressant att se om andra bränder kan kopplas till knarkligor.

Detta kan inte vara positivt för regeringen. Dessa människor borde inte vara i landet och det är vårt politiska etablissemang som har sett till att vi har fått hit dem.

Om det är en knarkliga som har anstiftat detta så visar det ju vilken styrka som de redan har. Tyvärr kan IS och terrorism finansieras med knarkpengar och andra brott. Det blir en ond cirkel som kan vara omöjlig att stoppa med vanligt polisarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in