Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-09, 23:49
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Vad är det för dumheter. Kan du ge någon faktalänk som styrker det ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6lLKw/liberalernas-ungdomsforbund-tillat-incest-och-nekrofili
Citat:
Liberalernas ungdomsförbund, LUF, i Stockholm vill göra det lagligt med incest och nekrofili.

Det beslutade man på sitt årsmöte i dag.

– Vi är ett ungdomsförbund och en av våra uppgifter är att tänka ett steg längre, säger Cecilia Johnsson, LUF:s ordförande i Stockholm.
Finns der något värre än en kulturmarxistist så är det en lat kulturmarxist som inte orkar googla.
Citera
2018-09-11, 17:59
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6lLKw/liberalernas-ungdomsforbund-tillat-incest-och-nekrofili

Finns det något värre än en kulturmarxistist så är det en lat kulturmarxist som inte orkar googla.

Tack för länken (sorry för att jag inte orkade google på detta, då det lät för osannolikt). Jag håller inte med om att förslaget innebär incest som det vedertagna begreppet.
"Förslaget som lades fram på ungdomsförbundets årsmöte i dag säger att syskon över 15 år ska med varandras samtycke få ha sex."
Nekrofili tycker jag inte innebär något problem då brottsoffret inte lider i någon större grad.
Ordet kulturmarxist är nog inte lämpligt i detta fallet: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism
Det innebär att du tror på konspirationsteorier. (och jag är inte ens jude).
Citera
2023-04-11, 06:10
Medlem
HassanVonEssens avatar
Om man lägger till antagandet att parterna inte kände varandra sedan tidigare, dvs sonen skiljdes från modern vid födseln, är svaret att det måste vara okej rent moraliskt. Men ponera att de fick reda på sin biologiska relation, men ändå valde att ha samlag. I det fallet vaknar den moraliska aspekten, men den är inte stark eftersom personerna saknar band till varandra. Alltså kan man säga att intensiteten i den moraliska aspekten beror på det känslomässiga bandet mellan personerna, samt på denna relations sociala ställning, dvs hur pass etablerad mor-son-relationen är bland andra människor. Normalt sett vet väldigt många i en släkt vem som är mamma till vem och en sådan incest kan få större sociala konsekvenser än en incest mellan en mamma och en son som aldrig träffat några andra människor. Det är alltså många aspekter som avgör hur pass moraliskt felaktig en sådan incest är, och där varje fall bör bedömas utifrån sin kontext. För de allra flesta kan man ändå hävda att både det känslomässiga bandet och den sociala ställningen är så stark att handlingen är oönskad och har hög potential att leda till psykiskt lidande. Samlaget mellan mor och son är därför en intersubjektivt omoralisk handling, men att det finns förutsättningar som diskvalificerar denna moral.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-04-11 kl. 06:12.
Citera
2023-04-11, 06:51
Medlem
Känns desperat, gränslöst och onaturligt. Sker sådant finns antagligen en skev bindning, där föräldern är störd och barnet levt i en symbios med föräldern som är ohälsosam.
Citera
2023-04-11, 07:06
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Tack för länken (sorry för att jag inte orkade google på detta, då det lät för osannolikt). Jag håller inte med om att förslaget innebär incest som det vedertagna begreppet.
"Förslaget som lades fram på ungdomsförbundets årsmöte i dag säger att syskon över 15 år ska med varandras samtycke få ha sex."
Nekrofili tycker jag inte innebär något problem då brottsoffret inte lider i någon större grad.
Ordet kulturmarxist är nog inte lämpligt i detta fallet: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism
Det innebär att du tror på konspirationsteorier. (och jag är inte ens jude).

Om du inte ser det omoraliska i att ha sex med lik så borde du väl ändå förstå att det finns en sanitär oangelägenhet i att du har en döing liggandes i lägenheten.

Om Nisses fru skulle råka dö hemma i deras lägenhet. Skall då Nisse få behålla liket av henne hemma i sängen att förlusta sig på även om grannarna i trappuppgången skulle klaga på likstanken?
Vart går liksom gränsen?
Citera
2023-04-18, 16:35
Medlem
Jonblunds avatar
I ett fritt samhälle har lagstiftaren ingen möjlighet att ingripa i vuxna människors sexliv. Nu är ju inte Sverige, sedan länge, något fritt samhälle med följd att jönsarna på Helgeandsholmen hittat på en hel rad moraliserande lagar. Dock har det ännu inte nått dithän att man definierat vilka vuxna människor som få knulla med varann, men vem vet vad framtiden har i sitt sköte.
Citera
2023-04-20, 19:48
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Absolut inte. Inte ok. Däremot kanske man inte ska koppla in polis, hänga ut och bestraffa den sortens mänskor. Erbjuda terapi eller liknande.

Däremot är det nog en inte allför ovanlig sexfantasi och finns säkert dom som kör roleplay-sex på den fantasin.
Rätt mycket i porren i dag är ju "stepmother seduces" osv.
Citera
2023-04-21, 15:59
Medlem
Självklart är det ok.
Fattar inte varför folk ska lägga sig i andras liv och säga att nåt inte är ok bara för att de äcklas av nåt.
Med det tankesättet skulle nästan inget vara ok.
Det skulle inte vara ok att peta sig i näsan hemma eftersom folk äcklas av det. Det skulle inte vara ok att slicka sin partners röv hemma eftersom folk äcklas av det.
O.s.v.

Folk är dumma i huvudet..
Citera
2023-05-06, 20:01
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Om du inte ser det omoraliska i att ha sex med lik så borde du väl ändå förstå att det finns en sanitär oangelägenhet i att du har en döing liggandes i lägenheten.

Om Nisses fru skulle råka dö hemma i deras lägenhet. Skall då Nisse få behålla liket av henne hemma i sängen att förlusta sig på även om grannarna i trappuppgången skulle klaga på likstanken?
Vart går liksom gränsen?

Ja, självklart är det ett sanitärt problem.
Upprepar dock vad min mamma sade till mig: "Nekrofili tycker jag inte innebär något problem då brottsoffret inte lider i någon större grad."
Jag tycker det är bättre att fokusera på de brott som sker mot levande människor.
Man måste prioritera och fokusera på det som gör skillnad.
Citera
2023-05-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag presenterade en frågeställning, som inte ens var min egen, som diskussionsunderlag och inte en åsikt. Min partitillhörighet är därmed fullständigt irrelevant i det här perspektivet.

Vilket förvånar mig att ni inte ser i synnerhet om ni gör anspråk på att vara högre stående och mer politiskt medvetna.

Återgå till frågeställningen och trådens ämne tack.
svaret är så givet att man måste vara pervers för att inte förstå
Citera
2023-05-06, 21:15
Medlem
nerdnerds avatar
Kan även noteras att det senaste verkställda dödsstraffet för en kvinna i Sverige gällde en kvinna som låg med sin son. Fast straffet fick hon för att hon och hennes son hade mördat hans fru. Sonen dömdes också till döden, men hans straff omvandlades till livstids straffarbete. Varför mildare straff för honom? Jag vet inte, men jag föreställer mig att rätten tänkte att det nog var föräldern som var pådrivande mot sitt barn som ännu inte hade blivit helt självständig.

Rätt sjukt, imho.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_M%C3%A5nsdotter
Citera
2023-05-07, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
svaret är så givet att man måste vara pervers för att inte förstå

Jo men du verkar ju tycka att allt utom vanliga traditionella heterosexuella samlag som ett traditionellt heterosexuellt par genomför är perverst så det säger ju inte så jätte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in