2025-01-10, 22:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Jag har förklarat precis hur det går till.
A bekräftar inte det han fått möjlighet att bekräfta. Sitt faderskap.
Efter det om han bekräftar (vilket han inte gjort än) så skall soc och N godkänna det. Där är vi inte än.
Så bollen ligger hos honom nu…sen hos henne förutsatt att han bekräftar.
Ja du har förklarat men fortfarande är det fel .

El så är det helt enkelt att du inte förstår hur det ligger till el går till

Nummer

1 Nicci ska lämna in uppgifter efter 14 dar till skatteverket vilket hon ej gjort

2 A undrar varför han ej fått något att bekräfta

3 socialtjänsten och kommunen gör en utredning

4 Nicci har fortfarande inte gett uppgifter till myndigheterna om vem som är pappan

5 A kan inte begära att skriva på något som inte finns dokumenterat el gå till tingsrätten och begära ett blodprov för att få det fastställt om det inte ligger ett underlag för faderskapsutredning

6 vilket du påstår att det ej gör så vad är det som A ska göra enligt dej för att få ett faderskap fastställt utan Ns tillåtelse
Senast redigerad av Hulken52 2025-01-10 kl. 22:11.
2025-01-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Ja du har förklarat men fortfarande är det fel .

El så är det helt enkelt att du inte förstår hur det ligger till el går till
Det är så det går till. Exakt så.
Men ingen bekräftelse från honom …än.
2025-01-10, 22:12
Avstängd
Citat:
Det är så det går till. Exakt så.
Men ingen bekräftelse från honom …än.
Nä för det finns inget som gör att han kan bekräfta det ....
2025-01-10, 22:18
Medlem
Citat:
Nä för det finns inget som gör att han kan bekräfta det ....
Jag skrev hur man får fram ett tillräckligt säkert resultat för att kunna ge honom möjlighet att kunna bekräfta.
Det handlar inte om han har begärt det eller inte.
Det är socialtjänsten skyldighet att utreda vem som är far till ett barn när det inte är registrerat.
I det här läget av proceduren handlar det inte om N.
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-10 kl. 22:21.
2025-01-10, 22:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tack❣️😊 Jag ville främst visa hur många lögner de presenterade i podden i "ärlighetens namn" 🙄🫣 Att folk inte genomskådar detta är för mig en gåta. Ja du har rätt, detta är långt ifrån över tyvärr! Stackars Chiara som måste leva i deras inskränkta sektvärld där deras ego styr😔att de kallar sig spirituella blir ju bara löjligt med deras agerande.

#teamChiarasRättigheter❤️

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tack för dagens avslöjande!🤭
Inte lätt att hålla reda på allt
Detta låter som en "shiider"🤔🤣
Detta var ju intressant först podden och nu detta .

Undra vilka fler lögner som kommer avslöjas inom kort 🫣🤔

Väntar med spänning
2025-01-10, 23:14
Avstängd
Citat:
Jag skrev hur man får fram ett tillräckligt säkert resultat för att kunna ge honom möjlighet att kunna bekräfta.
Det handlar inte om han har begärt det eller inte.
Det är socialtjänsten skyldighet att utreda vem som är far till ett barn när det inte är registrerat.
I det här läget av proceduren handlar det inte om N.
Strunta I själva bekräftelsen just nu som du har snöat in dej på .

Jag vill ha ett svar på hur dom har kommit fram till att Just A är pappan till barnet då N vad jag vet inte har bekräftat det till skatteverket.

Då du säger att ingen utredning behövs då det finns tillräckligt med bevisning för att ha kunnat fastställa det utan Ns godkännande.
2025-01-10, 23:30
Medlem
Citat:

Jag vill ha ett svar på hur dom har kommit fram till att Just A är pappan till barnet då N vad jag vet inte har bekräftat det till skatteverket.

Då du säger att ingen utredning behövs då det finns tillräckligt med bevisning för att ha kunnat fastställa det utan Ns godkännande.
Varför har du snöat in på att hon måste ha
bekräftat till Skatteverket? Släpp det. Hon gjorde ju inte det dom 14 första dagarna och då tar soc vid.

Jag har åtskilliga gånger talat om hur soc går till väga. Läser du inte igenom inläggen innan du kommenterar??? Varför frågar du igen när det står klart och tydligt ???

Jag har verkligen inte skrivit att nån utredning inte behövs…tvärtom. Det är ju soc utredning som har lett fram till att ge honom möjlighet att bekräfta.
2025-01-10, 23:46
Avstängd
Citat:

Lägg ner det bara när hen uppbarligen inte förstår hur du menar .

Vi andra förstår den 🙂
Men kommiskt att man inte kommer med konkreta svar .

Var istället glad för att du avslöja lögnen 💪 bra gjort
2025-01-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Jepp och därför vill han ta DNA test som Nicci tyckte var befängt och skicka till exphon kontot men hon tala förmodligen inte om sin del i det hela att hon aldrig uppgett A som pappa och ingen annan heller .
Jag har min teori varför och det är att hon faktiskt inte vet om A är pappa 🤔

Tänk efter så förstår du vad jag menar från att ena dagen via ultraljud inte vara gravid till nästa gång hoppsan du är jättegravid och gått längre

Flera konton i den här tråden kallar felaktigt spoilerkontot exonph för exphon. Jag har aldrig sett eller hört ordet ”exphon” utanför den här tråden - superknasigt. Ännu knasigare är att de som skriver ”exphon” också skriver på samma egendomliga sätt, alltid backar varandra och skriver med minuters mellanrum. Slump? Det ser inte bra ut iallafall, och som trådläsare är det tyvärr svårt att ta inlägg som skrivs från dessa konton seriöst. Effekten blir att man drivs mer och mer till den ”andra sidan”.
2025-01-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Flera konton i den här tråden kallar felaktigt spoilerkontot exonph för exphon. Jag har aldrig sett eller hört ordet ”exphon” utanför den här tråden - superknasigt. Ännu knasigare är att de som skriver ”exphon” också skriver på samma egendomliga sätt, alltid backar varandra och skriver med minuters mellanrum. Slump? Det ser inte bra ut iallafall, och som trådläsare är det tyvärr svårt att ta inlägg som skrivs från dessa konton seriöst. Effekten blir att man drivs mer och mer till den ”andra sidan”.

Ok.
Måste dock säga att jag har svårt att tro att en och samma person skulle ha flera konton här om det är det du syftar på.
Till vilken nytta då?

Felstavningar i tråden förekommer oftast av humana skäl, inte för att man medvetet skriver fel.
Konversationer kan variera med minuters mellanrum från olika konton. Inget konstigt med det.
Man backar någon när man delar samma uppfattning. Inte annars.

Du väljer själv vad du vill tro på & vad som känns trovärdigt för just dig.

Ha en finfin Lördag!
😀
2025-01-11, 08:58
Medlem
Citat:
bekräftat till Skatteverket? Släpp det. Hon gjorde ju inte det dom 14 första dagarna och då tar soc vid.

Jag har åtskilliga gånger talat om hur soc går till väga. Läser du inte igenom inläggen innan du kommenterar??? Varför frågar du igen när det står klart och tydligt ???

Jag har verkligen inte skrivit att nån utredning inte behövs…tvärtom. Det är ju soc utredning som har lett fram till att ge honom möjlighet att bekräfta.

Ok. Då är min fråga till dig:
Har A genomfört ett DNA-test/blodprov som påvisar att han är pappa till C?
2025-01-11, 09:55
Avstängd
Citat:

Det jag menar ang utredning är att du säger vid ett flertal tillfällen att ett DNA -Test inte är aktuellt i detta läge det är bara för honom att bekräfta.

Då ifrågasatte jag hur dom ens har kommit fram till att Just Andreas är pappan .
Då N inte har uppgett honom dom första ( 14 dagarna) och fortfarande tiger hon om vem pappan är

Så jag förstår inte hur A ska kunna bekräfta något som tyder på att han faktiskt är pappa till C om Nicci inget sagt till varken skatteverket el soc el kommun
Senast redigerad av Hulken52 2025-01-11 kl. 09:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in