2024-09-19, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Usch så hemskt att misstro folk som blivit utsatta för sexuella övergrepp.
Jag misstror inte folk som blivit utsatta, jag misstror hennes historia pga att den har ändrats så pass många gånger så då blir det något helt annat !!
2024-09-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Jag misstror inte folk som blivit utsatta, jag misstror hennes historia pga att den har ändrats så pass många gånger så då blir det något helt annat !!
Ja så kan man ju också formulera sig
2024-09-19, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jag var med om mkt som barn med. På "den tiden" tyckte jag att dom flesta höll på att utforska varandras kroppar. Vi hade också en kojor lite överallt men minns speciellt en vid skolan i samma ålder som N. Där både killarna och tjejerna tog på varandra. Killarna tog sig friheten och jag fick bröst tidigt, och det skulle tafsas.

I dag verkar det inte alls se ut på det sättet, mina barn, mina vänners barn, släktingars barn. Alla föräldrar håller med om detta förändrats. Och det är positivt får man säga då risken var stor att det blev övergrepp.

Ot: Det enda jag tänkte på när jag läste kommentaren om J och ändra historien är att vissa föräldrar har en förmåga att lägga ord i munnen på barn, förstora upp saker som kanske inte alls var så traumatiskt för barnet. Men gör det till en grej så barnet faktiskt tror att denne utsatts för nåt ännu värre. Om barnet inte minns så bra.

Tänker inte att det är så i detta fallet men det existerar garanterat. På tal om föräldrar som är involverade. Har själv en kompis vars mamma gjorde såhär. Av välmening då.
Kan mkt väl vara så jag har hört N berättat om sina övergrepp i 3 olika versioner idag blev det en 4 och idag gick även J in och fyllde .
Det blev så uppenbart att J förstora upp något som inte kanske var så stort el inte ens gick till så som dom vill få det till

Men detta är bara min teori inte Millans som jag kommentera el någon annans utan min
2024-09-19, 22:50
Medlem
Citat:
Kan mkt väl vara så jag har hört N berättat om sina övergrepp i 3 olika versioner idag blev det en 4 och idag gick även J in och fyllde .
Det blev så uppenbart att J förstora upp något som inte kanske var så stort el inte ens gick till så som dom vill få det till

Men detta är bara min teori inte Millans som jag kommentera el någon annans utan min
Ja precis, det du skriver om påminner om det min kompis mamma gjorde. Hon fyllde i och gjorde det till en egen historia där kompisen knappt visste vad som var sant och inte minns riktigt. Hon kanske inte alls var med om så hemska saker, men det blev till en sanning som hon mådde dåligt av. Som kanske inte ens var självupplevt.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-19 kl. 22:56.
2024-09-19, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Ja precis, det du skriver om påminner om det min kompis mamma gjorde. Hon fyllde i och gjorde det till en egen historia där kompisen knappt visste vad som var sant och inte minns riktigt.
Skönt att någon förstår som inte vrider och vänder på allt man säger. Och tyvärr så är det fler föräldrar som kommer att göra så mot sina barn el in för sina barn så till slut tror barnet själv på historien som du säger
2024-09-19, 23:00
Medlem
Citat:
Skönt att någon förstår som inte vrider och vänder på allt man säger. Och tyvärr så är det fler föräldrar som kommer att göra så mot sina barn el in för sina barn så till slut tror barnet själv på historien som du säger
Nej såklart 🌸 precis det är en risk!
2024-09-19, 23:03
Medlem
Citat:
Viktigt att man tror på berättelser om sexuella övergrepp tills dess att man med säkerhet kan säga att det inte är sant.
2024-09-20, 00:02
Medlem
Är E & N på samma ställe? Såg ut som samma balkong N la ut på igår.
2024-09-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Är E & N på samma ställe? Såg ut som samma balkong N la ut på igår.

Vem är E? Brodern? Poletten trillade ner, Emil eller hur? Enligt honom är han i Marbella. Tror Diana från ph påväg att flytta till Spanien. Enligt Johanna spelas nya LI på Cypern. Försöker de vilseleda eller?
Håller med, ser ut som samma balkong
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-20 kl. 00:14.
2024-09-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Vem är E? Brodern? Poletten trillade ner, Emil eller hur? Enligt honom är han i Marbella. Tror Diana från ph påväg att flytta till Spanien. Enligt Johanna spelas nya LI på Cypern. Försöker de vilseleda eller?
Håller med, ser ut som samma balkong

Kom på att brodern oxå börja på E 🤣
Hmm, dom två klarar ju inte av varandra , Diana håller på & flyttar till Spanien, yes. Men hade vart kul om hon hade blivit satt på plats av Emil i LI😂
Men får dom ha telefonerna då?
2024-09-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Kom på att brodern oxå börja på E 🤣
Hmm, dom två klarar ju inte av varandra , Diana håller på & flyttar till Spanien, yes. Men hade vart kul om hon hade blivit satt på plats av Emil i LI😂
Men får dom ha telefonerna då?

De flesta fick inte ha telefon, men N fick tydligen då eftersom hon pratade med J som kolla på programmet samtidigt. De kanske är inbjudna till något annat för enligt E så är han i Spanien och där är inte nya LI. Men verkligen som du säger konstigt om de är på samma ställe. Antingen tvugna eller fått mycket pengar, gissar på det sista om de är på samma ställe. Kanske en ny dokusåpa på gång? Eller någon nygammal? Eller så är de på Cypern men försöker förvilla. Nog dags att lägga sig😅 godnatt🫶✌️😴
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-20 kl. 00:50.
2024-09-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Så jag tror jag fått med er alla annars ber jag om ursäkt 🥺❤️
Först vill jag säga att ni är otroligt gryma allihop på att skriva och få med det vi känner tycker och få ta del av .

Är oerhört tragiskt för Lilla C att behöva växa upp i denna destruktiva miljö jag kan inte få det till något annat!

Vad jag har förstått så är det åter N som sätter sig emot allt och Andreas får arbeta i motvind hela tiden .
Såg att hon skulle ta upp om övergreppen i morgon i sin podd mkt tragiskt för N om dessa övergrepp har hänt .
Visst hon kan ha blivit utsatt för detta men har väldigt svårt att tro att en 6 åring kan berätta så detaljerat som hon gör .
Och att dom kan hunnit hålla på så länge innan en vuxen kommer på dom i kuddrummet hon har berättat detta i 3 olika sammanhang och historien ändras på vägen

Sen blir jag skeptisk om hon skulle börja prata om partners som utsatt henne .
Hon kan åka ditt för förtal då ingen av dessa har blivit dömd

Men åter tillbaka till lilla C , jag ber er håll ut tro inte att inget händer !! Som A skrivit saker sker I det tysta pga av en anledning jag har själv varit i exakt samma sitts som A .

Ju mer N håller på att strula och vill ej samarbeta med nån kan detta ta upp till 18 mån
Varför det kan ta så lång tid är att dom måste följa upp varje punkt allt från födseln till anmälningar på A orosanmälningar på N kanske måste kontakta BVC oxå. Dom måste gå igenom alla som C träffar. För att få så rättvis bild som möjligt .

Och jag hoppas dom även går igenom allt som läggs upp på IG TT YT då detta är förtal och smutskastning mot den andre föräldern
Och det kan stå N dyrt .

Jag personligen tror att även dom är inne på umgängessabotage jag hoppas att det är så för Lilla C skull 🫶✊️

Vilket bra inlägg från dig! Är ledsen för allt du har fått gå igenom som jag läst tidigare.

Till alla er vill jag säga att jag googlade igår på love island. Det stod att det spelas in just nu och just på Cypern. Tänkte på vad som tidigare skrevs om N och hennes resa… Vore ju nästan pinsamt om hon är med igen… killarna borde ju fly om de har lite koll. Annars blir det synd om de också. Men hoppas inte hon är med. Men jag litar inte på tv numera för de gör ju mycket för att det ska bli ”bra tv”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in