2025-01-10, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Om ingen bekräftar faderskapet ska socialnämnden genomföra en faderskapsutredning som sedan KAN sluta i att faderskapet fastställs genom dom. Socialnämnden är således skyldiga att utreda vem som är fader till barnet.
Detta har gjorts med framgång och A har fått möjlighet att bekräfta faderskapet.
A bekräftar inte vilket gör att ärendet går vidare till domstol.
Är helt rätt det du skriver.

Men det finns ett problem i detta, och det är att N Ej lämnat in uppgifter på vem som är chiaras pappa

Så då undrar vi alla hur det ens kan vara möjligt att Andreas el någon annan ska bekräfta att han är pappa utan ett så kallat blodprov el DNA som kommer ligga till ett domstolsbeslut
Senast redigerad av Hulken52 2025-01-10 kl. 19:56.
2025-01-10, 20:30
Medlem
Linus sch*tt är springpojke åt gängkriminella och skickar dessa på familjevänner med småbarn för att utpressa på pengar. Kanon rekrytering!
2025-01-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Nu blir det jag som hoppar tillbaka då jag trodde jag hade svarat dej 😊

Så himla bra sammanfattat, tror verkligen du fått med precis allt .

Vi som hängt med ett tag vet att detta bekräftar hur verkligheten ser ut tyvärr 🥺

Skrämmande el hur , har sagt det förut och säger det igen detta är långt I från över 😱🥺

Tack❣️😊 Jag ville främst visa hur många lögner de presenterade i podden i "ärlighetens namn" 🙄🫣 Att folk inte genomskådar detta är för mig en gåta. Ja du har rätt, detta är långt ifrån över tyvärr! Stackars Chiara som måste leva i deras inskränkta sektvärld där deras ego styr😔att de kallar sig spirituella blir ju bara löjligt med deras agerande.

#teamChiarasRättigheter❤️
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-01-10 kl. 20:43.
2025-01-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Är helt rätt det du skriver.

Men det finns ett problem i detta, och det är att N Ej lämnat in uppgifter på vem som är chiaras pappa

Så då undrar vi alla hur det ens kan vara möjligt att Andreas el någon annan ska bekräfta att han är pappa utan ett så kallat blodprov el DNA som kommer ligga till ett domstolsbeslut
När ett barn föds så är socialnämnden skyldiga att utreda vem som är pappan så att faderskap kan fastställas (2 kapitlet 1 § FB). De gör detta genom att fråga dig om du vet vem pappan är eller om du misstänker vem/vilka som är/skulle kunna vara pappan. Om du inte vet eller väljer att inte berätta så kan socialnämnden fråga andra personer i din närhet om de vet vem som är pappan, sådana personer skulle till exempel kunna vara din familj/vänner (2 kapitlet 4 § första stycket FB).

Om det är så att varken du eller någon annan kan ge socialnämnden någon information som gör att de kan fastställa vem pappan är så kommer faderskapsutredningen att läggas ned och det kommer inte att fastställas någon fader
5 § Om faderskapsfrågan kan bedömas med tillräcklig säkerhet på grund av socialnämndens utredning, bör nämnden bereda den som antas vara fader till barnet tillfälle att bekräfta faderskapet.

Har ”alla ni” som undrar möjligen fått ett svar på frågan?

Givetvis tas ärendet till rätten eftersom han inte bekräftar och då kommer även DNA användas eftersom det blir ett domslut.
Bortkastad tid ….

N och soc ska även godkänna bekräftelsen men först måste den göras. Visst man kan inte veta redan nu om hon godkänner bekräftelsen men det är liksom inte det det handlar om just nu.
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-10 kl. 20:55.
2025-01-10, 20:54
Avstängd
Citat:
När ett barn föds så är socialnämnden skyldiga att utreda vem som är pappan så att faderskap kan fastställas (2 kapitlet 1 § FB). De gör detta genom att fråga dig om du vet vem pappan är eller om du misstänker vem/vilka som är/skulle kunna vara pappan. Om du inte vet eller väljer att inte berätta så kan socialnämnden fråga andra personer i din närhet om de vet vem som är pappan, sådana personer skulle till exempel kunna vara din familj/vänner (2 kapitlet 4 § första stycket FB).

Om det är så att varken du eller någon annan kan ge socialnämnden någon information som gör att de kan fastställa vem pappan är så kommer faderskapsutredningen att läggas ned och det kommer inte att fastställas någon fader
5 § Om faderskapsfrågan kan bedömas med tillräcklig säkerhet på grund av socialnämndens utredning, bör nämnden bereda den som antas vara fader till barnet tillfälle att bekräfta faderskapet.

Givetvis tas ärendet till rätten eftersom han inte bekräftar och då kommer även DNA användas eftersom det blir ett domslut.
Bortkastad tid ….

N och soc ska även godkänna bekräftelsen men först måste den göras.
Okej detta var något nytt !
Så du har ändrat dej nu alltså !

Så du menar på fullaste allvar att släkt till N kan bekräfta att A är pappa utan hennes uppgifter el medgivande

Och att Andreas släkt och vänner kan intyga att han är pappan ?

TOLKAR JAG DEJ RÄTT DÅ ?
Senast redigerad av Hulken52 2025-01-10 kl. 20:58.
2025-01-10, 20:55
Medlem
Citat:
Nej
2025-01-10, 21:00
Medlem
Citat:

Så du menar på fullaste allvar att släkt till N kan bekräfta att A är pappa utan hennes uppgifter el medgivande

Och att Andreas släkt och vänner kan intyga att han är pappan ?

TOLKAR JAG DEJ RÄTT DÅ ?
Jag lämnade ett exempel på vilka som kan lämna uppgifter. Dock gissar jag att uppgifterna kommer från Andreas släkt och vänner snarare
Skäll inte på mig att det är så här det går till 🤣
Det är ingen som bekräftar något av dom som lämnar uppgifter. Dom ger underlag så att soc kan utföra sin utredning.
Så nej, du tolkar verkligen inte rätt. Ingen av uppgiftslämnarna skall intyga något. Det står ju inte ens så.
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-10 kl. 21:46.
2025-01-10, 21:04
Avstängd
Citat:

Bortkastad tid ….

N och soc ska även godkänna bekräftelsen men först måste den göras. Visst man kan inte veta redan nu om hon godkänner bekräftelsen men det är liksom inte det det handlar om just nu.
Men se här nu skriver du att N och soc måste godkänna bekräftelsen och att du inte vet ! För att nästa skriva det är inte det som det handlar om
Snacka om att bädda in sig i lögner .

Tack för avslöjandet en gång till !
2025-01-10, 21:05
Medlem
Citat:
Men se här nu skriver du att N och soc måste godkänna bekräftelsen och att du inte vet ! För att nästa skriva det är inte det som det handlar om

Hon och soc kan inte godkänna hans bekräftelse omhan inte bekräftar det som han genom utredningen fått möjlighet att bekräfta.
Han först, sen hon och soc.
Jag är inte tankeläsare och vet alltså inte i nuläget om hon kommer godkänna detta eller inte eftersom det ligger framåt i tiden.
Han först, sen hon.
Är du med?
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-10 kl. 21:17.
2025-01-10, 21:06
Avstängd
Citat:

😂🤣😂 jag dör fan vad klockrent .
Äntligen är det bevisat att hen inte vad hen pratar om .
2025-01-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
😂🤣😂 jag dör fan vad klockrent .
Äntligen är det bevisat att hen inte vad hen pratar om .
Jag har förklarat precis hur det går till.
A bekräftar inte det han fått möjlighet att bekräfta. Sitt faderskap.
Efter det om han bekräftar (vilket han inte gjort än) så skall soc och N godkänna det. Där är vi inte än.
Så bollen ligger hos honom nu…sen hos henne förutsatt att han bekräftar.
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-10 kl. 21:20.
2025-01-10, 21:57
Medlem
Citat:

Tack för dagens avslöjande!🤭
Inte lätt att hålla reda på allt
Detta låter som en "shiider"🤔🤣
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-01-10 kl. 22:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in