Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 09:10
  #1
Medlem
Stig-Britts avatar
Det är fruktansvärt tröttsamt att inte kunna klicka på "Ursprungligen postat av ..." för att gå till det inlägget som citerats, utan istället behöva leta igenom tråden. Varför är detta inte löst? Finns det några tekniska hinder?
2018-08-09, 09:19
  #2
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är fruktansvärt tröttsamt att inte kunna klicka på "Ursprungligen postat av ..." för att gå till det inlägget som citerats, utan istället behöva leta igenom tråden. Varför är detta inte löst? Finns det några tekniska hinder?

Det går. Klicka på bakåtpilen, före texten,så fungerar det som en "back-link".

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror att jag hittat källan till ansiktet som klippts in i Expressens publicerade bild på kungen. Bilden har med andra blivit ord terjad.

Så här ser det ut om man klipper in originalbilden i Expressens bild.

Notera följande:
  1. Ansiktets rotation matchar exakt. Jag har inte roterat ansiktet, utan klippt in det direkt från videon. Förhållandet mellan bredd och höjd är något felaktigt i videon, så det har jag justerat.

  2. Den gröna soffan i bakgrunden följer exakt linjen på axeln i Expressens bild, där den inte syns eftersom bilden är svartvit.

  3. Ansiktsuttrycket är identiskt. Ögon, näsa och mun stämmer in exakt.

  4. Hårfästet stämmer exakt. I Expressens bild är håret något större, men det kan givetvis vara redigerat.

  5. "Skrattvecket" på kungens vänstra kind (högra på bilden) syns i videon, precis som i Expressens bild.

  6. Ljuset kommer från samma håll. Pannans ljushet har "plattats ut" i Expressens bild, kanske för att dölja att ljuset på ansiktet inte kommer från samma riktning som i resten av bilden.

Man kan tillochmed som jag gjort ovan citera till inlägg i andra trådar, och "back-link-pilen" i mitt citat av ditt kungabildsinlägg kommer att ta dig till kungabildstråden.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-09 kl. 09:27.
2018-08-09, 09:42
  #3
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det går. Klicka på bakåtpilen, före texten,så fungerar det som en "back-link".



Man kan tillochmed som jag gjort ovan citera till inlägg i andra trådar, och "back-link-pilen" i mitt citat av ditt kungabildsinlägg kommer att ta dig till kungabildstråden.

Jösses, hur kan jag ha missat detta i alla år... När infördes det?
2018-08-09, 09:53
  #4
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jösses, hur kan jag ha missat detta i alla år... När infördes det?

Jag kommer inte ihåg. Men det har funnits några år.
2018-08-09, 10:09
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Klickar man på pilen som pekar åt höger (bredvid klockslaget när inlägget postades) så kommer man till en lista med alla inlägg som har citerat just det inlägget. Rimligtvis bör det heta front-link men det vågar jag inte ta gift på. Funktionen däremot, den finns och fungerar. Väldigt smidig funktion faktiskt.
2018-08-09, 11:18
  #6
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Klickar man på pilen som pekar åt höger (bredvid klockslaget när inlägget postades) så kommer man till en lista med alla inlägg som har citerat just det inlägget. Rimligtvis bör det heta front-link men det vågar jag inte ta gift på. Funktionen däremot, den finns och fungerar. Väldigt smidig funktion faktiskt.

Tack, kände inte till detta heller!
2018-08-09, 11:21
  #7
Moderator
najass avatar
OK, känns som att denna kan låsas.

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback