Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det får ju stå för expressen men sanningen kröp ju fram i alla fall från bagaren Edenborg.
Men att Mårten skulle ha givit "klartecken" åt publiceringen är ett absurt påstående. Han har varken den makten eller det ansvaret. Mårten berättade för mig vilka riskerna var med en publicering, det var allt. Och i jämförelse med många andra, mer kontroversiella ställen i boken framstod dessa risker i förlagets ögon som låga, med tanke på det extrema allmänintresset för dessa bilder som stått i fokus för ett helt lands offentlighet under ett år
http://vertigomannen.blogspot.com/20...sens-etik.html
Han gör som han vill den debila Edenborg och påstår att logiken är problemet med expertisen som sagt sitt om bilden. Är han möjligen korkad?
Nej han vill tjäna pengar Edenborg inget annat, och vi får väl se.
Nya vittnen som sett filmen säger att ingen kung va med, så dom kan suga på den dessa slaskförfattare och förläggare.
Sen är ju omslaget lite missvisande, och här är en som passar bättre.
http://www.2shared.com/photo/e9tbQXy...okomslag.html?
Läs verigomannens blog - expressens - etik,
där står det att en av ff till boken haft "dataintrång" och att intrånget är polisanmält = offentlig handling. Går alltså att kolla.
Jag lovar att det är Deanne Rauscher som drabbats, men jag tror inte på något dataintrång - mer på en "släpt bild" till ngn kompis på Expressen som hon måste dölja.
Varför? - tja kanske behövde hon pengar eller så vill DR få in en fot så man skrev ngt om hennes kommande bok igen. Det blev ju lite tyst ett tag.
Vad vet jag - det är att DR ljuger som en häst travar, åtminstone i sina bkr Makten Männen och Mörkläggningen och i hennes medverkan i Kungaboken.
Det är ytterst märkvärdigt, att just den bilden som ingår i den kommande boken om Mille Markovis, att den har hamnat på Expressens redation för att omtalas och diskuteras strax innan själva boken kommer ut. Mkt besynnerligt tycker jag.
Jag har sett en mycket bättre bild till omslagat - en verkligt bra bild eller collage - men det är ju en helt annan historia. Kul att se om boken över huvud taget kommer ut - med bild/bilder - tvilar faktiskt.