Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-19, 10:14
  #253
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Jahaja...
Är inte det känslan lite?
Jag förstår att alla som var så ivriga och knappt kunde maskera sin förtjusning i denna härvan ligger lite lågt nu i dagarna.

Herregud. Snacket om en höna av en fjäder har väl sällan passat bättre?

Det lilla, lilla förtroendekapital Expressen eventuellt hade kvar är verkligen borta.
Aftonbladet behöver vi inte ens kommentera.

Hur tänker du nu?
Bilderna finns. Dom är uppenbart manipulerade, inte nödvändigtvis falska.
Ingen har någonsin påstått annat. Alltså varken Expressen eller Aftonbladet har hittat på något.
Att han varit på strippklubb känns högst troligt och helt uppenbart trodde kungens vänner på att bilderna fanns eftersom dom anlitade maffia för att köpa loss dom.

Kungen har troligen varit på strippklubb ägd av brottslingar och utsatt sig för en risk. Man har anlitat och betalt kända brottslingar för att lösa problemet. Uppenbart har även polisen sett detta som en säkerhetsrisk eftersom säpo varit inkopplade.

Hoppas tidningarna fortsätter granska och avslöja alla såväl höger och vänster inklusive kungen.
Sista ordet är nog inte sagt i denna härva.
Citera
2011-12-19, 10:46
  #254
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hur tänker du nu?
Bilderna finns. Dom är uppenbart manipulerade, inte nödvändigtvis falska.
Ingen har någonsin påstått annat. Alltså varken Expressen eller Aftonbladet har hittat på något.
Att han varit på strippklubb känns högst troligt och helt uppenbart trodde kungens vänner på att bilderna fanns eftersom dom anlitade maffia för att köpa loss dom.

Kungen har troligen varit på strippklubb ägd av brottslingar och utsatt sig för en risk. Man har anlitat och betalt kända brottslingar för att lösa problemet. Uppenbart har även polisen sett detta som en säkerhetsrisk eftersom säpo varit inkopplade.

Hoppas tidningarna fortsätter granska och avslöja alla såväl höger och vänster inklusive kungen.
Sista ordet är nog inte sagt i denna härva.
Ja du fattar?
Citera
2011-12-19, 10:58
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hur tänker du nu?
Bilderna finns. Dom är uppenbart manipulerade, inte nödvändigtvis falska.
Ingen har någonsin påstått annat. Alltså varken Expressen eller Aftonbladet har hittat på något.
Att han varit på strippklubb känns högst troligt och helt uppenbart trodde kungens vänner på att bilderna fanns eftersom dom anlitade maffia för att köpa loss dom.

Kungen har troligen varit på strippklubb ägd av brottslingar och utsatt sig för en risk. Man har anlitat och betalt kända brottslingar för att lösa problemet. Uppenbart har även polisen sett detta som en säkerhetsrisk eftersom säpo varit inkopplade.

Hoppas tidningarna fortsätter granska och avslöja alla såväl höger och vänster inklusive kungen.
Sista ordet är nog inte sagt i denna härva.

Är inte det där med strippklubb bara ett av dina önsketänkanden?
Hur tror du det gått till att sveriges kung visar upp sig på en strippklubb utan att någon ser honom förutom en kriminell knarkare?
Citera
2011-12-19, 11:24
  #256
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Detta har ju Mille erkänt att han har lagt till efteråt. Vad är problemet?

Problemet är att ingen som på ett seriöst sätt vill presentera en Äkta Bild skulle lägga till ett jävla sökarkors och en röd ikon som heter REC på bilden.

Tattare som manipulerat en bild och sett för mycket på CSI skulle dock göra det för att dom inbillar sig att det ser mer På Riktigt ut då.
Citera
2011-12-19, 11:50
  #257
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Mårten Schultz, professor
http://newsmill.se/artikel/2011/12/1...om-kungabilden

Edenborg säger att förlaget fått juridisk rådgivning av Mårten Schultz, professor i civilrätt vid Stockholms universitet. - Han har gett klartecken att publicera bilden, säger Carl-Michael Edenborg."

Det är ett förbryllande uttalande. Jag hade som sagt inte sett några bilder och därmed inte heller haft några möjligheter att vare sig ge klartecken eller stoppa. Däremot har jag haft kontakt med Edenborg, som ska ge ut en av mina böcker nästa år och som jag därför känner något, om vilka förtalsrisker det kan finnas med en bok av det här slaget.

Mothugg från Edenborg:

http://vertigomannen.blogspot.com/20...sens-etik.html

Han menar att Expressen är hycklare, eftersom de dels var först med att publicera "förtalsbilden", och att de dessutom snott bilden.
Citera
2011-12-19, 12:33
  #258
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Mothugg från Edenborg:

http://vertigomannen.blogspot.com/20...sens-etik.html

Han menar att Expressen är hycklare, eftersom de dels var först med att publicera "förtalsbilden", och att de dessutom snott bilden.

Jösses.
Professor Mårten Schultz ska alltså också ge ut en bok på patraskförlaget?
Fantastiskt. Undrar vad den ska handla om? Han lär få ta i en del om han ska toppa kollegorna Rauscher och Markovic. Ja de är väl kollegor om de ger ut på samma förlag.
Blir väl roliga förlagsfester med ett sådant gäng.
Citera
2011-12-19, 12:34
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Är inte det där med strippklubb bara ett av dina önsketänkanden?
Hur tror du det gått till att sveriges kung visar upp sig på en strippklubb utan att någon ser honom förutom en kriminell knarkare?

Exakt, folk är väl inte blinda heller OCH hur många skulle inte ta chansen att få SYNAS och då med HMK i alla dessa skriverier - Kungen har aldrig varit på sådana ställen - det fattar väl varje normalt tänkade människa.
Citera
2011-12-19, 12:45
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralgubben
Exakt, folk är väl inte blinda heller OCH hur många skulle inte ta chansen att få SYNAS och då med HMK i alla dessa skriverier - Kungen har aldrig varit på sådana ställen - det fattar väl varje normalt tänkade människa.


Ja, men alla är tydligen inte normalt tänkande.
Ville kungen och hans vänner omge sig med strippor så inte fan går de på en offentlig strippklubb. Då arrangerar de givetvis ett party i någon lämplig lägenhet.
Det är bara för sorgligt att vissa underskattar sina medmänniskor så in i vassen att de placerar kungen på strippklubb. Att man kan vara så korkad.
Citera
2011-12-19, 15:32
  #261
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Mothugg från Edenborg:

http://vertigomannen.blogspot.com/20...sens-etik.html

Han menar att Expressen är hycklare, eftersom de dels var först med att publicera "förtalsbilden", och att de dessutom snott bilden.


Ja det får ju stå för expressen men sanningen kröp ju fram i alla fall från bagaren Edenborg.

Men att Mårten skulle ha givit "klartecken" åt publiceringen är ett absurt påstående. Han har varken den makten eller det ansvaret. Mårten berättade för mig vilka riskerna var med en publicering, det var allt. Och i jämförelse med många andra, mer kontroversiella ställen i boken framstod dessa risker i förlagets ögon som låga, med tanke på det extrema allmänintresset för dessa bilder som stått i fokus för ett helt lands offentlighet under ett år

http://vertigomannen.blogspot.com/20...sens-etik.html

Han gör som han vill den debila Edenborg och påstår att logiken är problemet med expertisen som sagt sitt om bilden. Är han möjligen korkad?
Nej han vill tjäna pengar Edenborg inget annat, och vi får väl se.
Nya vittnen som sett filmen säger att ingen kung va med, så dom kan suga på den dessa slaskförfattare och förläggare.

Sen är ju omslaget lite missvisande, och här är en som passar bättre.
http://www.2shared.com/photo/e9tbQXy...okomslag.html?
Citera
2011-12-19, 17:15
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det får ju stå för expressen men sanningen kröp ju fram i alla fall från bagaren Edenborg.

Men att Mårten skulle ha givit "klartecken" åt publiceringen är ett absurt påstående. Han har varken den makten eller det ansvaret. Mårten berättade för mig vilka riskerna var med en publicering, det var allt. Och i jämförelse med många andra, mer kontroversiella ställen i boken framstod dessa risker i förlagets ögon som låga, med tanke på det extrema allmänintresset för dessa bilder som stått i fokus för ett helt lands offentlighet under ett år

http://vertigomannen.blogspot.com/20...sens-etik.html

Han gör som han vill den debila Edenborg och påstår att logiken är problemet med expertisen som sagt sitt om bilden. Är han möjligen korkad?
Nej han vill tjäna pengar Edenborg inget annat, och vi får väl se.
Nya vittnen som sett filmen säger att ingen kung va med, så dom kan suga på den dessa slaskförfattare och förläggare.

Sen är ju omslaget lite missvisande, och här är en som passar bättre.
http://www.2shared.com/photo/e9tbQXy...okomslag.html?

Läs verigomannens blog - expressens - etik, där står det att en av ff till boken haft "dataintrång" och att intrånget är polisanmält = offentlig handling. Går alltså att kolla.
Jag lovar att det är Deanne Rauscher som drabbats, men jag tror inte på något dataintrång - mer på en "släpt bild" till ngn kompis på Expressen som hon måste dölja.
Varför? - tja kanske behövde hon pengar eller så vill DR få in en fot så man skrev ngt om hennes kommande bok igen. Det blev ju lite tyst ett tag.
Vad vet jag - det är att DR ljuger som en häst travar, åtminstone i sina bkr Makten Männen och Mörkläggningen och i hennes medverkan i Kungaboken.
Det är ytterst märkvärdigt, att just den bilden som ingår i den kommande boken om Mille Markovis, att den har hamnat på Expressens redation för att omtalas och diskuteras strax innan själva boken kommer ut. Mkt besynnerligt tycker jag.

Jag har sett en mycket bättre bild till omslagat - en verkligt bra bild eller collage - men det är ju en helt annan historia. Kul att se om boken över huvud taget kommer ut - med bild/bilder - tvilar faktiskt.
Citera
2011-12-19, 17:18
  #263
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag tror att jag hittat källan till ansiktet som klippts in i Expressens publicerade bild på kungen. Bilden har med andra blivit ord terjad.

Så här ser det ut om man klipper in originalbilden i Expressens bild.

Notera följande:
  1. Ansiktets rotation matchar exakt. Jag har inte roterat ansiktet, utan klippt in det direkt från videon. Förhållandet mellan bredd och höjd är något felaktigt i videon, så det har jag justerat.

  2. Den gröna soffan i bakgrunden följer exakt linjen på axeln i Expressens bild, där den inte syns eftersom bilden är svartvit.

  3. Ansiktsuttrycket är identiskt. Ögon, näsa och mun stämmer in exakt.

  4. Hårfästet stämmer exakt. I Expressens bild är håret något större, men det kan givetvis vara redigerat.

  5. "Skrattvecket" på kungens vänstra kind (högra på bilden) syns i videon, precis som i Expressens bild.

  6. Ljuset kommer från samma håll. Pannans ljushet har "plattats ut" i Expressens bild, kanske för att dölja att ljuset på ansiktet inte kommer från samma riktning som i resten av bilden.

Originalet återfinns som en bildruta i en video från 1976, där kungen blir intervjuad med Silvia. 2 minuter och 7 sekunder in i denna video, precis efter att man klipper till en annan vinkel.
__________________
Senast redigerad av Stig-Britt 2011-12-19 kl. 17:34.
Citera
2011-12-19, 17:27
  #264
Medlem
konanes avatar
Wow, riktigt snyggt jobbat stig-britt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback