Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 00:53
  #1
Medlem
Tjena flashback!

Skulle behöva lite tips när det gäller lån. Jag är i en rätt krisig situation just nu ekonomiskt.
Jag studerar sedan i maj, och slutade på jobbet i juni. Väntar på en klump summa ifrån CSN pga olika uppgifter som saknats osv. Summan ligger runt 25 lax, som jag verkligen skulle behöva nu. Har väntat på beslut ifrån CSN i nu 4 veckor, ringde senast igår och självklart ska alltid sånt ta sån jävla tid. Dom sa 3-5 veckor till mig. Så beslutet kan väl komma lite när som, eller inte.

Till grejen så funderar jag på lån. Är egentligen obekväm och inte min grej, men är i stort behov av pengar nu. Mellan 5-10 tusen, för att sedan betala av det direkt när csn lagt beslut.
För ren överlevnad.

Skulle behöva lite tips om vilka/vart jag snabbast och effektivast kan ta ett lån. Har Swedbank som bank, kanske dom?
Nån gång måste väl va den första antar jag. Aldrig tagit lån tidigare, så är rätt okunnig om vart man vänder sig snabbast och säkrast för det.
Citera
2018-08-09, 00:59
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Tjena flashback!

Skulle behöva lite tips när det gäller lån. Jag är i en rätt krisig situation just nu ekonomiskt.
Jag studerar sedan i maj, och slutade på jobbet i juni. Väntar på en klump summa ifrån CSN pga olika uppgifter som saknats osv. Summan ligger runt 25 lax, som jag verkligen skulle behöva nu. Har väntat på beslut ifrån CSN i nu 4 veckor, ringde senast igår och självklart ska alltid sånt ta sån jävla tid. Dom sa 3-5 veckor till mig. Så beslutet kan väl komma lite när som, eller inte.

Till grejen så funderar jag på lån. Är egentligen obekväm och inte min grej, men är i stort behov av pengar nu. Mellan 5-10 tusen, för att sedan betala av det direkt när csn lagt beslut.
För ren överlevnad.

Skulle behöva lite tips om vilka/vart jag snabbast och effektivast kan ta ett lån. Har Swedbank som bank, kanske dom?