• 1
  • 2
2018-08-08, 13:36
Medlem
Vad betyder drömmar? Är det något som man undermedvetet vill ha? Till exempel jag drömde om en speciell tjej i natt, kommer ihåg utseendet och hennes sätt att vara... Är det en sådan tjej jag undermedvetet vill ha i verkligheten då?

Och drömmar över huvud taget... Är det något som man undermedvetet vill ha/göra/undvika?
Senast redigerad av ExpressK 2018-08-08 kl. 13:39.
Citera
2018-08-08, 13:54
Medlem
Jag tror drömmar är minnen från en högre dimension utanför tid och rum. Alla dimensioner av sinnena känns likadant som i verkligheten som t.ex. beröring och smak. Det kan inte vetenskap förklara i dag och hävdar det vara från det undermedvetna.
Citera
2018-08-08, 13:59
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Drömmar är väl en slags bearbetning av livet, ungefär som diverse konstnärlig verksamhet kan vara...

Ibland så drömmer man om saker som man längtar efter, ibland om saker man fruktar, och ibland en blandning av både ock... Drömmar är liksom många andra yttringar av den mänskliga psykologin komplexa, svårtydda och mångfacetterade...
Citera
2018-08-08, 14:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Jag tror drömmar är minnen från en högre dimension utanför tid och rum. Alla dimensioner av sinnena känns likadant som i verkligheten som t.ex. beröring och smak. Det kan inte vetenskap förklara i dag och hävdar det vara från det undermedvetna.
Tror du att drömmar uteslutande är minnen från en högre dimension, och inget annat utöver det...? Varför drömmer man då ofta om vardagliga saker som man har lätt att känna igen sig i...?
Citera
2018-08-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tror du att drömmar uteslutande är minnen från en högre dimension, och inget annat utöver det...? Varför drömmer man då ofta om vardagliga saker som man har lätt att känna igen sig i...?

Ja, det tror jag. Anledningen varför man ofta kan drömma om vardagliga saker som man lätt kan känna igen sig i är väl att de övre dimensionerna är ganska likt vår dimension här. Jag kan ha fel, men även jag har dessa drömmar som du har.

Till exempel brukar jag drömma om min hemort, men det ser inte likadan ut, det är något ljusare, färgerna mer levande och det finns arkitekturer som inte finns i verkligheten, men det känns ändå som hemorten.
Citera
2018-08-08, 14:19
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ja, det tror jag. Anledningen varför man ofta kan drömma om vardagliga saker som man lätt kan känna igen sig i är väl att de övre dimensionerna är ganska likt vår dimension här. Jag kan ha fel, men även jag har dessa drömmar som du har.

Till exempel brukar jag drömma om min hemort, men det ser inte likadan ut, det är något ljusare, färgerna mer levande och det finns arkitekturer som inte finns i verkligheten, men det känns ändå som hemorten.
Kanske skildrar drömmen då både hemorten och den högre dimensionen på en och samma gång...? Drömmar är ju komplexa och mångfacetterade till sin natur...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-08-08 kl. 14:25.
Citera
2018-08-08, 14:26
Medlem
Citat:
Kanske skildrar drömmen då både hemorten och den högre dimensionen på en och samma gång...? Drömmar är ju komplexa och mångfacetterade...

Absolut. Håller med dig och så kan det vara nog!
Citera
2018-08-08, 14:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Absolut. Håller med dig och så kan det vara nog!
Men varför tror du att drömmar består av minnen från högre dimensioner, har det med det starka ljuset och färgerna att göra eller beror det på fler saker än det...?
Citera
2018-08-08, 14:42
Medlem
Citat:
Men varför tror du att drömmar består av minnen från högre dimensioner, har det med det starka ljuset och färgerna att göra eller beror det på fler saker än det...?

Det beror framförallt på att sinnena som beröring och smak innehar samma fysiska förmågor som i vår vakna värld! Jag har t.ex. smakat på en frukt i mina drömmar som jag aldrig har smakat förut i verkligheten.
Citera
2018-08-08, 14:53
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Det beror framförallt på att sinnena som beröring och smak innehar samma fysiska förmågor som i vår vakna värld! Jag har t.ex. smakat på en frukt i mina drömmar som jag aldrig har smakat förut i verkligheten.
Intressant, du känner alltså smak i drömmen, det har jag själv ingen erfarenhet av...

Nåt mer som får dig att tro att du minns några högre dimensioner...?

Kan det inte också vara så att dina drömmar ibland innehåller minnen från tidigare liv här på jorden, t.ex. att den exotiska frukt som du smakade kanske var en som du har ätit i ett tidigare liv på en helt annan plats här på jorden...?
Citera
2018-08-08, 15:04
Medlem
Citat:
Intressant, du känner alltså smak i drömmen, det har jag själv ingen erfarenhet av...

Nåt mer som får dig att tro att du minns några högre dimensioner...?

Kan det inte också vara så att dina drömmar ibland innehåller minnen från tidigare liv här på jorden, t.ex. att den exotiska frukt som du smakade kanske var en som du har ätit i ett tidigare liv på en helt annan plats här på jorden...?

Beröring som i att idka samlag med det motsatta könet har samma fysiska förmågor som i verkligheten eftersom jag har upplevt båda och kan då relatera.

Människor med hyperavancerad teknologi som t.ex. armbandsur med holografiska skärmar och flygande bilar.

Tre sol i himlen.

Det är antingen minnen från högre dimensioner eller minnen från tidigare liv som du föreslog. Alternativt är att vi var i högre dimensioner i vår långt avlägsna förflutna tid på jorden, men sedan hamnat här i den här dimensionen därav har vi drömmar för att minnas.
Citera
2018-08-08, 16:37
Medlem
salxars avatar
Citat:

Så det du säger är att den gången jag drömde om att jag var jude och sedan blev infångad av nazister som tvingade mig att sitta på en toalett hela dagarna... så har det faktiskt hänt i en annan dimension?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in