2018-08-08, 17:01
Medlem
Spår av omedvetna associationer. Sammansmälta minnen, påminnelser. Inre ambitioner. Starka rädslor, avsky eller tillvänjning. Det undermedvetna är otroligt intelligent, men inte så självmedvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Till exempel jag drömde om en speciell tjej i natt, kommer ihåg utseendet och hennes sätt att vara... Är det en sådan tjej jag undermedvetet vill ha i verkligheten då?

Sådana tjejer har gjort ett djupt intryck på dig, som du kanske inte visste om. Jag tror att du behöver komma på känslan ur drömmen för att kunna veta vad de kan betyda.
Citera
2018-08-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Så det du säger är att den gången jag drömde om att jag var jude och sedan blev infångad av nazister som tvingade mig att sitta på en toalett hela dagarna... så har det faktiskt hänt i en annan dimension?

Mycket möjligt. Allt är inte frid och fröjd i de övre dimensionerna.
Citera
2018-08-08, 21:13
Medlem
Jag drömmer fortfarande om mitt ex (dumpade mig för 7 år sedan). Att vi håller om varandra och försoningen är total. Förälskelsen känns väldigt stark och äkta i mina drömmar så jag känner stor saknad när jag vaknar. Sedan går det över ganska omgående och det vanliga livet tar vid.

Vad kan en sådan dröm handla om? Känns inte som att det hjälper mig direkt. Har haft liknande drömmar om helt okända tjejer också men exet är vanligast.

Jag har haft en hel del problem med dåliga sömnrutiner och det känns som jag drömmer mindre när rutinerna är bra och man sover ordentligt. Föredrar att inte drömma.
Citera
2018-08-08, 21:40
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Mycket möjligt. Allt är inte frid och fröjd i de övre dimensionerna.
Vad är det för slags "övre dimensioner" du syftar på...? Rent andliga världar eller andra högre utvecklade planeter/civilsationer i något fysiskt universum...?
Citera
2018-08-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag drömmer fortfarande om mitt ex (dumpade mig för 7 år sedan). Att vi håller om varandra och försoningen är total. Förälskelsen känns väldigt stark och äkta i mina drömmar så jag känner stor saknad när jag vaknar. Sedan går det över ganska omgående och det vanliga livet tar vid.

Vad kan en sådan dröm handla om? Känns inte som att det hjälper mig direkt. Har haft liknande drömmar om helt okända tjejer också men exet är vanligast.

Jag har haft en hel del problem med dåliga sömnrutiner och det känns som jag drömmer mindre när rutinerna är bra och man sover ordentligt. Föredrar att inte drömma.

Chansen är att ditt ex också drömmer om dig när du drömmer om henne. Drömmar är dessutom ett delat landskap.
Citera
2018-08-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad är det för slags "övre dimensioner" du syftar på...? Rent andliga världar eller andra högre utvecklade planeter/civilsationer i något fysiskt universum...?

Jag gör ingen skillnad på andliga och högre utvecklade världar/dimensioner/planeter. Det är samma sak för mig eftersom högre utvecklade världar/dimensioner/planeter kräver högre andlighet och de existerar i vårt fysiska universum parallellt med vår dimension.

Lite off-topic nu: Admiral Byrd såg en kontinent bortom Antarktis. Så chansen är att det finns civilisationer på jorden som vi inte har upptäckt än!
Citera
2018-08-08, 22:01
Medlem
jipeesss avatar
på nätterna drömmer jag om jobbet..

på dagarna slår det in
Citera
2018-08-08, 22:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Jag gör ingen skillnad på andliga och högre utvecklade världar/dimensioner/planeter. Det är samma sak för mig eftersom högre utvecklade världar/dimensioner/planeter kräver högre andlighet och de existerar i vårt fysiska universum parallellt med vår dimension.

Lite off-topic nu: Admiral Byrd såg en kontinent bortom Antarktis. Så chansen är att det finns civilisationer på jorden som vi inte har upptäckt än!
Tror du att du har levt i "högre dimensioner" tidigare...? Vilken är då anledningen till att du just nu lever i en lägre utvecklad värld/civilisation - som man ändå måste säga att jorden är...? (även om vårt eget land visserligen är ganska ok)
Citera
2018-08-09, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tror du att du har levt i "högre dimensioner" tidigare...? Vilken är då anledningen till att du just nu lever i en lägre utvecklad värld/civilisation - som man ändå måste säga att jorden är...? (även om vårt eget land visserligen är ganska ok)

Vi har levt i högre dimensioner tidigare. Vi blev invaderade, förslavade och sedan hamnade vi i en lägre dimension.

https://youtu.be/2I7P9LGOvzc
Citera
2018-08-11, 22:14
Medlem
Otanjas avatar
Är det inte samma medvetande i drömmen som när man är vaken egentligen? Även om jag till och med drömmer att något känns precis som det kanske känns att äta riktigt många glasbitar. Färgat glas som liksom smälter när jag sväljer det, samtidigt som det skär upp mig inifrån. Helt medvetet, i en vanlig dröm eller icke-dröm (Prova att vara helt vakna varannan natt så får ni se hur medvetandet sakta drar ihop sig.)
Citera
2018-08-12, 18:15
Medlem
Citat:
Chansen är att ditt ex också drömmer om dig när du drömmer om henne. Drömmar är dessutom ett delat landskap.

Fin tanke. Kanske dags att man börjar fundera över sitt uppförande även i drömvärlden då med andra ord.
Citera
2019-10-15, 23:56
Jag hade en kärleksdröm för två dagar sedan, något som inte har inträffat på ett tag. Träffade en tjej vid namn Veronica/Monica på ett café.

gatan/gatorna hon påstod sig bo på trodde jag bara var en rena fantasigatorna(åtminstone den ena) när jag vaknade. Valde att kolla upp ändå av ren nyfikenhet och visst existerade gatan

Har även haft en dröm vid ett annat tillfälle där jag konstruerade en låt i drömmen som jag inte hört förr, eller jag konstruerade den inte själv, jag såg medlemmar ur Green Day framföra den. mindes dock låten i några dagar innan jag glömde bort den.
Försökte förgäves att komma på om jag hört den någonstans. Måste varit mitt undermedvetna som inspirerades av andra låtar och skapade något eget?

Intressant iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in