Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-09-04, 19:20
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Så det du säger är att den gången jag drömde om att jag var jude och sedan blev infångad av nazister som tvingade mig att sitta på en toalett hela dagarna... så har det faktiskt hänt i en annan dimension?
Drömde du detta??

Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Jag gör ingen skillnad på andliga och högre utvecklade världar/dimensioner/planeter. Det är samma sak för mig eftersom högre utvecklade världar/dimensioner/planeter kräver högre andlighet och de existerar i vårt fysiska universum parallellt med vår dimension.

Lite off-topic nu: Admiral Byrd såg en kontinent bortom Antarktis. Så chansen är att det finns civilisationer på jorden som vi inte har upptäckt än!
Vad i helvete snackar du om?
Låter som att du vet exakt vad livet går ut på din lilla jude! Utveckla mer tack
__________________
Senast redigerad av Muttprutten 2020-09-04 kl. 19:22.
Citera
2020-09-05, 20:09
  #26
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttprutten
Drömde du detta??
Det gjorde jag. Frågor på det?
Citera
2020-09-06, 10:33
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det gjorde jag. Frågor på det?
Låter väldigt konstigt bara. Som ett dåligt skämt ungefär

Är du jude?
Citera
2020-09-06, 10:58
  #28
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttprutten
Låter väldigt konstigt bara. Som ett dåligt skämt ungefär

Är du jude?
Konstiga drömmar har jag varje dag. Skulle inte säga att jag är ensam i det direkt.

Nej. Är du?
Citera
2021-02-02, 01:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Och drömmar över huvud taget... Är det något som man undermedvetet vill ha/göra/?

Ja det tror jag. Jag drömmer ofta om att jag är på dejt. Och det är alltid samma kille jag är på dejt med, inatt tex drömde jag att vi hade picknick och sedan matade ankor.
Citera
2021-02-02, 02:15
  #30
Medlem
fizzles avatar
Har vid något tillfälle då jag minns tydliga detaljer ur drömmar, testat att googla på ex namn när jag vaknat. Just för att se varför det kan ha dykt upp i drömmen, om det var något som jag läst eller sett de senaste dagarna tex.

Inte hänt på ett tag så kan bara komma ihåg en tillfälle, att jag inte hittade ett smack på namnet jag sökte på då :P
Citera
2021-02-08, 21:05
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Jag tror drömmar är minnen från en högre dimension utanför tid och rum. Alla dimensioner av sinnena känns likadant som i verkligheten som t.ex. beröring och smak. Det kan inte vetenskap förklara i dag och hävdar det vara från det undermedvetna.

Vad bygger du detta på?

Vetenskapen säger väl snarare enbart att det verkar vara viktigt för vår bearbetning av minnen och att den enda korrelationen mellan drömmarnas innehåll och den yttre världen är vad personen som drömmer har upplevt under dagen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback