Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 16:21
  #13
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
https://www.mayoclinic.org/healthy-l...n/art-20045074

Snygg, so what? TV och filmer har verkligen manipulerat mäns bild av kvinna till att upphöja henne till en gudinna med omåttbar makt. Sätt henne i jämnhöjd med dig. Vad betyder snygghet? Inte ett jävla piss. Du bestämmer. Du sätter ramen. Ifall du lyckas ta ner henne och andra kvinnor från deras pedistaler kommer ditt självförtroende ge dig alla tjejer i världen. Det innebär inte att spela kall eller kylig. Utan att bara ta en tjej för en tjej. Sen kan man bli lite nervös men det är en annan sak.
Citera
2018-08-07, 16:28
  #14
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
https://www.mayoclinic.org/healthy-l...n/art-20045074

Snygg, so what? TV och filmer har verkligen manipulerat mäns bild av kvinna till att upphöja henne till en gudinna med omåttbar makt. Sätt henne i jämnhöjd med dig. Vad betyder snygghet? Inte ett jävla piss. Du bestämmer. Du sätter ramen. Ifall du lyckas ta ner henne och andra kvinnor från deras pedistaler kommer ditt självförtroende ge dig alla tjejer i världen. Det innebär inte att spela kall eller kylig. Utan att bara ta en tjej för en tjej. Sen kan man bli lite nervös men det är en annan sak.

Jo, men det är inte bara där problemet ligger. Jag kommer extremt snabbt när jag runkar också - med eller utan porr. Så var det verkligen inte innan! Jag kunde knappt komma utan porr/sex tidigare, nu är det lika lätt..
Citera
2018-08-07, 17:54
  #15
Medlem
Machiavellys avatar
Jag har kommit fram till att det måste vara stressen som orsakar det - inget annat. Läste lite om hjärnans roll i tidig utlösning och jag har aldrig varit mer stressad och ångestbelagd som jag är just nu och senaste 6 månader när problemet uppstod. Men inte vardagsstressad, utan stress om just att jag kommer för tidigt.
Citera
2018-08-07, 20:28
  #16
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Vi båda är överens om att det är "hennes fel", då hon bara vill ha sex ibland. Jag säger att jag inte kan hjälpa det och att det är för att jag inte får träna (d.v.s. knulla oftare). Hon verkar dock inte prioritera sex, och efter all denna tid tillsammans så har jag mer eller mindre vant mig vid att det blir sex ca 1 gång i veckan. Önskvärt hade såklart varit en gång per dag.

Jag har testat någon sorts sprej som finns på Vuxen.se, som ska göra att man håller sig längre. Rekommenderas EJ! Fungerar inte, samt så får din partner ont i underlivet... Vem fan designade den skiten?

Har även testat Xylocain, den där bedövande salvan. Fungerar inte! Gör dock inte ont i hennes underliv, så kanske värt för dig att testa?

Jag köpte även en avancerad sexleksak för ett tag sedan, en Tenga Flip Hole. Den ger skönare orgasmer än något jag upplevt, förutom de exklusiva tillfällena som jag ejakulerat precis när min tjej deepthroatar mig. Denna leksak satte jag på en gång om dagen, minst, men min uthållighet förändrades inte över huvud taget.

PMa gärna om du kommer på nåt

Tack för alla tips! Jag har ett jag inte riktigt vet om det funkar 100% än, men det funkade iaf en gång på mig.

Det är att innan du kommer, alltså innan den känslan blir för stor, så pressar du med fingrarna på PC-muskeln (den mellan kuk och anus) så hårt du bara kan! Det dödar min utlösningskänsla, för det är den muskeln som ger utlösning också. Om man trycker hårt som fan så hindrar du den från att dra ihop sig och ge utlösning.

Kan dock vara lite svårt att komma åt under sex. Men med doggy funkar det!
Citera
2018-08-08, 09:24
  #17
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jo, men det är inte bara där problemet ligger. Jag kommer extremt snabbt när jag runkar också - med eller utan porr. Så var det verkligen inte innan! Jag kunde knappt komma utan porr/sex tidigare, nu är det lika lätt..

Stressen hänger ihop med pedistalen. Ju mer stressade du blir desto större är hennes makt och ju mindre och mer patetisk är du. Du verkar hittat orsaken i alla fall, lycka till!
Citera
2018-08-08, 18:17
  #18
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Stressen hänger ihop med pedistalen. Ju mer stressade du blir desto större är hennes makt och ju mindre och mer patetisk är du. Du verkar hittat orsaken i alla fall, lycka till!

Ja, precis. Det är första gången jag hör uttrycket att sätta en kvinna på en piedestal. Jag Googlade lite men fanns inte riktigt bra förklaringar. Vad handlar fenomenet om egentligen? Är det ett psykologiskt fenomen? Alltså ett etablerat fenomen?
Citera
2018-08-08, 18:21
  #19
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Har samma problem, fast jag har haft det såhär enda sedan jag träffade min tjej. Kommer på ca 60-100 sekunder om jag juckar konstant, oavsett hastighet.
Du har tur, själv kommer jag på ca 20 sekunder faktiskt...
Citera
2018-08-08, 19:39
  #20
Medlem
Finns kondomer med fördröjande medel på. Salvan från Apoteket heter Emla.
Du kan stryka på lite på ollonet ca 2 timmar före ni ska träffas. Torka sedan av typ 10-15 min före, går att ta bort tidigare om det behövs. Se till att du tvättar bort det så du inte bedövar henne.

Annars tror jag stop-start teknik är bra att träna. Runka till du nästan kommer och sluta, börja sedan igen och sluta när du är nära att komma. Upprepa flera gånger.
Citera
2018-08-08, 21:05
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag har kommit fram till att det måste vara stressen som orsakar det - inget annat. Läste lite om hjärnans roll i tidig utlösning och jag har aldrig varit mer stressad och ångestbelagd som jag är just nu och senaste 6 månader när problemet uppstod. Men inte vardagsstressad, utan stress om just att jag kommer för tidigt.
Din (eller min) kropp kan inte skilja på VARFÖR du är stressad. Stress är stress, och kroppen reagerar på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Ja, precis. Det är första gången jag hör uttrycket att sätta en kvinna på en piedestal. Jag Googlade lite men fanns inte riktigt bra förklaringar. Vad handlar fenomenet om egentligen? Är det ett psykologiskt fenomen? Alltså ett etablerat fenomen?
Fenomen är väl kanske att ta i, men det är ett etablerat begrepp som mer korrekt kallas att man idealiserar sin partner i stället för att se den för vem den egentligen är med alla dess fel och brister som gör henne till en helt vanlig människa.
Om du sätter henne på en piedestal (eller idealiserar henne) så älskar du plötsligt en påhittad bild (som hon "ska" leva upp till) av henne, och inte den hon faktiskt är. Plötsligt SKALL du duga åt bilden av henne, och då måste du bli bättre än du egentligen är, och så håller det på och blir skevare och skevare med tiden...
Hon må vara helt fantastisk, men hon är nog en helt vanlig människa innerst inne...

Om du inte redan gjort det, så rekommenderar jag STARKT att du berättar att det här med att du kommer (för) snabbt stressar dig. Få det bara sagt högt, så kommer stressen ge sig lite bara av det.
Lycka till!
Citera
2018-08-08, 22:19
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Tja FB,
Jag har vart tillsammans med min flickvän i snart tre år nu. De första två åren har hade vi enormt bra sex och vi knullade som djur. Men det senaste året har varit en katastrof för vårt sexliv. Plötsligt har det blivit så att jag kommer för tidigt! Jag kan inte hålla mig ett skit längre!

Det har inte varit så här på 2 år och nu från ingenstans kan jag plötsligt inte hålla ut mer än 2-3 minuter av normalt sex. Vid högre tempo (som krävs för att tjejen ska komma) så kan jag komma ännu snabbare än det.

Jag kan fördröja det genom att runka innan jag träffar henne, i så fall minst 2 ggr annars hjälper det inte ett skit. Jag har blivit typ överkänslig eller något där nere.

Jag har provat alla möjliga jävla övningar men ingenting hjälper! Har fan panik för de förstör hela vårt jävla förhållande. Har ni några tips?
Till ts och övriga i tråden...
Har ni testat att pausa om det blir för skönt?
Eller rent av dra ut den om ni är på väg att komma?
Kuken blir ju mindre känslig om ni knullar på en längre stund.
Annat tips är att titta bort typ på vägen för att komma bort från ”situationen” och kanske tänka på något som inte har med sexet att göra för minska på känslan.

Sen kan man ju lära sig att fortsätta knulla fastän man precis har kommit, krävs bara lite viljestyrka och träning Sedan kan man knulla på och komma flera gånger.
Citera
2018-08-08, 22:21
  #23
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Din (eller min) kropp kan inte skilja på VARFÖR du är stressad. Stress är stress, och kroppen reagerar på det.

Fenomen är väl kanske att ta i, men det är ett etablerat begrepp som mer korrekt kallas att man idealiserar sin partner i stället för att se den för vem den egentligen är med alla dess fel och brister som gör henne till en helt vanlig människa.
Om du sätter henne på en piedestal (eller idealiserar henne) så älskar du plötsligt en påhittad bild (som hon "ska" leva upp till) av henne, och inte den hon faktiskt är. Plötsligt SKALL du duga åt bilden av henne, och då måste du bli bättre än du egentligen är, och så håller det på och blir skevare och skevare med tiden...
Hon må vara helt fantastisk, men hon är nog en helt vanlig människa innerst inne...

Om du inte redan gjort det, så rekommenderar jag STARKT att du berättar att det här med att du kommer (för) snabbt stressar dig. Få det bara sagt högt, så kommer stressen ge sig lite bara av det.
Lycka till!

Tack! Jag inser mer och mer att det är precis vad jag gjort. Jag har idealiserat utav bara helvete så jag nästan sänkt min egen självbild & respekt bara för att få ha kvar henne, eftersom jag tror att jag aldrig kan få bättre. Därför vill jag även prestera så hon stannar - varvid jag blir stressad och sen kommer skitsnabbt.
Citera
2018-08-08, 22:39
  #24
Medlem
Rudeknugens avatar
https://www.pegym.com/forums/prematu...se-kegels.html

Sjukt bra övningar för att lära sig styra sin orgasm. Det är bara att träna! Så släpper det snart.

Boken The Multiorgasmic Man är bra också, ger många bra andningsövningar osv. Den är lite spirituell, men det behöver man ju inte bry sig om. Kontentan är att du behöver lära dig slappna av i PC-muskeln, genom att göra kegels och reverse-kegels.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback