Målet är att komma i bra form för att sedan lägga mig på balans och öka utan att lägga på mig allt för mycket fett.
Anledningen till att jag vill minska på kroppsfettet är 1. För att kunna terränglöpa bättre/roligare 2. För att det ska bli ännu roligare att träna på gymmet (jag tränar natural bodybuilding) 3. För att kunna slita av sig tröjan på Clubben/Festen 4. För att jag känner mig obekväm med att magen inte är platt.
Nu ligger jag på ca 15% BF och målet är att komma under 10% och det borde gå på ca 6-8veckor från och med nu.
Jag tillämpar foodprep dvs jag lagar all mat för en vecka, Detta gör att det är jättelätt att veta hur mycket jag får i mig per dag......Förutsatt att jag inte äter något mer vilket är ganska svårt, Men jag ska försöka.
Min balans just nu är ca 3000kcal och jag väljer standardmetoden att äta 500kcal mindre.
Jag tränar varje muskelgrupp 2ggr/Vecka förutom benen som jag tränar en gång och jag terränglöper 45 minuter varje vecka och går morgonpromenader 2-3ggr per vecka.
Såg nu att jag formulerat mig lite otydligt i början av journalen när jag skrev om foodprepp, Såhär borde jag skrivit istället "Jag tillämpar foodprepp dvs jag tilllagar alla måltider för hela veckan vid samma tillfälle, Då vet jag precis hur många kalorier jag får i mig.
Min filosofi är att alltid äta bra, Jag äter iprincip likadant nu som i vanliga fall bara att jag äter 500kcal mindre, Tror inte på att hoppa på olika dieter utan kosten är en livstil som är konstant! Det är enda sättet att få långvavrigt resultat.
Socker och dåligt fett är det man verkligen bör undvika enligt mig.
Jag äter 1gram fett per kilo kroppsvikt och 2gram+ protein och resten långsamma kolhydrater.
Min kost består mestadels av Kycklingfile råris bönor sötpotatis grönsaker nötter och lite biff.
Det blev så att jag åt ett paket haägen daaz glas som 4de måltid idag, 1092 dåliga kalorier. Ingen katastrof om det inte händer regelbundet men jag känner mig bara ur balans efteråt och det va inte värt den falska njutningen det gav. Mat är till för att reparera kroppen och ge energi för träning och för hjärnan.
Jag tänker hoppar över dagens sista måltid för att balansera ut alternativt att jag äter något med enbart protein typ en kycklingfile, Dock känner jag inte för att äta något, Har lixom en äcklig tung sötsliskig känsla i magen efter det där och känner mig tung i kroppen.
Tummen ner.
Senast redigerad av Rauno1 2018-08-15 kl. 20:07.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!