Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 07:52
  #13
Medlem
Rauno1s avatar
40 minuter powerwalk innan frukost.
Citera
2018-08-17, 17:01
  #14
Medlem
Rauno1s avatar
Körde ett strechingpass idag, Bör köra ett par i veckan känns det som
Citera
2018-08-18, 09:16
  #15
Medlem
Rauno1s avatar
Jag har helt missat att skriva det i början av journalen, Att en stor anledning till att jag ska komma i bra form är för att det kommer bli så mycket mer motiverande att hålla en strikt kost när jag ser bra ut.
Jämfört mot att ha en ful fettvalk längst ner på magen! "När jag ser ut såhär, Vafaan spelar det för roll om jag proppar i mig en stor chokladkaka och en hel pizza"
Citera
2018-08-18, 10:02
  #16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Jag har helt missat att skriva det i början av journalen, Att en stor anledning till att jag ska komma i bra form är för att det kommer bli så mycket mer motiverande att hålla en strikt kost när jag ser bra ut.
Jämfört mot att ha en ful fettvalk längst ner på magen! "När jag ser ut såhär, Vafaan spelar det för roll om jag proppar i mig en stor chokladkaka och en hel pizza"
Hur går det med kosten nu när du kört ett par veckor tycker du? Känns det hållbart?
Citera
2018-08-18, 11:12
  #17
Medlem
Rauno1s avatar
Jag ligger definitivt på underskott då jag förlorat 4cm på midjan och gått ner ca 3 kilo, Men ärligt talat så har jag inte haft några speciella hungerkänslor eller sug värt att nämna, Måste bero på foodpreppingen som hjälper att hålla ett stabilt blodsocker då jag i princip aldrig är längre än 3 minuter från ett balanserat kvalitetsmål mat, Utan foodprepp hände det ofta att jag börjar känna mig hungrig och så tar det 45minuter till man har hunnit styra upp något, Nu.....Hungrig..Ah! Öppna kylskåpet, Micra 3 minuter, Pling!

Självklart tar jag någon (Normal) måltid här och där under veckan men då kommer jag ihåg och balansera ut så att nästa måltid får bestå av en kycklingfile eller en burk fettfri kvarg med några omega3 kapslar. Igår vart det hemmagjorda kycklingnuggets med pommesfrites och ketchup, Då fick nästa måltid bestå av en kycklingfile och en sked linfröolja.

Har testat att äta godis/Glass några gånger, Men känner mig som sagt bara äcklig i hela kroppen, Blodsockret spinner iväg och aptiten är förstörd för resen av dagen och allt hamnar i osync.

Svaret på frågan blir kortfattat att det känns stabilt.
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-08-18 kl. 11:16.
Citera
2018-08-18, 12:06
  #18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Jag ligger definitivt på underskott då jag förlorat 4cm på midjan och gått ner ca 3 kilo, Men ärligt talat så har jag inte haft några speciella hungerkänslor eller sug värt att nämna, Måste bero på foodpreppingen som hjälper att hålla ett stabilt blodsocker då jag i princip aldrig är längre än 3 minuter från ett balanserat kvalitetsmål mat, Utan foodprepp hände det ofta att jag börjar känna mig hungrig och så tar det 45minuter till man har hunnit styra upp något, Nu.....Hungrig..Ah! Öppna kylskåpet, Micra 3 minuter, Pling!

Självklart tar jag någon (Normal) måltid här och där under veckan men då kommer jag ihåg och balansera ut så att nästa måltid får bestå av en kycklingfile eller en burk fettfri kvarg med några omega3 kapslar. Igår vart det hemmagjorda kycklingnuggets med pommesfrites och ketchup, Då fick nästa måltid bestå av en kycklingfile och en sked linfröolja.

Har testat att äta godis/Glass några gånger, Men känner mig som sagt bara äcklig i hela kroppen, Blodsockret spinner iväg och aptiten är förstörd för resen av dagen och allt hamnar i osync.

Svaret på frågan blir kortfattat att det känns stabilt.
Okej. Ja, kosten är ju högst individuell, om du hittat ett sätt som funkat för dig så kör på det.
Citera
2018-08-18, 17:23
  #19
Medlem
Rauno1s avatar
Körde Ben/Bröst/Triceps/Framsidaaxlar/Mage idag 24set totalt.
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-08-18 kl. 17:27.
Citera
2018-08-19, 14:21
  #20
Medlem
Rauno1s avatar
Powerwalk innan frukost 35minuter.
Citera
2018-08-19, 14:31
  #21
Medlem
Rauno1s avatar
Tog werlabs blodprov i veckan och läste svaret idag, testade mig för 30 hälsomarkörer med blodprov och allt ser riktigt bra ut.

Mitt S-testosteron ligger på 27 nmol/L vilket är helt otroligt! då jag vid tidigare tester alltid legat kring 17-20 nmol/L WTF!!! Det är 60% högre än förra gången jag kollade och över werlabs referensvärde för min ålder.

OBS tar ingen testobooster eller något liknande.

Nu jävlar sköt självförtroendet genom taket
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-08-19 kl. 14:36.
Citera
2018-08-19, 20:42
  #22
Medlem
Rauno1s avatar
50minuter terränglöpning i Lungt/Moderat tempo följt av ordentlig streching, ben och vader.
Citera
2018-08-19, 20:48
  #23
Medlem
Rauno1s avatar
Höjer kaloriintaget något då jag tränar fler pass i veckan nu och har tappat vikt lite väl snabbt, Lägger till både fett och kolhydrater, 100-200kcal totalt.

Förra veckan kände jag mig trött på ett skumt sätt och blev lättiriterad, Misstänker att jag låg på för lågt fettintag och att det berodde på det, Symptomen försvann direkt när jag ökade fettintaget.
Citera
2018-08-20, 18:35
  #24
Medlem
Rauno1s avatar
Rygg/Biceps/Axlar 26set totalt

Sköter kosten exemplariskt, Börjar se synliga resultat på minskning av kroppsfett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback