Tänkte höra mig för här på Flashback om det är någon här som testat marmit jag har en vän i England som ska skicka över en burk sådant till mig så jag blev nyfiken på vad det var och jag såg då en video på när svenskar testar det och varenda en av dessa verkar tycka det är riktigt vidrigt, så jag undrar är marmit verklige så äckligt som dessa personer ger sken utav eller?
Hur smakar den och tydligen så gjorde dessa fel enligt min vän då man inte ska smeta på så där jätte mycket utan bara lite på brödet.
Ursäkta ev stavfel eller annat. Mycket tacksam för svar!
Jag gillar det men det är ju en minst sagt speciell smak. Tänk dig typ en mjuk kött-bulljong tärning som du stryker pa mackan. Ganska skumt smak att käka till frukost. Dock är detta receptet fenomenalt sa det tycker jag du kan testa om du inte vill äta det pa morgonen!
Jag gillar det men det är ju en minst sagt speciell smak. Tänk dig typ en mjuk kött-bulljong tärning som du stryker pa mackan. Ganska skumt smak att käka till frukost. Dock är detta receptet fenomenalt sa det tycker jag du kan testa om du inte vill äta det pa morgonen!
Finns ju förutom marmite, även vegemite.
Marmite som jag minns det smakar och påminner om en gegga gjord på det som man skrapar bort från stekhällen i korvkiosker.
Marmite är gjord på bryggerijäst och är fullt av nyttiga b-vitaminer. Jättegott att göra sås med. En löksås med utblandad Marmite, en deli enligt min mening. Att ha som pålägg på macka, nja det är väl som att ha en buljongtärning på mackan. Se Marmiten som en buljong och sås-sättare så blir det bra.
Skall du ha det på mackan så se till att den är rostad ordentligt samt att du använder rikligt med smör, använd inte mycket marmite utan bara ett tunt lager.
Tänkte höra mig för här på Flashback om det är någon här som testat marmit jag har en vän i England som ska skicka över en burk sådant till mig så jag blev nyfiken på vad det var och jag såg då en video på när svenskar testar det och varenda en av dessa verkar tycka det är riktigt vidrigt, så jag undrar är marmit verklige så äckligt som dessa personer ger sken utav eller?
Hur smakar den och tydligen så gjorde dessa fel enligt min vän då man inte ska smeta på så där jätte mycket utan bara lite på brödet.
Ursäkta ev stavfel eller annat. Mycket tacksam för svar!
inte dumt alls, smaken påminner om Kalles kaviar så prova du.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!