Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Mobbad/trauman/inga kompisar:
Han har aldrigt kunnat bygga upp en självkänsla.
Ingen självkänsla så blir följden antingen fejkat självförtroende och ilska/aggression eller dåligt självförtroende, inbundenhet och blyghet.
Din bror har valt ilska och aggression, han mår inte bra såklart. Vill du ge honom ett tips att må bättre så be honom stanna upp och utforska och acceptera de jobbiga känslorna som kommer titt som tätt. Möta demonerna må piss för ett tag, klara detta och komma starkare ur det.
Han har dock små vänner idag, skulle jag tro. Inga jätte tighta tror jag och vad jag har förstått så har han risk att förlora vänner.
Under tonåren hade han kompisar, två vänner som han senare blev osams med. Det är en okänd anledning för min del. En annan händelseförlopp, där han hamnade i en slagsmål med sin kompis som var muskulös. Eller någon riktigt slagsmål var det inte. Han låg tydligen ner på golvet och fick stryk.
Jag kan tyvärr inte hjälpa honom, han har ingen respekt för mig överhuvudtaget. Jag har även polisanmält honom vid ett tillfälle. Jag har brutit kontakt med honom och vill inte ha någonting med honom att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karl-Franz
Ibland blir man mobbad för att man beter sig avvikande.
Samma avvikande beteende som gör dig mobbad i skolan kan göra dig till en misshandlare när du blir äldre, brist på empati, svårigheter med impulskontroll etc.
Din titel är rätt förvirrande, menar du att mobbare blir "tuffa" eller mobbade blir "tuffa"?
Om "mobbade": många sätter upp höga murar kring sig och får en sned självbild. Inte alla som klarar växlingen till vuxenlivet och att överge de där murarna.
Det där om avvikande du pratade om var lite intressant, tycker jag.
Ursäkta för titeln, jag har ändrat det. Tack för att du noterade det!
Tycker det var intressant inlägg du skrev. Både det där i början du skrev om och på slutet av ditt inlägg, tack så mycket!
Citat:
Ursprungligen postat av
BaiseMonCul
Han försöker väl kompensera för sitt mindervärdeskomplex.
Väldigt fegt av honom att ge sig på dom som är mindre och försvarslösa. Gråter han hysteriskt och okontrollerat när bara du är i närheten?
Ännu ett intressant läsning.
Nej, jag påträffat honom sällan där han har gråtit.