• 1
  • 2
2018-08-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Det där om avvikande du pratade om var lite intressant, tycker jag.

Jag tänkte länge att mobbad blir man för att några idioter fått för sig att mobba dig, och mobbare kan iofs mobba för vad som helst. Men mer och mer började jag också se att folk som blev mobbade inte så sällan från början utmärkt sig genom att ha svårt att följa spelreglerna. De fattade inte hur man betedde sig vettigt, i flera fall såg jag att de hade aggressions-problem som gjorde dem utstötta och till mobb-offer.

Inte att detta ursäktar mobbarna så klart.
Citera
2018-08-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Blev rätt hårt mobbad i småskolan men tog igen det i högstadiet då jag slogs med allt och alla, spelade ingen roll hur stor eller hur många emot så slogs jag.. ett tag slogs jag i princip varje dag.
Tillslut räknades jag som totalt jävla galen och knappt någon tordes gå emot, för jag backade aldrig, gav mig aldrig och slutade aldrig slå och när jag fått ner någon så stampade jag sönder den.
Misshandlade en snubbe grovt i mitten av högstadiet och fick därefter var i fred.

De skickade sina svagaste mot mig, de som hade något att bevisa... när jag senare utmanade tog det tvärslut för de som skickade sina kämpar hade absolut ingen lust att själva bli mosade.

Tråkigt att höra att ungarna tvingade dig att slåss, men jag undrar om det inte hade varit värre för dig om du gjort som så många säger till barn att göra och vänt andra kinden till eller gått till lärarna och klagat? Vad tänker du om det?
Citera
2018-08-06, 12:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här