Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-05, 19:40
  #1
Medlem
som sagt har under dagen intagit cirka 1400mg tram och nu nyligen under loppet av 1.5h tog jag 5mg alpra sen efter nån timme 2 till... kan man ens få andningsdepp på dessa doser eller är det omöjligt? har aldrig fattat det här med kramprisker och andningsdepp???
Citera
2018-08-05, 20:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
som sagt har under dagen intagit cirka 1400mg tram och nu nyligen under loppet av 1.5h tog jag 5mg alpra sen efter nån timme 2 till... kan man ens få andningsdepp på dessa doser eller är det omöjligt? har aldrig fattat det här med kramprisker och andningsdepp???

Ja, det är farligt, men om du har någon sorts alkohol hemma så skall du se att det lugnar ner sig.

Annars får du ringa 112.
Citera
2018-08-05, 20:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Ja, det är farligt, men om du har någon sorts alkohol hemma så skall du se att det lugnar ner sig.

Annars får du ringa 112.
Alkohol? vet du ens vad du pratar om?
Citera
2018-08-05, 21:02
  #4
Medlem
lakupipus avatar
Du skall absolut inte dricka någon alkohol!
Citera
2018-08-05, 21:04
  #5
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Ja, det är farligt, men om du har någon sorts alkohol hemma så skall du se att det lugnar ner sig.

Annars får du ringa 112.

Gör absolut inte som den här skribenten säger. Drick inte alkohol. Ring 112, det där låter som väldigt höga doser imo. Bättre att ta de säkra före de osäkra. Alternativet är väl att hålla dig vaken ett antal timmar. Dock är kramprisken rätt stor så ta det säkra före de osäkra, ring.

Intellecuto: Grattis, du kan precis dödat en människa om du har otur.
__________________
Senast redigerad av Resanhem 2018-08-05 kl. 21:12.
Citera
2018-08-06, 00:20
  #6
Medlem
okok1s avatar
Gick det bra?
Citera
2018-08-06, 09:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Gör absolut inte som den här skribenten säger. Drick inte alkohol. Ring 112, det där låter som väldigt höga doser imo. Bättre att ta de säkra före de osäkra. Alternativet är väl att hålla dig vaken ett antal timmar. Dock är kramprisken rätt stor så ta det säkra före de osäkra, ring.

Intellecuto: Grattis, du kan precis dödat en människa om du har otur.

I sanningens namn så behöver Sverige mindre pundare som inte ens fattar att det där är doser som är föremål för andningsdepp, eller kramp/epilepsi. Så du kan ta din humanistiska smörja ngn annanstans. Jag skrev ju trots allt ring 112.
Citera
2018-08-06, 10:18
  #8
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
I sanningens namn så behöver Sverige mindre pundare som inte ens fattar att det där är doser som är föremål för andningsdepp, eller kramp/epilepsi. Så du kan ta din humanistiska smörja ngn annanstans. Jag skrev ju trots allt ring 112.

Vissa är mer pålästa än andra. Sen kan konsekvenstänket på 7mg xanor vara bortfluget vilket du inte verkar vara medveten om. Fattar du inte själv hur obehagligt det är att personer som du kommer in och ger direkt dödliga "tips" i forat "Drogakuten"? Empati verkar vara något du saknar.
Citera
2018-08-06, 10:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Vissa är mer pålästa än andra. Sen kan konsekvenstänket på 7mg xanor vara bortfluget vilket du inte verkar vara medveten om. Fattar du inte själv hur obehagligt det är att personer som du kommer in och ger direkt dödliga "tips" i forat "Drogakuten"? Empati verkar vara något du saknar.

Det var oseriöst skrivet, så DU får väl hoppas att TS tog det med en nypa salt.

- - - - - - - - -

Kom igen nu TS! Gör något åt ditt liv! Avsluta denna onda spiral och prata med SOC! Vi bor i Sverige, och här värnar vi om ALLA! DU får hjälp med egen bostad, olika sorters bidrag etc. <3
Citera
2018-08-07, 08:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Vissa är mer pålästa än andra. Sen kan konsekvenstänket på 7mg xanor vara bortfluget vilket du inte verkar vara medveten om. Fattar du inte själv hur obehagligt det är att personer som du kommer in och ger direkt dödliga "tips" i forat "Drogakuten"? Empati verkar vara något du saknar.

jag somnade och lever idag, tror jag är immun mot andnings depp kändes inte så märkvärdigt iaf... och ni säger att det är livsfarligt? och för det andra så har jag försökt lägga av med skiten kanske 15 gånger och någon gång på soc och akutpsyk för jag mått så dåligt... men hamnar alltid på ruta 1. känns som jag sitter i en grop och ju mer jag försöker ta mig ur gropen desto djupare blir den....



PS jag är hyffsat påläst om det jag tar och det han skrev om alkhol skulle aldrig falla mig in... men ändå sjukt o empatiskt
Citera
2018-08-08, 23:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det var oseriöst skrivet, så DU får väl hoppas att TS tog det med en nypa salt.

- - - - - - - - -

Kom igen nu TS! Gör något åt ditt liv! Avsluta denna onda spiral och prata med SOC! Vi bor i Sverige, och här värnar vi om ALLA! DU får hjälp med egen bostad, olika sorters bidrag etc. <3


Vill göra nåt åt mitt liv och jag har börjat nu med att trappa ned, men SOC har aldrig gjort något för mig.. gick till beroende centrumet ett tag förut och det gav mig absolut inget förutom ångest den dagen jag skulle in dit och prata med nån soc tant om mitt liv o missbruk.. känns så meningslöst.

vill inte ha bidrag från soc heller. jag har så jag klarar mig måste bara ta mig ur mina destruktiva vanor
Citera
2018-08-09, 12:28
  #12
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Vill göra nåt åt mitt liv och jag har börjat nu med att trappa ned, men SOC har aldrig gjort något för mig.. gick till beroende centrumet ett tag förut och det gav mig absolut inget förutom ångest den dagen jag skulle in dit och prata med nån soc tant om mitt liv o missbruk.. känns så meningslöst.

vill inte ha bidrag från soc heller. jag har så jag klarar mig måste bara ta mig ur mina destruktiva vanor

Det vore bättre om du VILL ta dig ur dina destruktiva vanor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback