• 1
  • 2
2018-08-04, 19:40
Medlem
Hej funderar att byta från Swedbank till länsförsäkringar bank då man kan ha allt på samma ställe som bilförsäkringar m.m å få rabbater som man inte får hos Swedbank är de bra val att byta till länsförsäkringar eller finns nån annan bank som är ännu bättre?
Citera
2018-08-04, 19:45
Medlem
TheTransporters avatar
Du får ta och ringa runt och boka möten för att se vilken bank som pass dig bäst!

Inget vi kan svara på här. Det är individuellt.
Citera
2018-08-04, 19:48
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Försäkringar finns även på Swedbank https://www.swedbank.se/privat/forsakra/
Citera
2018-08-04, 19:51
Medlem
www.compricer.se
Här finns info om vilken bank som är den "bästa" i nuläget.
Citera
2018-08-04, 19:53
Medlem
Finns mängder av trådar i ämnet och som någon redan nämnt gäller det att själv kontakte de olika bankerna, det är högst individuellt vad man kan förhandla sig till samt banktjänstemannen man träffar.

Har under många år haft en riktigt bra relation med Swedbank, har dock numera bytt till ICA-banken vilket jag trots bra villkor ibland ångrar. Är inte skoj med 90minuters telefonkö alla gånger.
Citera
2018-08-04, 19:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag tror ärligt den bästa banken är det som du personligt har haft längst kontakt med. Den som dina föräldrar skapade sparkonton för dig som släkten kunde sätta in pengar till ditt konto. Jag tror inte så mycket på att byta för att det skiljer sig inte nämnvärt om nu det inte rör sig om extremt stora summor. Om man varit kund länge kan man liksom få bra lån.
Citera
2018-08-04, 20:40
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror ärligt den bästa banken är det som du personligt har haft längst kontakt med. Den som dina föräldrar skapade sparkonton för dig som släkten kunde sätta in pengar till ditt konto. Jag tror inte så mycket på att byta för att det skiljer sig inte nämnvärt om nu det inte rör sig om extremt stora summor. Om man varit kund länge kan man liksom få bra lån.

Det enda bankerna bryr sig om är att man har kapital och flyttar över sparande/skulder till dem. Att ens ha samma bankperson i mer än något år är väl ganska ovanligt nuförtiden.
Citera
2018-08-04, 20:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Det enda bankerna bryr sig om är att man har kapital och flyttar över sparande/skulder till dem. Att ens ha samma bankperson i mer än något år är väl ganska ovanligt nuförtiden.

Förvisso men att ha varit kund hos samma bank i över 30 år tror jag fortsatt är ett plus vid saker som lån. Att byta bank är liksom inte samma sak som att byta bredband för att kunna hitta det just nu idag bästa för att sedan kunna byta imorgon igen. Det handlar mer om en ömsesidig relation. Så man lärt sig åtminstone att är du en bank trogen är den mer villig att ge dig bra villkor och ränta sett till både lån som sparande.

Möjligen tillhör man där ett gammal släkte och så är det inte numera. Vilket skulle vara tråkigt för jag tror just det är en sak som gör ett samhälle stabilt.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-08-04 kl. 20:53.
Citera
2018-08-04, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det handlar mer om en ömsesidig relation. Så man lärt sig åtminstone att är du en bank trogen är den mer villig att ge dig bra villkor och ränta sett till både lån som sparande.

Bullshit!

Banken tänker bara på en sak. Att tjäna så mycket pengar på dig som möjligt. Det oavsett om du har varit kund i 1 eller 100 år.
Citera
2018-08-04, 21:34
Medlem
Bankerna är snarlika allihop. Då får betala några hundra per år för internet acess och ett visa/master card. Alla storbankerna utfärdar bankid och swish. Dom har appar och telefonsupport.
Har man bostadslån eller planerar att ta går man såklart till banken som ger bäst ränta.
Citera
2018-08-04, 22:33
Medlem
Gillar SkandiaBanken skarpt. Har alla normala tjänster, support som svarar snabbt i telefon och chatt med generösa öppettider, kostnadsfritt att beställa postväxlar och bra internetbank. Däremot är deras app helt värdelös till allt annat än snabbsaldo, men vad gör det när mobilbanken via webbläsaren fungerar utmärkt? Helt gratis dessutom om du inte har behov av bankkort.
Citera
2018-08-04, 22:49
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Ebberöds Bank.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto