• 1
  • 2
2018-08-05, 00:54
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Jag har länge varit kund i Handelsbanken, det var jättebra tills att min rådgivare bytte jobb. Jag har även flyttat till en annan stad. Nu kan jag inte ens få träffa en rådgivare med mindre än att jag gör en kreditupplysning. Jävla pajaser. Dock är det skillnad när man ringer och pratar kommersiella fastigheter, blir ett annat ljud i skällan då. Står i valet och kvalet om jag ska stanna då nästa fastighet blir kommersiell och jag pratat med en ganska vettig affärsrådgivare, samt att jag varit kund ett tag vilket de gillar. Handelsbanken har rådgivare med egna befogenheter så egentligen handlar det mer om att bygga relationer än att vara kund i banken som är väldigt klumpig i sin hantering när de hanterar okända kunder.

Hos Nordea gick det bra att prata med en rådgivare utan att vare sig vara kund eller göra en kreditupplysning. Dessutom kan du tillgodoräkna en skattefri inkomst upp till 5000 på din nettolön som lånebärande inkomst när det gäller privat uthyrning.

Andra banker är väl mer eller mindre värdelösa, varför ska man ha en dyr bank med egna kontor om rådgivarna ändå inte har befogenhet att gå utanför ramarna? Givet att man har grundläggande koll på ekonomi själv. Bättre med ICA-banken eller Avanza. Avanza har väldigt låg ränta om du har 60 % belåning eller mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in