2019-02-19, 19:17
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller så får väl män ta en funderare på om de verkligen kommer att ha råd med det där krogragget eller om kostnaden för deras knullande kommer att landa på skattebetalarna.

Varför inbillar du dig att de männen bryr sig? Det ger dem en chans att sprida sina gener vidare även fast de inte har råd.. Det är därför män är mycket mer förtjusta i ons än vad kvinnor är ser du. Nu är det ju enbart kvinnan som beslutar om ett barn kommer födas eller ej. Därför ligger huvudansvaret på henne. Med rättigheter kommer ansvar ser du. Eller vill du att män ska kunna tvinga kvinnor till abort?
Citera
2019-02-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Varför inbillar du dig att de männen bryr sig? Det ger dem en chans att sprida sina gener vidare även fast de inte har råd.. Det är därför män är mycket mer förtjusta i ons än vad kvinnor är ser du. Nu är det ju enbart kvinnan som beslutar om ett barn kommer födas eller ej. Därför ligger huvudansvaret på henne. Med rättigheter kommer ansvar ser du. Eller vill du att män ska kunna tvinga kvinnor till abort?

Hört talas om underhållsbidrag?
Det är om du inte vet det , tvingande.
Det är alltså män idag som är i farozonen då de "knullar runt" för att få oönskade barn de , samt deras kommande fruar och familjer, tvingas betala för. Kvinnor kan göra abort då de faller dit vid ett ONS, men det kan inte män. Så är ju idag betydligt mer logiskt att vi slut-skammar män, för det verkliga "slut" beteendet är säkerligen betydligt mer vanligt hos män än vad det är hos kvinnor.
Citera
2019-02-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Manlet säger man ju om korta män. Han moderatledarens längd har jag sett folk göra sig lustiga över. På internet finns till och med begreppet heightism om kvinnor som känner stark avsky för korta män.

https://4.bp.blogspot.com/-S-U3Pccyo70/Vupl5zLHGjI/AAAAAAAABYE/TTJofzpOFeQlLsleS-2U745kxs2Op5Btw/s1600/MDvW81S.png

När män uttrycker sig så om tjocka kvinnor (som till skillnad från längd är något man kan göra något åt) så kallas det för kvinnohat.
"manlet"? aldrig hört.
Citera
2019-02-19, 19:40
Medlem
Citat:
Män bryr sig inte om en kvinnas socioekonomiska status. Det påverkar inte en kvinnas chans att bilda familj. Det visar all statistik. Precis som alla likhetsfeminister så inbillar du dig att män har samma preferenser för familjebildning som kvinnor har. Blir en kvinna rädd för en mus som springer över golvet kan jag garantera dig att ingen man kommer att tappa lusten att knulla henne för det. Kvinnor kommer däremot att göra det om mannen blir rädd och gömmer sig bakom henne. Garanterat. Hennes lust dör helt. Mannen däremot blir bara kåt eftersom han ser sin chans att spela hjälte och få ligga.

Hur tror du män ser på andra män som visar sig rädda för en mus eller något annat kryp som springer över golvet? Jämfört med hur kvinnor ser på andra kvinnor som blir skrämda av samma sak? Mannen som viker undan när det vankas fara jämfört med kvinnan som viker undan? Mannen är en "ynkrygg", kvinnan är "försiktig". Männen kommer att håna den mannen, kvinnor hånar inte andra kvinnor för det. Män bryr sig nämligen inte om kvinnor är tuffa och våghalsiga eller ej. De flesta kvinnor vet det och ser därför inget behov av att bevisa sin våghalsighet inför män.

För femtielfte gången. Män bryr sig inte om du är VD eller förskolelärare, män bryr sig inte om du är en tuff och våghalsig badasskvinna som är grym på att slåss och som vågar ta massor av risker eller en vanlig tjej som inte kan slåss, är försiktig och undviker risker. Män bryr sig om du är snygg, trevlig, relativt intelligent och sexuellt trogen när de ska bilda familj. That's it. Badasskvinnan med svällande biceps som sparkar huvudet av skurkarna, har världsrekord i bänkpress, utför livsfarliga hjältedåd och som inte räds någon fara är inte en manlig fantasi, det är en feministisk fantasi.

Kolla på porr, jämför sedan med tantsnusknoveller. Då kanske det går upp ett ljus för dig.

Det tror jag faktiskt visst de gör, det vanliga är att man väljer någon från samma socioekonomiska grupp som man själv tillhör och nej, de tär inte enbart kvinnan som väljer, är det?

Sen tss min sambo är rädd för spindlar, hur gulligt som helst, det gör inte att jag tycker sämre om honom för det. Fobier för olika saker är säkerligen lika vanligt hos män som hos kvinnor, och går knappast hålla hemligt för nära och kära, även! om man råkar vara född med snopp.

Det finns en studie gjord kring just "tantsnusk" och vad dessa böcker ofta innehåller, och! resultatet är att de tenderar handla om stora starka snygga män med problem som en kvinna kommer in och "räddar"/ "omvänder"
DET är tantsnusket. Känns det igen kanske? Allt handlar om makt.
Citera
2019-02-19, 19:58
Avslutad
Citat:
Nä, klart att de vill knulla och låta skattebetalarna ta smällen.
Citera
2019-02-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är alltså män idag som är i farozonen då de "knullar runt" för att få oönskade barn de , samt deras kommande fruar och familjer, tvingas betala för. Kvinnor kan göra abort då de faller dit vid ett ONS, men det kan inte män. Så är ju idag betydligt mer logiskt att vi slut-skammar män, för det verkliga "slut" beteendet är säkerligen betydligt mer vanligt hos män än vad det är hos kvinnor.

Hur gör du för att slut-skamma män?
Citera
2019-02-19, 20:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Men jag tycker det är helt ok att ni slutshamar män, det är er fulla rätt.
Citera
2019-02-19, 20:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Det finns en studie gjord kring just "tantsnusk" och vad dessa böcker ofta innehåller, och! resultatet är att de tenderar handla om stora starka snygga män med problem som en kvinna kommer in och "räddar"/ "omvänder"

Du glömde berätta att deras problem är att de är ganska hemska människor, men visst handlar det om makt. Att kunna styra en drake är ju en kvinnas väg till högsta makten, betydligt enklare än att söka bli miljardär genom att starta något eget.
Citera
2019-02-19, 20:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Bra man=rik?
Bra man tar ansvar för sig och sina närmaste. Sen kan du ställa massor av andra krav på honom, som lång, mörk, miljöpartist och stilig.
Eller var du nu går igång på.
För mig är det en som gör allt för den rätte och tar hand om sig själv och sina barn.
En som förstått att meningen med hans liv är att ge sina barn en bättre start än han själv fått.
Citera
2019-02-19, 20:51
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Det tror jag faktiskt visst de gör, det vanliga är att man väljer någon från samma socioekonomiska grupp som man själv tillhör och nej, de tär inte enbart kvinnan som väljer, är det?

Sen tss min sambo är rädd för spindlar, hur gulligt som helst, det gör inte att jag tycker sämre om honom för det. Fobier för olika saker är säkerligen lika vanligt hos män som hos kvinnor, och går knappast hålla hemligt för nära och kära, även! om man råkar vara född med snopp.

Det är för att man främst umgås med andra inom samma klass. Bör du i ett medelklassområde umgås du med medelklassmänniskor. Män föredrar också någon som är på samma nivå intellektuellt och umgängesmässigt. Däremot bryr sig inte män nämnvärt om du är utbildad förskolelärare med lägre lön eller toppsäljare på ett företag. De bryr sig inte om du är chef eller sekreterare. Tusen och åter tusen studier har visat detta, jag har visat dig de studierna tusen och åter tusen gånger. Alla studier visar detta, all statistik om vilka som förblir barnlösa och singlar visar detta. Kvinnors karriärsavancemang spelar ingen roll, mäns gör det.

Vilka är de vanligaste kvinnliga yrkena i porr? Jo, det är sjuksköterska, barnvakt, hemmafru, sekreterare, bibliotekarie och lärare.

Vad är de vanligaste manliga yrkena i tantsnusknoveller? Jo de har listats i boken "A billion wicked thoughts" och är kirurg, läkare, livvakt, kung, sheriff, adelsman, cowboy och chef. Det vill säga tuffa bad boys med farliga jobb eller högstatusmän med högavlönade jobb. Män som kan beskydda och försörja.

Kvinnor tänder på krigshjältar, män gör det inte

http://time.com/3742945/dating-war-heroes-and-humanitarians/

Citat:
In a study that could explain so much about the Brian Williams thing, it has been found that women are more sexually attracted to men who have been deemed heroic during conflict than men who have merely served in the armed forces. And—sorry, humanitarians—men who were deemed heroic during a non-war-related crisis didn’t have nearly the same game.

Meanwhile, women who were considered heroic for any reason were found to be less attractive to men than regular women. (You read that right. Less attractive.)

Män tänder inte på krigande badasskvinnor. Det är ingen manlig fantasi, du hittar inte den fantasin i porr. Du hittar sjuksköterskor och barnvakter. Inte karatesparkande kvinnliga livvakter eller krigande amazoner. Badasskvinnan är en feministisk fantasi. Inte en manlig. Badassmannen är däremot en ständigt återkommande fantasi i tantsnusknoveller.

Genusvetare som pratar om maskulinitetsroller gnäller ju jämt och ständigt på att män hånar män som inte lever upp till de normerna. Det är en stapel inom genusforskningen. De har helt rätt i att män använder nedsättande ord om män som visar sig svaga, fega, försiktiga och som inte tjänar pengar. De kallar det machokultur. Vad de inte begriper är att det är intrasexuell konkurrens baserat på kvinnors preferenser vad gäller partnerval. Män hånar män som inte lever upp till de egenskaper kvinnor tänder på. Precis som kvinnor gör.

Om du tror att kvinnor aldrig hånat män för att vara ynkryggar så borde du läsa på om White Feather Girls från första världskrigets Storbrittanien.

https://www.opendemocracy.net/5050/nicoletta-f-gullace/white-feather-girls-womens-militarism-in-uk

Citat:
In 1914 and '15, notorious bands of women roamed the cities of England giving white feathers of cowardice to men wearing civilian clothes. Why would so-called 'white feather girls' wish to humiliate men not in uniform? This question has puzzled feminists for 100 years, since the first feathers of World War I were pinned to the lapels and hatbands of young men by disdainful flappers wishing them to enlist in the army. The 'White Feather Brigade' was established in Folkstone by Admiral Charles Penrose Fitzgerald, an ardent war-supporter who wished to see Britain institute mandatory military service. His idea spread through the country with astonishing rapidity. As young women combed beaches, high streets, trams, theaters, and places of resort, pinning tiny white feathers to men casually strolling or socializing with their friends, they sent shock waves through society. Not only were those men pinned with the mocking 'Order of the White Feather' profoundly humiliated, but commentators began to decry the immodesty of forward young women who had the audacity to insult perfect strangers and tell men what to do. Remarkably, the recollections of male victims suggest that they continued to feel this stain upon their honor well into old age.
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-19 kl. 21:09.
Citera
2019-02-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Hur gör du för att slut-skamma män?
Jag ägnar mig inte åt sånt skit.
Där finns massa typer av män som jag inte attraheras av, men? varför ska jag bre ut mina preferenser som nått som alla ska följa bara därför? Jag får vara tacksam om jag kan lägga vantarna på en kille jag vill ha, och jag bör vara så satans respektfull gentemot honom samt hela gruppen män att jag inte aktivt arbetar för att begränsa hans rättigheter och frihet, som rätt till att ha ett eget sexliv ex.

Så eländigt osäker som människa är jag faktiskt inte.
Citera
2019-02-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du glömde berätta att deras problem är att de är ganska hemska människor, men visst handlar det om makt. Att kunna styra en drake är ju en kvinnas väg till högsta makten, betydligt enklare än att söka bli miljardär genom att starta något eget.
porr dvs "gubbsnusk" tenderar dras åt att en man dominerar en ung och vacker kvinna fysiskt och sexuellt, a la våldtäkt...

Tantsnusk tenderar dra åt att en stark kvinna dominerar en ung och vacker man mentalt. a la Hon lindar honom runt sitt lillfinger.

I grunden olika former av dominans dvs känsla av makt man vill åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in