• 1
  • 2
2006-02-05, 17:54
Medlem
pentrys avatar
Som vi alla vet, står Danmark numera i frontlinjen som försvarare av demokrati och yttrandefrihet mot religös fundamentalism. Dom är dock inte ensamma. Det bästa man nu kan göra är att stödköpa danska varor som aldrig förr.

Så varför inte också matmässigt pröva laga typiskt dansk mat, självklart med så många danskproducerade varor som möjligt. Min personliga erfarenhet gällande landets matkultur är beränsat. Nu vill jag ha tips på typisk dansk matkonst. Fyll på med förslag och recept!
Citera
2006-02-05, 17:56
Medlem
danbanans avatar
Röd pölse borde väl vara förstavalet.
Köp en helvetes massa Carlsberg och Tuborg så du har nåt att skölja ner korven med
Fläskesvaer eller vad det heter som snacks till en Von Trier film efter maten borde göra susen.
Citera
2006-02-05, 17:56
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Som vi alla vet, står Danmark numera i frontlinjen som försvarare av demokrati och yttrandefrihet mot religös fundamentalism. Dom är dock inte ensamma. Det bästa man nu kan göra är att stödköpa danska varor som aldrig förr.

Så varför inte också matmässigt pröva laga typiskt dansk mat, självklart med så många danskproducerade varor som möjligt. Min personliga erfarenhet gällande landets matkultur är beränsat. Nu vill jag ha tips på typisk dansk matkonst. Fyll på med förslag och recept!

Som förespråkare för demokrati och yttrandefrihet länkar jag till denna sida med 21 sidor recept på dansk mat.

http://www.webopskrifter.dk/155/
Citera
2006-02-05, 18:45
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Som förespråkare för demokrati och yttrandefrihet länkar jag till denna sida med 21 sidor recept på dansk mat.

http://www.webopskrifter.dk/155/

Det var inte dåligt. Tackar!
Citera
2006-02-05, 19:06
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Det var inte dåligt. Tackar!

Varsågod.

Ska själv laga lite dansk fläskfilé ikväll
Citera
2006-02-05, 19:09
Medlem
Det finns ju fler grisar än danskar i Danmark så något med fläsk är väl att föredra om man vill stödja grislandet.
Citera
2006-02-05, 19:18
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Det finns ju fler grisar än danskar i Danmark så något med fläsk är väl att föredra om man vill stödja grislandet.

Efter all turbulens på sistone kan man konstatera att det finns både fyr- och tvåbenta grisar i Danmark
Citera
2006-02-05, 19:19
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Sant. Får se till att ursprungslandet är det rätta vid nästa inköp av fläsk, dvs danskt. Ironiskt eller hur. Den orena grisen enligt muslimsk tro finns i ett överflöd i det land som nu vågar ta striden mot fundamentalisterna.....
Citera
2006-02-05, 19:24
Medlem
Fyllekajas avatar
Denna är fin.. http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/336/
Citera
2006-02-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Efter all turbulens på sistone kan man konstatera att det finns både fyr- och tvåbenta grisar i Danmark

Haha... exakt! Tyvärr sitter några av dem i regeringen
Citera
2006-02-05, 19:41
Medlem
Söndermarkens avatar
Om jag har förstått rätt så är det väl arla som blivit hårdast drabbad?
Citera
2006-02-05, 21:32
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag har varit ihop med en skånsk tjej, och hon brukade tjata om "Flæskesteg", så det kan du väl laga till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in