Som vi alla vet, står Danmark numera i frontlinjen som försvarare av demokrati och yttrandefrihet mot religös fundamentalism. Dom är dock inte ensamma. Det bästa man nu kan göra är att stödköpa danska varor som aldrig förr.
Så varför inte också matmässigt pröva laga typiskt dansk mat, självklart med så många danskproducerade varor som möjligt. Min personliga erfarenhet gällande landets matkultur är beränsat. Nu vill jag ha tips på typisk dansk matkonst. Fyll på med förslag och recept!
Röd pölse borde väl vara förstavalet.
Köp en helvetes massa Carlsberg och Tuborg så du har nåt att skölja ner korven med
Fläskesvaer eller vad det heter som snacks till en Von Trier film efter maten borde göra susen.
Som vi alla vet, står Danmark numera i frontlinjen som försvarare av demokrati och yttrandefrihet mot religös fundamentalism. Dom är dock inte ensamma. Det bästa man nu kan göra är att stödköpa danska varor som aldrig förr.
Så varför inte också matmässigt pröva laga typiskt dansk mat, självklart med så många danskproducerade varor som möjligt. Min personliga erfarenhet gällande landets matkultur är beränsat. Nu vill jag ha tips på typisk dansk matkonst. Fyll på med förslag och recept!
Som förespråkare för demokrati och yttrandefrihet länkar jag till denna sida med 21 sidor recept på dansk mat.
Det finns ju fler grisar än danskar i Danmark så något med fläsk är väl att föredra om man vill stödja grislandet.
Sant. Får se till att ursprungslandet är det rätta vid nästa inköp av fläsk, dvs danskt. Ironiskt eller hur. Den orena grisen enligt muslimsk tro finns i ett överflöd i det land som nu vågar ta striden mot fundamentalisterna.....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!