Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 13:01
  #1
Medlem
I vardagen så har jag märkt att kvinnor ofta resonerar i termer "det finns inga riktiga män". Exakt vad de menar kan de inte förklara så jag har funderat på egen hand. Vad krävs för att leva upp till detta ideal, hur skulle samhället behöva förändras?

1. Bort med all teknologi. Återgå till ett primitivt bondesamhälle där mannen måste jobba hårt så han får stora muskler, vilket skapar en "riktig man".

2. Gör våldtäkt inom äktenskapet/relationer lagligt. Mannen har dåligt sexuellt självförtroende vilket inte är "att vara en riktig man". Det dåliga självförtroendet gör att män inte vågar "ta för sig" fullt ut. Men om våldtäkt blir lagligt inom äktenskap/relationer så återfår mannen sitt självförtroende och kan återigen (i kvinnors ögon) bli en "riktig man".

3. Låt män döda i självförsvar och använda dödligt våld utan straff. Bort med polisen! Att ringa polisen när fara hotar är inte att vara en "riktig man" i kvinnors ögon. Bort med polisen. En man som på egen hand utan risk för straff dödar för att skydda sin kvinna är "en riktig man".

4. Bort med ekonomisk jämlikhet. Att kvinnan har lika mycket eller mer pengar än mannen sänker mannens självförtroende. Låt mannen äga 90% av pengarna så kvinnor blir nöjda. Mannen får mer självförtroende och kvinnan blir nöjd (genom mannens ökade självförtroende).

Fler förslag på hur män kan bli mer "riktiga män" som kvinnor så gärna vill?
Citera
2018-08-03, 13:06
  #2
Medlem
enkeltulipans avatar
Låter lite drastiskt.
Citera
2018-08-03, 13:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
I vardagen så har jag märkt att kvinnor ofta resonerar i termer "det finns inga riktiga män". Exakt vad de menar kan de inte förklara så jag har funderat på egen hand. Vad krävs för att leva upp till detta ideal, hur skulle samhället behöva förändras?

1. Bort med all teknologi. Återgå till ett primitivt bondesamhälle där mannen måste jobba hårt så han får stora muskler, vilket skapar en "riktig man".

2. Gör våldtäkt inom äktenskapet/relationer lagligt. Mannen har dåligt sexuellt självförtroende vilket inte är "att vara en riktig man". Det dåliga självförtroendet gör att män inte vågar "ta för sig" fullt ut. Men om våldtäkt blir lagligt inom äktenskap/relationer så återfår mannen sitt självförtroende och kan återigen (i kvinnors ögon) bli en "riktig man".

3. Låt män döda i självförsvar och använda dödligt våld utan straff. Bort med polisen! Att ringa polisen när fara hotar är inte att vara en "riktig man" i kvinnors ögon. Bort med polisen. En man som på egen hand utan risk för straff dödar för att skydda sin kvinna är "en riktig man".

4. Bort med ekonomisk jämlikhet. Att kvinnan har lika mycket eller mer pengar än mannen sänker mannens självförtroende. Låt mannen äga 90% av pengarna så kvinnor blir nöjda. Mannen får mer självförtroende och kvinnan blir nöjd (genom mannens ökade självförtroende).

Fler förslag på hur män kan bli mer "riktiga män" som kvinnor så gärna vill?

Låter som ett valfritt afrikanskt land. Kanske därför vissa kvinnor åker till Gambia.
Du kan hälsa alla dina väninnor att alla personer med en fungerande Y-kromosom är rktiga män. Vet i alla fall inte var man kan hitta låtsasmän (kvinnor utklädda till män?).
Citera
2018-08-03, 13:09
  #4
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
I vardagen så har jag märkt att kvinnor ofta resonerar i termer "det finns inga riktiga män". Exakt vad de menar kan de inte förklara så jag har funderat på egen hand. Vad krävs för att leva upp till detta ideal, hur skulle samhället behöva förändras?

1. Bort med all teknologi. Återgå till ett primitivt bondesamhälle där mannen måste jobba hårt så han får stora muskler, vilket skapar en "riktig man".

2. Gör våldtäkt inom äktenskapet/relationer lagligt. Mannen har dåligt sexuellt självförtroende vilket inte är "att vara en riktig man". Det dåliga självförtroendet gör att män inte vågar "ta för sig" fullt ut. Men om våldtäkt blir lagligt inom äktenskap/relationer så återfår mannen sitt självförtroende och kan återigen (i kvinnors ögon) bli en "riktig man".

3. Låt män döda i självförsvar och använda dödligt våld utan straff. Bort med polisen! Att ringa polisen när fara hotar är inte att vara en "riktig man" i kvinnors ögon. Bort med polisen. En man som på egen hand utan risk för straff dödar för att skydda sin kvinna är "en riktig man".

4. Bort med ekonomisk jämlikhet. Att kvinnan har lika mycket eller mer pengar än mannen sänker mannens självförtroende. Låt mannen äga 90% av pengarna så kvinnor blir nöjda. Mannen får mer självförtroende och kvinnan blir nöjd (genom mannens ökade självförtroende).

Fler förslag på hur män kan bli mer "riktiga män" som kvinnor så gärna vill?

Punkt 3 är bra.

I övrigt är det väl viktigt att män får behålla sina inkomster, istället för att skatta bort dom.Genom att män får behålla sina inkomster kan dom bygga trygga hem som dom äger, där en kvinna kan flytta in, så att dom tillsammans kan skapa ett fungerade hem för en familj, helt utan statlig och kommunal inblandning.
Citera
2018-08-03, 13:23
  #5
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Lyssna inte på vad kvinnor säger vad en "riktig man" är. Kvinnor vet inte hur det är att vara män, endast män kan definiera vad en riktig man är.

Om du dessutom observerar vilka män kvinnor väöjer så är det oftast precis raka motsatsen till de män de säger att de gillar. Observera vad kvinnor gör, inte vad de säger.
Citera
2018-08-03, 13:50
  #6
Medlem
realmuadibs avatar
Man är trevlig.
Citera
2018-08-03, 14:02
  #7
Medlem
Jag är kvinna

Jag kan meddela att en "riktig man" är en fullvuxen mogen och komplett Homo Sapiens med snopp.

Komplett som vuxen människa blir man då man utvecklar alla sina sidor, och inte ex via normer eller miljö enbart motas in i en trång roll.

Kvinnors besvikelse när de klagar på att där inte finns "riktiga män", handlar om att vad de ser är vuxna barnrumpor som inte tar ansvar, agerar vuxet, behandlar sig själva och/ eller andra som skit etc .
Citera
2018-08-03, 14:12
  #8
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är kvinna

Jag kan meddela att en "riktig man" är en fullvuxen mogen och komplett Homo Sapiens med snopp.

Komplett som vuxen människa blir man då man utvecklar alla sina sidor, och inte ex via normer eller miljö enbart motas in i en trång roll.

Kvinnors besvikelse när de klagar på att där inte finns "riktiga män", handlar om att vad de ser är vuxna barnrumpor som inte tar ansvar, agerar vuxet, behandlar sig själva och/ eller andra som skit etc .
Försöker du antyda att det inte går att vara kvinna bara för att man har en penis?
Citera
2018-08-03, 14:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Fler förslag på hur män kan bli mer "riktiga män" som kvinnor så gärna vill?

Kvinnor vet inte själva vad de vill. Börja där och hyckla inte om den du är (eller vill utvecklas till) för att passa in.
Som Dr.skalmanski är inne på. Lyssna på män som lyckas, och observera hur kvinnor agerar, inte lyssna på vad de snackar för skit för att manipulera dig.

(min lilla input)
__________________
Senast redigerad av ManManne 2018-08-03 kl. 14:17.
Citera
2018-08-03, 15:09
  #10
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Vad som definerar "riktiga män" är dem egenskaper som får kvinnor att attraheras till män. Män definerar inte vad manlighet är, det är kvinnorna som gör det indirekt när dem väljer vissa män över andra som sexuella partners. Vad kvinnor säger spelar heller inte någon roll (inte heller män), det är deras agerande som avgör deras ställningstagande till manlighets normen.
__________________
Senast redigerad av AiBangMaiNi 2018-08-03 kl. 15:12.
Citera
2018-08-03, 16:05
  #11
Medlem
Treantprotectors avatar
man blir en kvinna
Citera
2018-08-03, 16:07
  #12
Medlem
erikp121s avatar
Man leder flocken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback