Citat:
Ursprungligen postat av
Username67
Jag kan förstå att du är glad! För mer mediokert lag än vad ni har i år har jag inte sett er ha på länge...
Vi gör vår klart sämsta match sedan Luleå hemma för ett par veckor sedan och lyckas nästan ändå vända på Mattsons 2 målvaktstavlor till seger. Om jag jämför med besökande lag i år är ni ungefär lika bra som Örebro.
Jaha. Ingen aning om besökande lag hit och dit, men mediokert lag har vi. Åtminstone på backsidan som så här långt in i säsongen ser förjävlig ut. I egen zon är det ständigt total förvirring och det åks omkring och petas med klubbor hela tiden, istället för att röra på fötterna.
Men om vi ska tala om Frölundas målvaktstavlor så kan vi ju lika gärna tala om Skellefteås försvarstavlor. Reduceringen som kom efter att Adam Petterson åker förbi Lasch och petar med klubbar och Djuse som flyttar sig åt sidan och petar med klubban. Och kvitteringen där Djuse borde se att Hjalmarsson står bakom honom, då han har hela kroppen vänd mot sargen innan han vnder om och glider 2-3 meter in mot mitten och lämnar Hjalmarsson sopren.