2019-02-27, 11:33
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Nä tror inte på Frölunda. Även om de givetvis kan vara där också. Absolut, bara jag som gissar.

Inga problem, vi tar på oss underdogmasken och kör ända in i kaklet!
Citera
2019-02-27, 18:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Undrar om något lag når 100 poäng i år? 7 omgångar kvar. Färjestad behöver vinna 5/7 för att nå upp dit. Kan gå. Visar hur jämnt det har varit i år. Är väl egentligen senaste 15 omgångarna typ som Färjestad och Luleå stått ut bland övriga.

Tror det blir torsk i någon av back-to-back matcherna mot Mora i helgen dock. Troligen på fredag.
Citera
2019-02-27, 20:23
Medlem
Anton Grundels karriär slut tyvärr.
Citera
2019-02-28, 11:02
Medlem
Vilket mästerdrag av Brynäs att sparka de med hjärta för klubben pga en åttondeplats... Spelarna är ju SÅ mycket bättre ledda av den sparkade Tingsryd-coachen.
Citera
2019-02-28, 11:16
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Vilket mästerdrag av Brynäs att sparka de med hjärta för klubben pga en åttondeplats... Spelarna är ju SÅ mycket bättre ledda av den sparkade Tingsryd-coachen.
Många bra beslut som fattas i Brynäs just nu. Man undrar ju hur det resoneras. Sjödin fick sparken efter två vinster med motiveringen att spelet inte var tillräckligt bra. Sundqvist får förlängt med 3 jävla år trots att spelet är det sämsta/tråkigaste jag sett Brynäs på väldigt väldigt länge. Man blir bara ledsen.
Citera
2019-02-28, 21:36
Medlem
Man vill ju inte ta ifrån Luleå nånting men såå tråkig hockey dom spelar. Uppenbarligen är det tråkhockey som krävs för att nå framgång. på 46 matcher har Luleå enbart släppt in90 mål och om Luleå är lika starka defensivt dom 6 sista omgångarna och ligga runt ett insläppt mål per match, då kan man mycket väl bli enda lag som släpper in under 100 mål. Frågan är dock om detta destruktiva tråkspel kommer hålla i sig under slutspelet. Jag personligen ser hellre att något mer spelande lag tar hem det.
Citera
2019-02-28, 22:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man vill ju inte ta ifrån Luleå nånting men såå tråkig hockey dom spelar. Uppenbarligen är det tråkhockey som krävs för att nå framgång. på 46 matcher har Luleå enbart släppt in90 mål och om Luleå är lika starka defensivt dom 6 sista omgångarna och ligga runt ett insläppt mål per match, då kan man mycket väl bli enda lag som släpper in under 100 mål. Frågan är dock om detta destruktiva tråkspel kommer hålla i sig under slutspelet. Jag personligen ser hellre att något mer spelande lag tar hem det.
Tycker inte att det är tråkigt. Vi gör fler mål än motståndarna, vinner matcher och leder serien, vi har inte förlorat på evigheter och har 8 raka bortasegrar. Men förstår att dom som håller på andra lag hellre ser målfester, speciellt dom som inte förstår bättre.
Citera
2019-02-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tycker inte att det är tråkigt. Vi gör fler mål än motståndarna, vinner matcher och leder serien, vi har inte förlorat på evigheter och har 8 raka bortasegrar. Men förstår att dom som håller på andra lag hellre ser målfester, speciellt dom som inte förstår bättre.
För min del kvittar det som inte har nåt lag att hålla på i SHL.Luleå har enligt mig alltid varit kända för att spela förbannat tråkig hockey vare sig du vill eller inte.
Citera
2019-02-28, 22:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För min del kvittar det som inte har nåt lag att hålla på i SHL.Luleå har enligt mig alltid varit kända för att spela förbannat tråkig hockey vare sig du vill eller inte.
Jaha, då har du helt enkelt ingen kunskap. Det förklarar saken.
Men titta då på modo som spelar jättekul om det passar bättre.
Citera
2019-02-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jaha, då har du helt enkelt ingen kunskap. Det förklarar saken.
Men titta då på modo som spelar jättekul om det passar bättre.
Vill som sagt inte ta ifrån er nånting, vägvinnande är det onekligen men inte kul att se. Som att titta på hur målarfärg torkar ungefär.

Och ja Modo spelar mycket roligare hockey även om vi defensivt är lite svajiga men den diskussionen kan vi ta HA-forat.
Citera
2019-02-28, 22:57
Medlem
siryessirs avatar
Skönt med en seger i Stockholm. Högt tempo i matchen, men bägge lagen saknade skärpa i sista tredjedelen och med två bra målvakter ovanpå det. Hade hoppats på Forsberg som målskytt dock.

Ser att hockeyoraklet från Övik har uttalat sig angående Luleå igen. Börjar bli lite tjatigt. Från ramsor rörande ansiktshälsenan och nu är det skönhockeyn som är i fokus. Jag känner mig trygg i att Mitchrapp och oraklet har uttalat sig tvärtemot vad jag själv tycker.
Citera
2019-02-28, 23:37
Medlem
Trist när spelare tvingas lägga av pga av skada och speciellt huvudvärk osv.
Hoppas det går bra för grundel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in