Citat:
Ursprungligen postat av
Gavve
Spelarna kanske har haft mer förtroende för Sundquist som nu tar över? Sjödin har inte direkt känts förtroendeingivande i de intervjuer han varit med i enligt mig. Rent ekonomiskt blir det nog inte överdrivet stor skillnad. Sjödin och Janne skulle ju fått lön om de var kvar ändå. Inte så att Brynäs tar in någon ny tränare, bara flyttar om. Mycket möjligt att Sundquist och Holmqvist höjer lönen lite men det är nog inte så att det gör någon större skillnad.
Det jag tycker känns bäst angående detta är ju att Dackell inte drar sig för att sparka "kompisar". Brynäs behöver inte kompisar inom organisationen utan folk som kan vara lite obekväma och ställa krav. Skulle bli förvånad om inte någon spelare får lämna också. Men det är klart att det måste komma in någon (helst några) spelare för att det ska hjälpa då materialet uppenbarligen är för dåligt.
Ja det har inte alls känts bra med Sjödin, han bara står där! Tänker återigen på Bulan som var på spelarna som en jävla iller! och det gav resultat....en puck ifrån guld 2017...denne Sundquist verkar vara lite så, inte bara stå och tugga tuggumi och låtsas som det regnar! Inför 19/20 behövs det en jävla rokad tror jag, då måste man fan satsa på riktigt, nu är ju laget helt felknullat....bara defensiva spelare, då blir det inte många barn gjorda. Bra att det händer något i alla fall....
Nu har man ju typ 5 huvudtränare på lönelistan, hoppas dessa kontrakt går ut nästa år, så man får råd med någon vass!