2018-12-01, 08:38
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag tror att majoriteten ogillar Växjö oavsett placering, men annars är jag med på din poäng.

Tveksamt. Förra året var Växjö helt överlägsna och det gnälldes från början till slut om allt möjligt.
Under de första 20 omgångarna har det varat hyfsat lugnt men nu när toppen är nära börja det poppa upp lite igen

Växjö har ju trots allt tagit över efter SilverAik som seriens dominant men är väl roligt att Luleå får känna på hur det faktiskt är att ligga i topp.

Men idag är det HV-Växjö och hv kommer kommer kriga för varje centimeter både på och utanför isen. Förväntat mig att HV kommer lite extra laddade till den här festen.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-12-01 kl. 09:28.
Citera
2018-12-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tveksamt. Förra året var Växjö helt överlägsna och det gnälldes från början till slut om allt möjligt.
Under de första 20 omgångarna har det varat hyfsat lugnt men nu när toppen är nära börja det poppa upp lite igen

Växjö har ju trots allt tagit över efter SilverAik som seriens dominant men är väl roligt att Luleå får känna på hur det faktiskt är att ligga i topp.

Men idag är det HV-Växjö och hv kommer kommer kriga för varje centimeter både på och utanför isen. Förväntat mig att HV kommer lite extra laddade till den här festen.
Du har rätt, det är första gången som Luleå leder serien i sin historia i SHL.

Din idiot!
Citera
2018-12-01, 14:35
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

Ingen som är född 1990 eller tidigare vill ha Växjö i SHL (förutom dem själva).Inget klassiskt lag och ingen stad som en förknippar med Växjö. Hoppas hv71 spöar dem idag. Trist förövrigt att tv4 alltid ska visa bondelag. Visa Djurgården istället!
Citera
2018-12-01, 14:43
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ingen som är född 1990 eller tidigare vill ha Växjö i SHL (förutom dem själva).Inget klassiskt lag och ingen stad som en förknippar med Växjö. Hoppas hv71 spöar dem idag. Trist förövrigt att tv4 alltid ska visa bondelag. Visa Djurgården istället!

Där har du tokfel men respekterar såklart din åsikt. Snackas växjö på ett helt annat sätt idag än för 10 år sedan. Det bara ökar.

HV-71 kan absolut vinna idag. Är ju egentligen bara HV som kan matcha Växjö i Corsi hittills så det är ett mycket bra lag. Är nog snarare fler att deras lag presterade som Växjö gör.

Djurgården däremot. Klarar sig inte utan sina toppspelare.

Funderar lite på hur LHC ställer upp idag. Bara 6 backar?? Har de inga hyfsade backar i j20 som kan få en chans att vara med som 7:e??
Senast redigerad av MitchRapp 2018-12-01 kl. 14:48.
Citera
2018-12-01, 15:19
Medlem
tcfmogs avatar
Kollar man hur det brukar vara för idrottslag i Växjö så brukar de ha ganska korta perioder av framgång innan de snabbt försämras för att slutligen åka ur.
Citera
2018-12-01, 15:25
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Haha vafan väljer Cmore alltså att visa Växjö mot HV istället för ett äkta klassikermöte?
Citera
2018-12-01, 15:32
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Där har du tokfel men respekterar såklart din åsikt. Snackas växjö på ett helt annat sätt idag än för 10 år sedan. Det bara ökar.

HV-71 kan absolut vinna idag. Är ju egentligen bara HV som kan matcha Växjö i Corsi hittills så det är ett mycket bra lag. Är nog snarare fler att deras lag presterade som Växjö gör.

Djurgården däremot. Klarar sig inte utan sina toppspelare.

Funderar lite på hur LHC ställer upp idag. Bara 6 backar?? Har de inga hyfsade backar i j20 som kan få en chans att vara med som 7:e??

Vad är det för skitsnack. Vi har spelat utan Dick och Ante så gott som hela säsongen. Möjligen att vi legat lite högre om de kunnat vara med men att vi inte skulle klara oss utan våra toppspelare är inte sant.
Citera
2018-12-01, 15:33
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Haha vafan väljer Cmore alltså att visa Växjö mot HV istället för ett äkta klassikermöte?

Men c-more favoriserar alltid DIF får man ju höra här för jämnan.
Citera
2018-12-01, 15:36
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm

Skrev fel lag, men syftade på fyran. Ganska hyfsad match på fyran nu men står ändå för att det är för lite DIF på tv o som du skriver så är dif- fbk ett riktigt klassikermöte.
Citera
2018-12-01, 15:39
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vad är det för skitsnack. Vi har spelat utan Dick och Ante så gott som hela säsongen. Möjligen att vi legat lite högre om de kunnat vara med men att vi inte skulle klara oss utan våra toppspelare är inte sant.

Absolut. Ange och Jacob menar jag. Och framförallt Jacob. Dicken klassar jag inte som en toppspelare längre.ä( förutom möjligen i lönekuvertet)
Senast redigerad av MitchRapp 2018-12-01 kl. 15:44.
Citera
2018-12-01, 15:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Absolut. Ange och Jacob menar jag. Och framförallt Jacob. Dicken klassar jag inte som en toppspelare längre.ä( förutom möjligen i lönekuvertet)

HV-Växjö är ju lite hetta och stämning runt. DIF-FBK är ju klassiker men var väl någon runt 91 det var intressent.

Dick har varit bra(men kan bättre) då han väl spelat och kom sexa i poängligan ifjol. Vad krävs för att vara en toppspelare i din värld?
Citera
2018-12-01, 15:46
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Dick har varit bra(men kan bättre) då han väl spelat och kom sexa i poängligan ifjol. Vad krävs för att vara en toppspelare i din värld?

Leda laget med, göra skillnad, samt poäng och mål. Finns kanske 2-4 spelare i varje lag.

Växjö har väl Horak, kiiskinen, pesonen, Persson.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-12-01 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in