2019-04-18, 23:41
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
En match kan inte få definiera en matchserie, jag förstår inte hur svårt det är att förstå. Dessutom gjordes det fjärde målet i tom bur.

Finalen 2013 hade en match som vanns med mer än två måls marginal. Två matcher vanns med ett måls marginal.

Finalen 2014 hade ingen match som vanns med färre än tre måls marginal men två matcher som vanns med fyra mål eller fler.

Finalen 2019 hade ingen match som vanns med färre än tre måls marginal men två matcher som vanns med fyra mål eller fler.

Jag förstår faktiskt inte hur du kan jämföra finalen 2013 med finalerna 2014 och 2019. Du kan omöjligt ha sett någon av dem för att resonera på det sätt som du gör?

Vad jag vet så har inte finalen 2019 startat än.
Citera
2019-04-18, 23:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Så ens klubb historia handlar BARA ensidigt om hur många finaler man haft mot DIF?

Du visste inte ens att SHL/Elitserien inte existerade på 60-talet så det finns nog många luckor i dina kunskaper. Förutom när Frölunda vann CHL senast eller 50/50 där du har riktig expertkunskap såklart.
Citera
2019-04-18, 23:45
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Inte för att jag bryr mig, men kan tycka det är märkligt/pinsamt att ni inte har koll på era klubbars historia..men det är hur som helst inte så troligt oavsett , då Elitserien/SHL startade 75/76.

Antar att du inte menade mig. Men har spelats sm-finaler långt innan din lilla klubb bildades. Vi spelade vår första final 1923.
Citera
2019-04-18, 23:47
Medlem
Förjävla skönt och vilken final detta kan bli!
Citera
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Du visste inte ens att SHL/Elitserien inte existerade på 60-talet så det finns nog många luckor i dina kunskaper. Förutom när Frölunda vann CHL senast eller 50/50 där du har riktig expertkunskap såklart.

Så om man gör om upplägget och byter namn på högsta serien igen så nollställs allt och FBK och SKAIK t.e.x har då plötsligt noll sm-guld. Är ju så ni menar. Svensk hockey fanns även innan elitserien och man räknar gulden även från den tiden innan.
Citera
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Antar att du inte menade mig. Men har spelats sm-finaler långt innan din lilla klubb bildades. Vi spelade vår första final 1923.

Nej, jag tänkte redigera bort ni men orkade inte. Hoppas ni tvålar till Frölunda rejält i finalen.
Citera
2019-04-18, 23:48
Avslutad
Citat:

Så svenska hockeyklubbar körde inte på elitnivå innan 70-talet? Lol.
Citera
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Nej, jag lägger fram fakta och statistik. Du griper efter ett enda halmstrå, som ändå aldrig används på det sätt som du försöker att göra.

Jag tror inte att vi kommer längre än så här.

Fakta? Du jämför olika finalserier med varandra för att få en av de att se jämn ut, det är vad du gör.

Finalen 2013 mot 2017, vilken final är den mest ojämna där då?
Det är exakt det du gör, jämför andra finaler till din fördel.
Citera
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Vad jag vet så har inte finalen 2019 startat än.

Nej, jag är medveten om det. Det är ändrat nu. Ibland träffar man fel tangent när man skriver.
Citera
2019-04-18, 23:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Nej, jag tänkte redigera bort ni men orkade inte. Hoppas ni tvålar till Frölunda rejält i finalen.

Satan. Första gången någonsin en luleåsupporter håller på oss? Det hedrar dig.

Måste säga att ni är det laget som överraskat mest positivt i år faktiskt. Det trodde jag aldrig i början av säsongen när Cehlin hade sina problem och Lundeström blev kvar i NHL och ni startade knackigt.
Citera
2019-04-18, 23:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Så om man gör om upplägget och byter namn på högsta serien igen så nollställs allt och FBK och SKAIK t.e.x har då plötsligt noll sm-guld. Är ju så ni menar. Svensk hockey fanns även innan elitserien och man räknar gulden även från den tiden innan.

Självklart, men diskussionen började med finalmöten va?
Citera
2019-04-18, 23:55
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Fakta? Du jämför olika finalserier med varandra för att få en av de att se jämn ut, det är vad du gör.

Finalen 2013 mot 2017, vilken final är den mest ojämna där då?
Det är exakt det du gör, jämför andra finaler till din fördel.

Nej, jag gjorde ett inlägg angående de två, enligt mig, sämsta lagen som tagit sig till final i modern tid.

Då valde du att jämföra de två lagen mot ett av finallagen 2013. Jag hade inte ens nämnt finalen 2013 innan du gjorde det. Du startade jämförelsen, inte jag.

Du verkar ha lika stora problem med ditt minne som du har att bemöta fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in