2019-04-18, 23:16
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Har väl aldrig hänt förut? Inte final mellan DIF och Frölunda iaf.
Nä närmsta är väl semi -05 under lockouten.
Citera
2019-04-18, 23:17
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Menar mer att man måste nog hellre ta ut den klart mest dominanta matchen av de alla 4 och jämföra, 8-1 och 7-0 är dominerande siffror. 4-0 är dominerande siffror det med. 11-3 i målskillnad kan man inte snacka bort heller..

Gör du 3 mål på 4 matcher, då blev du dominerad, svårare än så är det inte.

En match kan inte få definiera en matchserie, jag förstår inte hur svårt det är att förstå. Dessutom gjordes det fjärde målet i tom bur.

Finalen 2013 hade en match som vanns med mer än två måls marginal. Två matcher vanns med ett måls marginal.

Finalen 2014 hade ingen match som vanns med färre än tre måls marginal men två matcher som vanns med fyra mål eller fler.

Finalen 2018 hade ingen match som vanns med färre än tre måls marginal men två matcher som vanns med fyra mål eller fler.

Jag förstår faktiskt inte hur du kan jämföra finalen 2013 med finalerna 2014 och 2018. Du kan omöjligt ha sett någon av dem för att resonera på det sätt som du gör?
Senast redigerad av Ferros 2019-04-18 kl. 23:47.
Citera
2019-04-18, 23:20
Avslutad
Citat:
Har väl aldrig hänt förut? Inte final mellan DIF och Frölunda iaf.

Hände det typ inte nångång på 60-70 talet?
Citera
2019-04-18, 23:22
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96

62 vann vi guld och ni kom tvåa. Var dock en serie då och inte finalspel.
Citera
2019-04-18, 23:26
Avslutad
Citat:
62 vann vi guld och ni kom tvåa. Var dock en serie då och inte finalspel.

Ja okej, kanske var det jag tänkte på. Fanns såklart inte då men talade med min far om just detta, liksom lite roligt att man kallar Frölunda-DIF i final ett klassikermöte när de inte ens har mötts i final. Vi kom fram till att de kan ha gjort de på 60-talet men du har säkert rätt. Går väl att kolla upp också. Nå, två klassiska klubbar är det och storstäder.
Citera
2019-04-18, 23:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ja okej, kanske var det jag tänkte på. Fanns såklart inte då men talade med min far om just detta, liksom lite roligt att man kallar Frölunda-DIF i final ett klassikermöte när de inte ens har mötts i final. Vi kom fram till att de kan ha gjort de på 60-talet men du har säkert rätt. Går väl att kolla upp också. Nå, två klassiska klubbar är det och storstäder.

Ska bli sjukt kul! Låt hetsen starta!

Ni är solklara favoriter väl?
Citera
2019-04-18, 23:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Inte för att jag bryr mig, men kan tycka det är märkligt/pinsamt att ni inte har koll på era klubbars historia..men det är hur som helst inte så troligt oavsett , då Elitserien/SHL startade 75/76.
Citera
2019-04-18, 23:31
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
En match kan inte få definiera en matchserie, jag förstår inte hur svårt det är att förstå. Dessutom gjordes det fjärde målet i tom bur.

Finalen 2013 hade en match som vanns med mer än två måls marginal. Två matcher vanns med ett måls marginal.

Finalen 2014 hade ingen match som vanns med färre än tre måls marginal men två matcher som vanns med fyra mål eller fler.

Finalen 2019 hade ingen match som vanns med färre än tre måls marginal men två matcher som vanns med fyra mål eller fler.

Jag förstår faktiskt inte hur du kan jämföra finalen 2013 med finalerna 2014 och 2019. Du kan omöjligt ha sett någon av dem för att resonera på det sätt som du gör?

Du ser saken med Luleåögon, jag ser saken som neutral, det är den stora skillnaden här, klart att du inte vill medge att ni blev dominerade
Citera
2019-04-18, 23:32
Avslutad
Citat:
Ska bli sjukt kul! Låt hetsen starta!

Ni är solklara favoriter väl?

Du vet att jag älskar att snacka om favoritskap

Självklart är vi favoriter, liksom vi var mot Luleå. Skillnaden nu är dock att fler är på min sida
Citera
2019-04-18, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Inte för att jag bryr mig, men kan tycka det är märkligt/pinsamt att ni inte har koll på era klubbars historia..men det är hur som helst inte så troligt oavsett , då Elitserien/SHL startade 75/76.

Så ens klubb historia handlar BARA ensidigt om hur många finaler man haft mot DIF?
Citera
2019-04-18, 23:37
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Du ser saken med Luleåögon, jag ser saken som neutral, det är den stora skillnaden här, klart att du inte vill medge att ni blev dominerade

Nej, jag lägger fram fakta och statistik. Du griper efter ett enda halmstrå, som ändå aldrig används på det sätt som du försöker att göra.

Jag tror inte att vi kommer längre än så här.
Citera
2019-04-18, 23:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Du vet att jag älskar att snacka om favoritskap

Självklart är vi favoriter, liksom vi var mot Luleå. Skillnaden nu är dock att fler är på min sida

Skönt att vi får chansen att tvåla dit er nu. Det kommer nog bli ett rätt hårt fall för dig som tror ni kommer vara överlägsna för att ni mött två strykgäng som spelar defensiv tråkhockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in