2019-04-17, 09:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har det inte varit ett så ganska händelselöst slutspel? Vet att man kanske inte ska jämföra med NHL men varje matchserie känns verkligen het och har massa talking points. Ont blod mellan lagen. Dramatiska vändningar och händelser. Överraskningar. Och då är man bara inne i första rundan. Vad har hänt i SHL slutspelet som är minnesvärt? Att färjestad fick några mål bortdömda och hv fick det godkänt? Visst två match 7 har vi nu med färjestad men i övrigt dog matchserierna ganska lätt. Luleå hade ju inget att sätta emot. Och så som djurgården spelat senaste matcherna var ju totalt dött. Får verkligen noll känsla av SHL slutspelet. Var väl typ samma förra säsongen ochså. Har knappt något minne av det förutom att finalserien var den tråkigaste och ojämnaste jag någonsin sett. Svensk hockey känns verkligen ordentligt på nedgång. Eller så har det kanske alltid varit så här trist bara att jag inte kommer ihåg det? (har sen jag sa upp cmore inte följt SHL/elitserien lika mycket som tidigare alltså men tycker mig minnas hetare slutspel än såhär)

Får hoppas färjestad och frölunda bjuder på en bra final iallafall. För det råder det väl inga tvivel om att det blir. Fan skäms när man ser ett lag kapitulera likt både luleå och djurgården gör.
Citera
2019-04-17, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Intervjuerna efter två senaste matcherna.
Jag har hört bägge och han pratar inte OM CHL utan tiden för finalen (och framåt) inget annat.
Citera
2019-04-17, 10:01
Medlem
Förstår att Djurgård's fansen är besvikna, hela laget viker ner sig i varenda närkamp och det gör att Hockeyn blir tråkig att titta på. Med det sagt så har Färjestad gjort Djurgården dåliga nu i 3 av 6 matcher.
Men det är ju det som är charmen med ishockey, nu stundar en helt avgörande match i ett fullsatt LLA! Kan det bli mer spännande än såhär?
Som Karlstad-bo finns det inget bättre än en final mot Frölunda, så låt oss ta oss dit.
Oavsett vilka som vinner så har båda klubbarna gjort en riktigt bra säsong, något att bygga vidare på.

Allt väl!

PS.
Vad har hänt med Dicken?
DS.

Mvh King Wizard
Citera
2019-04-17, 11:11
Medlem
m4tt145s avatar
Svingårdens fans, Sveriges sämsta publik.
Citera
2019-04-17, 11:25
Medlem
Det är ändå märkligt hur allt svängt. Från att Djurgården redan var klara, storstadsfinal säkrad, nästan att det gick för lätt, osv. Nu är det plötsligt Färjestad som är klara för final. Det är som att folk aldrig sett hockey förut. Vändningar har förekommit många gånger i historien och kommer att fortsätta göra det.

Match 7 är match 7. Allt avgörs i en match. Det finns ingen given utgång.
Citera
2019-04-17, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Djurgården kommer att vinna finalserien mot Frölunda hur lätt som helst...

Ni kanske ska ta er dit först och främst
Citera
2019-04-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ni kanske ska ta er dit först och främst

Jag ironiserade lite kring hur det låtit i tråden tidigare.
Citera
2019-04-17, 12:08
Medlem
Ingenting är klart för varken djyrgårn eller färjestad, en match, pucken kan studsa hur som helst.

Största frågan jag ser är ju hur dif skall skaka av sig den mentala biten från att i stort sett vart klara för final till att bli fullständigt utskåpade två matcher i rad. Klarar man det och spela ett enkelt, rejält spel utan att slarva med detaljerna så har man god chans att vinna imorgon.
Citera
Avslutad
Fattar inte varför folk tror att de som vinner serien är Sveriges bästa lag. Det är laget som vinner SM-SLUTSPELET som är det.
Är alla de som tror det fotbollsfans eller?
I hockey handlar det om att positionera sig så bra som möjligt för att sedan vara bäst när det gäller, dvs i SM-slutspelet.
Citera
Medlem
Såhär säger Martinsson
– HV71 är en anrik klubb som alltid strävar efter att ligga i toppen och har en bra publik som är rolig att spela inför. Jag hoppas kunna spela bra i båda ändarna av isen och bidra med ett bra allroundspel, säger Eric Martinsson.

Såhär säger Sylvegård
- Jag är sjukt stolt och det är en ära att få skriva kontrakt med Sveriges bästa klubb. Det ska bli roligt att få dra på sig tröjan med fansen i bakgrunden, det längtar man till säger en förväntansfull Marcus Sylvegård.

Sylven verkar sjukt taggad för att komma till Växjö och prova sina vingar.
Citera
2019-04-17, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Jag ironiserade lite kring hur det låtit i tråden tidigare.

Då är jag med dig.
Faktiskt patetiskt hur vissa DIF fans är ibland.
Vissa tror på fullaste allvar att de skulle krossa Frölunda i en final.
Citera
2019-04-17, 13:16
Medlem
Fördel Djurgården imorgon om Reideborn kommer tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in