Citat:
Ursprungligen postat av
Score123
Det är märkligt det där, hur slutspelet kan vara, hur orättvist det kan se ut fast det egentligen inte är orättvist, varför lägga energi på en match som redan är förlorad? Jag tror man måste tänka så i matcher där man ligger under så grovt, typ som matchen igår, då är det bara att spara på krafterna till nästa match. Handlar mycket om att skaka av sig matchen direkt, oavsett resultat.
Apropå LHC, den klubben känns så avtrubbad, kanske Robertsson kan lyfta de till sitt första sm-guld?
Känns så konstigt ändå att en klubb som LHC aldrig blivit svenska mästare, Sveriges största klubb utan sm-guld måste de vara va?
Är helt med på vad du säger, LHC borde ha vunnit minst 2 sm guld... Men gamla Magnus Johansson gjorde allt han kunde för att få deras stjärnimporter att sätta dit pucken.. men det känns som att dem inte lyckats bygga upp en vinnar kultur så som SAIK och Växjö. För mycket pengar på dem 2 första femmorna för att fylla på med budgetspelare i 3 och 4 femmorna. Synd om inte tragiskt, spelar väldigt fin hockey men tyvärr saknar dem det lilla extra och är för veka i Kvart- och Semifinaler. Märktes väl på hur Djurgården körde över LHC.
Hoppas på en riktigt fysisk match ikväll, Dif hade väl 10 tacklingar senast på 60 minuter vilket är pinsamt och spelet var uselt, men jag som Karlstadgrabb anser att Färjestad med kniven mot strupen gjorde Djurgården dåliga(även om jag aldrig sett Dif vika ner sig på det sättet).
Globen ikväll och självklart vill jag att Färjestad tar det. Men ikväll vill jag se båda lagen spela fartfylld, tuff och smart hockey.
Tippar på målsnålt och att det avgörs i OT. Tar det slut ikväll så är säsongen mer än godkänd ifrån Värmland's stolthet.
Och herregud fokusera på erat eget spel(båda lagen), för mycket gnäll.
Tjafsa med era egna spelare om det inte fungerar istället för dem vitrandiga.
Visa att vi är det bästa hockeylandet !