2019-03-29, 23:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vi har två junisar och Josefsson som förvisso är har mer SHL rutin än hela Luleå. Men han kan inte vinna guld ensam.
Rosen har signat ett år till med sotshi och trivs jävligt bra där. Han kan absolut styra upp ett guld till och som sagt brukar ju vinna vart tredje år.

Tyvärr verkar sylvegård den yngre vara påväg till Växjö för att prova att stå på egna ben. Sedan linus nässen verkar vara på ingång för att ta nästa steg. Kommer från Luleå. Så som du ser är det inga dyra spelare och vi bygger inte för guld nästa år utan året efter.
Då verkar det ju ändå ganska bra när den här säsongen inte är slut (bara nästan). Fast med billiga spelare är ni ju chanslösa mot riktiga lag.
Citera
2019-03-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Då verkar det ju ändå ganska bra när den här säsongen inte är slut (bara nästan). Fast med billiga spelare är ni ju chanslösa mot riktiga lag.

Var många år sedan vi hade en riktigt sommarträning eftersom vi nästan alltid går långt.
Ge dem ett år och vi har ett nytt bra lag några år till. Kan redan se bulan stå på presskonferens och säga att Växjö är för bra och att vi värvar bäst och att det är oröttvist(med en liten tår i ögat)
Citera
2019-03-29, 23:44
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Var många år sedan vi hade en riktigt sommarträning eftersom vi nästan alltid går långt.
Ge dem ett år och vi har ett nytt bra lag några år till. Kan redan se bulan stå på presskonferens och säga att Växjö är för bra och att vi värvar bäst och att det är oröttvist(med en liten tår i ögat)
Jaha, i år kan ni börja sommarträningen redan imorgon. Bulan lär knappast gråta över den saken i alla fall. Är Shinnimin kvar och sommartränar?
Citera
2019-03-29, 23:46
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Hur funkar det med sommarträning i Växjö?
Trodde er spets kom på artistkontrakt i oktober och med tanker på hur många ni haft så borde sommarträningen var lite konstig?
Citera
2019-03-29, 23:50
Medlem
Citat:
Jaha, i år kan ni börja sommarträningen redan imorgon. Bulan lär knappast gråta över den saken i alla fall. Är Shinnimin kvar och sommartränar?

Shinnimin sommartränar inte. Lite som chuck Norris. Han går på ren vilja. Han är en hockeykrigare på gott och ont som ingen i den här ligan kan matcha. Tror han gjort sitt i SHL om inte tex Linköping, Örebro lassar upp mycket stålar.

Var inte säker på det. Bulan kan nog tycka att det är lite orättvist att Växjö får extra ledigt jämnfört med Luleå eller något helt annat som han fantiserat ihop. Vi får helt enkelt se vad han ljuger ihop härnäst.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-29 kl. 23:58.
Citera
2019-03-29, 23:58
Medlem
J.R.s avatar
Luleås forward Johan Forsberg som skadades igår under ett brutalt överfall i Växjös ishall missar nästa match men kan eventuellt vara tillbaka nästa vecka. Osäkert om detta tyvärr.
Citera
2019-03-30, 00:09
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Luleås forward Johan Forsberg som skadades igår under ett brutalt överfall i Växjös ishall missar nästa match men kan eventuellt vara tillbaka nästa vecka. Osäkert om detta tyvärr.

Även om jag ogillar att spelare blir skadade, så är Forsberg en av dom jag inte kan känna empati för, då han avslutade Fernholm karriär med en brutalt ful tackling

https://www.youtube.com/watch?v=jbKB0lpXesQ
Citera
2019-03-30, 00:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Även om jag ogillar att spelare blir skadade, så är Forsberg en av dom jag inte kan känna empati för, då han avslutade Fernholm karriär med en brutalt ful tackling

https://www.youtube.com/watch?v=jbKB0lpXesQ
Det där var ju flera år sedan. Kan förstå upprördheten men att samma spelare blir crosscheckad i nacken av en galen kanadensare har ingenting med detta att göra.
Citera
2019-03-30, 02:14
Medlem
Displaceds avatar
Rolig presskonferens mellan Malmö-Frölunda. Synd att de bröt den i slutet bara.
Citera
2019-03-30, 04:50
Medlem
Citat:
Nä, ser tyvärr inte så många hemmamatcher på plats längre. Skulle bli ca 500.000 i bara resekostnader för en säsong...men jag ser nästan alla matcher. När streamingen fungerar.

Nä, jag bara analyserade läget med klappor eftersom någon undrade och försökte göra sig lustig. Har aldrig använt en. Ser dock inget problem med dem. Det är ju mest om man inte inte har en mäktig klack det är problem. Om man nu bryr sig om sådan värdsliga saker så bör man sjunga högre.

Oskarshamn påväg mot SHL...

Får man fråga hur du börja hejja på Växjö?
Om du inte är född/uppväxt i staden menar jag.
Citera
2019-03-30, 06:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Hjalmarssons huvudtackling på Sylvegård lär granskas utav disciplinämnden dock såg ut som en huvudtackling från där jag satt. Märkligt att det bara blev en tvåa på den.

Ja jag satt en bra bit bort men syntes ju solklart att den tog rätt i Planeten hur domarna kunde missa det är över mitt förstånd sedan är svinet med och avgör dessutom . Han får nog vila en 3-5 matcher efter de granskat den.
Citera
2019-03-30, 09:05
Moderator
vfs avatar
Citat:

Konstigt, Bulan gick ut med att hans axel var ur led? Känns mindre sannolikt att han öht kommer tillbaka om den nu var ur led.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in