2019-03-29, 22:11
Bannlyst
Hjalmarssons huvudtackling på Sylvegård lär granskas utav disciplinämnden dock såg ut som en huvudtackling från där jag satt. Märkligt att det bara blev en tvåa på den.
Citera
2019-03-29, 22:16
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Hjalmarssons huvudtackling på Sylvegård lär granskas utav disciplinämnden dock såg ut som en huvudtackling från där jag satt. Märkligt att det bara blev en tvåa på den.

Det är ju inget konstigt. Fusklunda har frikort på huvudtacklingar i årets slutspel. Bara att kolla på Joelbitars satsning mot Jens Olsson. Hade lätt varit 3 matcher under grundserien, men nu skapas bortförklaringar och efterhandskonstruktioner enligt löpande bands-principen.
Citera
2019-03-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
65?
Är du på hemmaarenan varje match?

Nä, ser tyvärr inte så många hemmamatcher på plats längre. Skulle bli ca 500.000 i bara resekostnader för en säsong...men jag ser nästan alla matcher. När streamingen fungerar.

Nä, jag bara analyserade läget med klappor eftersom någon undrade och försökte göra sig lustig. Har aldrig använt en. Ser dock inget problem med dem. Det är ju mest om man inte inte har en mäktig klack det är problem. Om man nu bryr sig om sådan värdsliga saker så bör man sjunga högre.

Oskarshamn påväg mot SHL...
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-29 kl. 22:28.
Citera
2019-03-29, 22:35
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Synd att vi bara har fyra spelare som är bra. Möller, Holloway, Alvarez och Alm. Jocke Lindström åker omkring och tänker på operationen han skulle gjort för 4 månader sen, Söderlund och Hedberg åker i cirklar och ingenting händer. Wingerli vet inte hur man gör mål längre. Berglund och Djuse kan fortfarande inte spela försvarsspel eller enkelt i egen zon.

Den här matchen gavs bort av Adam Pettersson, Filip Berglund, Gustaf Lindvall samt våra tränare som av nån outgrundlig anledning väljer att byta målvakt, trots att inga av målen Armalis släppte in senast på hovet var hans fel.

Det är väl bara att säga grattis Djurgården, för det finns inte en chans i helvetet att vi vinner 3 raka med det här laget och spelet.
Citera
2019-03-29, 22:45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du kanske inte ska klaga på andras engagemang när du själv sitter på Flashback när Luleå spelar?

Nu är förvisso Shinnimin ett svin som filmar i varje jävla match, men Luleå har sina också.
Olausson föll som en fura och Kovacs fick väl t.o.m en tvåa för diving i första matchen, så Bulan ska nog tagga ner lite

Jaså? Flashback kändes väldigt mycket som bortastå igår, men jag måste ha drömt. Skillnaden är väl att jag inte känner att jag behöver klappa mig själv i ryggen på internet varje gång jag besöker en arena som du gör.

Graderna i helvetet är skillnaden där. Diving-utvisningen på Kovacs var för övrigt bara rent jävla trams, men jag antar att du inte har sett den. Tar man på den nivån så kommer domarna inte göra något annat under matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fick han ingen tvåa før den?

Nej, han fick avgöra matchen istället för att få matchstraff.
Senast redigerad av siryessir 2019-03-29 kl. 23:08.
Citera
2019-03-29, 23:05
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Synd att vi bara har fyra spelare som är bra. Möller, Holloway, Alvarez och Alm. Jocke Lindström åker omkring och tänker på operationen han skulle gjort för 4 månader sen, Söderlund och Hedberg åker i cirklar och ingenting händer. Wingerli vet inte hur man gör mål längre. Berglund och Djuse kan fortfarande inte spela försvarsspel eller enkelt i egen zon.

Den här matchen gavs bort av Adam Pettersson, Filip Berglund, Gustaf Lindvall samt våra tränare som av nån outgrundlig anledning väljer att byta målvakt, trots att inga av målen Armalis släppte in senast på hovet var hans fel.

Det är väl bara att säga grattis Djurgården, för det finns inte en chans i helvetet att vi vinner 3 raka med det här laget och spelet.
Välkommen ner!
Citera
2019-03-29, 23:08
Medlem
Växjö måste förstärka mera!

”Luleå har ju satt filmningar i system”. ”De filmar i varje situation” - Bulan

Tog mig friheten att byta ut Växjö mot Luleå. Vilket verklighetesfrånvarande coach där upp. Borde nästan vara straffbart att komma med sådana uttalanden
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-29 kl. 23:17.
Citera
2019-03-29, 23:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö måste förstärka mer!

Vi har inte ens en line på kontrakt nästa säsong. Rosen blir kvar i Ryssland 1 år till. Han kunde styrt upp ett nytt guld.

Växjö får öppna plånboken. Stort hjärta!
Citera
2019-03-29, 23:11
Medlem
Roger Rönnberg.
Att se den karln prata på en presskonferens får mig att drömma mardrömmar.
Så naiv. Så oerhört naiv människa med verkligen noll ödmjukhet och noll verklighetsuppfattning.

Roger Rönnberg är en farlig människa.
Citera
2019-03-29, 23:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö måste förstärka mer!

Vi har inte ens en line på kontrakt nästa säsong. Rosen blir kvar i Ryssland 1 år till. Han kunde styrt upp ett nytt guld.
Vad tråkigt att höra att förstärkningarna -och pengarna- inte räcker till. Har ni inga unga spelare på väg upp? Rosen kan väl styra upp gulden sen när han har spelat sig less i ryssland
Citera
2019-03-29, 23:17
Medlem
tcfmogs avatar
Nu pudlar domarna och säger att det skulle ha varit en femma på Hjalmarsson. Vem mår egentligen bättre av det?
Citera
2019-03-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad tråkigt att höra att förstärkningarna -och pengarna- inte räcker till. Har ni inga unga spelare på väg upp? Rosen kan väl styra upp gulden sen när han har spelat sig less i ryssland

Vi har två junisar och Josefsson framåt som förvisso är har mer SHL rutin än hela Luleå. Men han kan inte vinna guld ensam.
Rosen har signat ett år till med sotshi och trivs jävligt bra där. Han kan absolut styra upp ett guld till och som sagt brukar ju vinna vart tredje år.

Tyvärr verkar sylvegård den yngre vara påväg till Växjö för att prova att stå på egna ben. Sedan ryktas linus nässen på ingång för att ta nästa steg. Kommer från Luleå. Så som du ser är det inga dyra spelare och vi bygger inte för guld nästa år utan året efter.

Pengar nej, det behöver vi inte nästa år. Ekonomin är fortfarande stabil. Vi behöver ju inte lägga 50k extra per månad för att få spelare som Luleå måste för att spelare ska flytta dit.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-29 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in