2019-04-29, 19:15
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Och såhär är det: mycket av det man säger och gör under stridens kan framstå som ganska dumt, speciellt när kroppen är fullpumpad av adrenalin och man tävlar för att vinna, det är inte alltid man står för dessa saker i efterhand. Och för det andra - hur ska man veta vad de väljer att kabla ut till allmänheten?

Spelare som åker runt och tänker att de måste väga sina ord på guldvåg vill jag inte veta av. PK-pöbeln håller sakta men säkert på att döda denna sport. Känslor? Nej tack.

Och jag som trodde att det var fint att visa känslor...

Mycket väl skrivet, instämmer till fullo!
Citera
2019-04-29, 20:20
Medlem
Strax rond 5. Fan vad jag längtar till imorn. Tur de e Valborg. Frågan är om man vågar dricka, blev för mycket med förlusten i Lördags.
Men imorn vinner vi
Citera
2019-04-29, 20:32
Medlem
brutalares avatar
Bäst av tre nu alltså. Helt sjukt spännande och samtidigt jobbigt att gå och vänta på att få veta om man blir lycklig eller deprimerad.

Frölunda är ju favoriter med tanke på att dom aldrig verkar förlora på hemmaplan men någon gång måste ju den där förlusten komma och det är förhoppningsvis imorgon.
Citera
2019-04-29, 22:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Dicken är förbannad på domarkameror, och jag förstår honom.

Behöver man anpassa sig som spelare med tanke på kameran på domarhjälmen?

– Det måste man. Samtidigt vet han att han har kameran på sig också. Han är en betydligt annan person, som man själv är när man kommer fram dit, för man vet att allt spelas in med kameran, allt kommer att visas. Det blir annorlunda, kan man säga, haha, säger Axelsson.

https://www.hockeynews.se/articles/8644/

Av det jag har sett så har dialogen mellan domare (speciellt norrlänningen) och spelare varit värdelös under finalspelet. Jag kunde inte bry mig mindre om dom beslutade sig för att slopa "domarkameran".

Han är fanimig bäst i Sverige att fokusera på fel saker.
Citera
2019-04-30, 00:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Bäst av tre nu alltså. Helt sjukt spännande och samtidigt jobbigt att gå och vänta på att få veta om man blir lycklig eller deprimerad.

Frölunda är ju favoriter med tanke på att dom aldrig verkar förlora på hemmaplan men någon gång måste ju den där förlusten komma och det är förhoppningsvis imorgon.
Tycker det har varit väldigt jämnt hittills..och båda lagen har gjort två bra matcher var...där man ändå förlorat en av dom, och således vunnit en där man varit det sämre laget.

Annars så känns väl Frölunda som det skickligare laget, men Djurgården har en större lagmoral att prestera när det gäller som gällt hela säsongen.

Det har varit helt galen säsong för övrigt. Så jämnt och så det växlat i tabellen. Och sen vilka galna matchserier vi fått se i slutspelet!
Citera
2019-04-30, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Blev tyvärr ingen granskning. DIF håller inte på och anmäler till höger och vänster likt gnällfittorna i Luleå eller ärkesvinet Roger.
Vad har Roger anmält för tacklingar eller dylikt????
Citera
2019-04-30, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Han är fanimig bäst i Sverige att fokusera på fel saker.
Inte nog med det, jag har sett att han försökt sej på att ramla utan kontakt mm kärringen han är!
Citera
2019-04-30, 15:10
Medlem
5 timmar kvar till holmgången

Även om jag hoppas att vi ska lyckas sno en match i fisktanken så hoppas jag att det inte ser ut som det gjort senaste två matcherna med ett ilsket surrande fisk med medstuds, skickliga individuella aktioner och gummiknän.

Erkänner villigt att fisk har varit bättre de senaste två matcherna och jag hade varit rätt sur om DIF hade haft 1-1 i resultat efter dom men nu är vi där vi är.

Om vi lyckas sno en match när spelet ser ut som sist så kommer jag nästan inte kunna glädjas.....DIF måste upp ett par nivåer och hålla sig ifrån BP för att det ska bli en kul kväll.

Kan acceptera en knapp förlust bara spelet har varit bra. Inga bjudmål första fem och rejäla tacklingar så att fisk iaf får ont när gummiknäna viker sig så är jag nöjd.

Nån får gärna ta en offensiv tackling mot Joelbitars huvud också, det är ju tillåtet numera.
Citera
2019-04-30, 15:30
Medlem
tcfmogs avatar
Varför börjar matchen 20? Cortègen?
Citera
2019-04-30, 16:06
Medlem
Kom igen Djurgår'n, sno en match i Göteborg ikväll! Gör vi det första målet borde det gå att knipa en seger.
Citera
2019-04-30, 16:15
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Varför börjar matchen 20? Cortègen?

Svehockey stod det 1930

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/9820

tv4 sänder från 20 00
Citera
2019-04-30, 16:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Övertygad om att trenden vänder idag. Har haft rätt i varje match i slutspelet och ikväll kan jag säga att DIF vinner, vilket de gör även på torsdag.

Med andra ord: stäng tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in