2019-03-23, 14:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ok. Samma kan sägas om dig. Uttalar dig utan att att ha koll på vad han snackar om.

Tycker det ör sorgligt att ni snackar om filmningar och domarna konstant och inte hockey.

Växjö, Luleå, FBK osv har filmat. Nu är det 1-0 i matcher. Borde intressera mer.

Nej, jag har koll på vad jag snackar om eftersom jag såg Versteegs filming, och det är den jag snackar om. Det jag säger är att han som själv filmar inte ska snacka. Det spelar ingen roll om det han snackade om var filmning eller inte, han är fortfarande en hycklare.
Citera
2019-03-23, 16:17
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det var ruskigt jämnt spelmässigt. Det var därför som Växjö var tvungen att lajva ryggsäck hela matchen.

Jag vettefan om jag håller med dock. Jag tycker Luleå styrde matchen nästan hela tiden och fick Växjö dit man ville. Iofs har jag haft fel förr och kanske tenderar att vara lite hemmablind.

Det kan i vilket fall bli en jäkligt bra kvartsfinalserie!
Citera
2019-03-23, 17:54
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Säsongens överlägset bästa match spelmässigt. Snabbt och enkelt ur egen zon, aggressivt som fan vid varje tekning. Man kände verkligen att spelarna hade en helt annan inställning och iver. Om vi bara kan parkera lite längre i Djurparkens anfallszon i fortsättningen samt fortsätta spela så här stabilt bakåt och snabbt ur egen zon så kan det här bli en rolig kvartsfinal som Skellefteåsupporter.
Citera
2019-03-23, 17:57
Medlem
Displaceds avatar
Så Skellefteå har inlett sin årliga resa mot SM-Silvret. Har DIF några svar? En rätt tråkig match i övrigt.
Citera
2019-03-23, 19:07
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Förutom att Luleå fick en två för diving så såg situationen väldigt misstänkt ut då han såg helt utslagen ut för en liten kontakt och han var väl sedan inne i bytet efter och lirade pp. Sedan får du ju tolka det som du vill.

Har vevat reprisen flera gånger, och har även fått mina första misstankar under matchen bekräftade. Varför det såg ut att ta så illa på Olausson, var precis som han själv berättat för att han tappade luften. Att snacka om filmning är bara löjligt. Visst kunde han försökt resa sig någon sekund tidigare, men då hade domarna helt missat Versteegs fula blindside-tjuvsmäll på icke puckförande spelare.

Det är ju en solklar 2a och inget att diskutera. Det ser alla, förutom möjligtvis halvt efterblivne kommentator Arto som inte ens verkar veta att interference är ett regelbrott. Och han ska vara s k expert.
Citera
2019-03-23, 20:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Har vevat reprisen flera gånger, och har även fått mina första misstankar under matchen bekräftade. Varför det såg ut att ta så illa på Olausson, var precis som han själv berättat för att han tappade luften. Att snacka om filmning är bara löjligt. Visst kunde han försökt resa sig någon sekund tidigare, men då hade domarna helt missat Versteegs fula blindside-tjuvsmäll på icke puckförande spelare.

Det är ju en solklar 2a och inget att diskutera. Det ser alla, förutom möjligtvis halvt efterblivne kommentator Arto som inte ens verkar veta att interference är ett regelbrott. Och han ska vara s k expert.
Du har rätt. har i alla fall kommit fram till samma sak. Ingen filmning alltså, utan en ful tjuvsmäll från Växsjöspelaren. Skönt att alla har sett detta (utom cmores experter kanske).
Citera
2019-03-23, 20:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du har rätt. har i alla fall kommit fram till samma sak. Ingen filmning alltså, utan en ful tjuvsmäll från Växsjöspelaren. Skönt att alla har sett detta (utom cmores experter kanske).

Visst är det så. Men vissa har tydligen mage att försöka förminska medvetet fult och jävligt fegt spel, och skifta fokus över till någon egenhändigt ihop-fantiserad "filmning". Ja, man tar sig för pannan.
Citera
2019-03-23, 21:09
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Visst är det så. Men vissa har tydligen mage att försöka förminska medvetet fult och jävligt fegt spel, och skifta fokus över till någon egenhändigt ihop-fantiserad "filmning". Ja, man tar sig för pannan.

Ja, alltid kul när Växjö-fans börjar skrika om filmningar. Snacka om att kasta sten i glashus.
Sen gör ju två fel givetvis inte ett rätt, men att skrika på filmning när det inte ens är det, samtidigt som ens egna lag filmar i varje jävla omgång, då finns det inte mycket innanför pannbenet.
Citera
2019-03-23, 21:31
Medlem
Filmade inte Shinnimin något?

Synd domarna inte håller måttet! Goaltender inteference som domarna blåste tusen gånger för i grundserien mot FBK, blåser de plötsligt inte för när det verkligen gäller! Sopor!

De har video, situationsrum, repriser och fan och hans moster men ändå blir det fel! SHL är underbart! Ingen vet vad som gäller! Domarna vet inte, spelarna vet inte, ledarna vet inte och publik vet inte! Måste finnas någon röd tråd i bedömningen!

Gör om, gör rätt! Det blir ju hopplöst med olika bedömningar från match till match! För att få någon form av förtroende för zebrorna och reglerna så måste SHL bestämma sig!

Kolla bara på sparkmålet som Nord dömde bort för DIF idag med vilda gester innan ens pucken gått över linjen!
Varför i helvete står han inte på sig? Finns ingen anledning att ringa på det om han är så säker! Ge fan i att ringa! Man tappar ju fullständigt förtroendet för domarna! Om det hade varit något att påpeka om första domslutet så får väl situationsrummet trycka på knappen till saftblandaren!
Senast redigerad av Palkranen 2019-03-23 kl. 21:48.
Citera
2019-03-23, 21:32
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Säsongens överlägset bästa match spelmässigt. Snabbt och enkelt ur egen zon, aggressivt som fan vid varje tekning. Man kände verkligen att spelarna hade en helt annan inställning och iver. Om vi bara kan parkera lite längre i Djurparkens anfallszon i fortsättningen samt fortsätta spela så här stabilt bakåt och snabbt ur egen zon så kan det här bli en rolig kvartsfinal som Skellefteåsupporter.
Jävligt tråkig match, skulle AIK vinna genom att spela på detta sätt får man nästan lust att citera Matteus.
Citera
2019-03-23, 21:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Filmade inte Shinnimin något?

Synd domarna inte håller måttet! Goaltender inteference som domarna blåste tusen gånger för i grundserien mot FBK, blåser de plötsligt inte för när det verkligen gäller! Sopor!

Det här är något som verkligen förstör SHL. Inkonsekvensen.

Sen tycker inte jag att det är goaltender interference när man klart och tydligt åker utanför målgården och kör in i målvaktens utsträckta arm. Men man har tidigare under säsongen dömt bort mål för väldigt mycket mindre påverkan av utstickande målvaktsutrustning.
Citera
2019-03-23, 22:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Kolla bara på sparkmålet som Nord dömde bort för DIF idag med vilda gester innan ens pucken gått över linjen!
Varför i helvete står han inte på sig? Finns ingen anledning att ringa på det om han är så säker! Ge fan i att ringa! Man tappar ju fullständigt förtroendet för domarna! Om det hade varit något att påpeka om första domslutet så får väl situationsrummet trycka på knappen till saftblandaren!

Hörde du hur den välutbildade hockeypubliken på hovet levde jävul på läktaren även efter att jumbotronen hade rullat sina repriser? Matematik-experten Nord gjorde nog rätt att få ut lite bilder så att den halva av publiken som har en fungerande hjärna förstår att hålla käften stängd. Det är ju dumt att riskera hörselskador i onödan, så för en gångs skull räknade Nord rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in