2018-09-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Men säkerligen bättre stämning än i Karlstad. Vet inte om mickarna sitter dåligt till men arenan var nästintill halvtom och jag tror inte jag hörde tecken på nån klack överhuvudtaget.
Bara 4500 igår. Och en glad Johan Kemi.
Starkt jobbat Färjestad på och utanför isen.
Citera
2018-09-21, 10:56
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Rögle är Rögle, men Mora och Timrå öppnar fint. Det bästa som finns med en serie är när botten inte cementeras direkt, utan lever ända fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgång till C More (bor utomlands) så jag är nyfiken på hur sändningarna är i år, om man satsat på nåt nytt format, nya snubbar i rutan etc.

C More funkar alldeles utmärkt för mig utomlands, bor i Nederländerna så antar att det inte är några problem med sändningsrättigheter. Har dock kollat även när jag varit i andra länder i Europa men kan inte komma ihåg i vilka man behöver VPN och vilka som fungerar utan.
I vilket fall som helst så funkar C More med VPN om det är några problem med just sändningsrättigheter, t.ex Schweiz.

Kan instämma att efter två matcher så är det lika trötta kommentatorer och analyser. Samma tråkiga frågor under intervjuer och inget fokus på speciella händelser under matcher, bara mål, några chanser och så vidare när det visas repriser.
Under matchen mellan LHC och HV igår så visades det nog mindre repriser vilket var rätt skönt om jag ska vara ärlig.

Nu till matchen, LHC - HV,
HV spelade riktigt trött, sköt ganska mycket men saknade bra målchanser.
LHC spelade som ett lag, kämpade och var riktigt effektiva. En dålig andra period men lyckades hålla HV utanför skottsektorn och som jag skrev ovan så kom HV aldrig till några riktigt bra chanser.
Kul att se att LHC har juniorer på forwardssidan som levererar från start. Det kommer nog gå upp och ner där men alltid trevligt med en bra start!
Skulle vara kul att få några kommentarer om Thuressons tackling som är anmäld till disciplinärenden, tacklingen är väl helt ok men jävligt dåligt spelsinne att gå så hårt och dessutom med knät mot Billins knä som kan vara riktigt farligt.
Citera
2018-09-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Skulle vara kul att få några kommentarer om Thuressons tackling som är anmäld till disciplinärenden, tacklingen är väl helt ok men jävligt dåligt spelsinne att gå så hårt och dessutom med knät mot Billins knä som kan vara riktigt farligt.

Jag har kollat på situationen på video och fattar inte vad Thuresson håller på med! Billins saknar klubba, det är bara för Thuresson att sno åt sig pucken men istället tar han sats och mosar Billins bakifrån. Slutsatsen blir att han går in för att skada Billins.
Här har ni videon: https://www.shl.se/artikel/pqhpajmbj...sciplinnamnden
Citera
2018-09-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Jag har kollat på situationen på video och fattar inte vad Thuresson håller på med! Billins saknar klubba, det är bara för Thuresson att sno åt sig pucken men istället tar han sats och mosar Billins bakifrån. Slutsatsen blir att han går in för att skada Billins.
Han ville nog ge igen på Billins efter situation som skedde i perioden innan och som fick Thuresson att linka ut i omklädningsrummet.

https://twitter.com/FranckieBurns/st...507560448?s=19
Citera
2018-09-21, 11:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Märklig slutsats av dig, ser ut som en tackling. Måhända "onödig" men inte mycket att grina om.
Vart det utvisning?
Citera
2018-09-21, 11:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Han ville nog ge igen på Billins efter situation som skedde i perioden innan och som fick Thuresson att linka ut i omklädningsrummet.

https://twitter.com/FranckieBurns/st...507560448?s=19
Herregud. Finns inget att anmärka i någon av situationerna.
Citera
2018-09-21, 12:17
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Märklig slutsats av dig, ser ut som en tackling. Måhända "onödig" men inte mycket att grina om.
Vart det utvisning?

Han fick sitta av en 2a, vilket jag tycker är korrekt. Vi har ju tyvärr sett avstäningar för mindre förr så skulle inte förvåna mig om han får 2 matcher eller så.
Billins utgick, men hoppas det var för att matchen redan var vunnen.
Citera
2018-09-21, 12:31
Medlem
Thuresson ser att det är Billins och går in för att skada honom. Det står 5-1 och han är frustrerad, hade det stått 2-1 hade han grävt loss pucken och försökt göra mål. Här måste ligan markera.
Citera
2018-09-21, 14:32
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Han fick sitta av en 2a, vilket jag tycker är korrekt. Vi har ju tyvärr sett avstäningar för mindre förr så skulle inte förvåna mig om han får 2 matcher eller så.
Billins utgick, men hoppas det var för att matchen redan var vunnen.

Billins kommer spela imorgon så det är ingen fara.

Disciplinnämnden lämnar anmälan utan åtgärd så det kanske finns visst hopp för dem. En tvåa är helt korrekt, tycker att det var mer charging än boarding, men mer än så är det inte.
Citera
2018-09-21, 14:57
Medlem
Rob1891s avatar
Hur ser Växjös två pp-uppställningar ut?
Citera
2018-09-21, 17:16
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob1891
Hur ser Växjös två pp-uppställningar ut?
PP1:
Persson, Horak, Ortega, Pesonen, Shinnimin

PP2:
Burström, Fröberg, Bokk, Lundberg, Kiiskinen (innan han skadades).

Sen ska Junttila in någonstans, min gissning är att Kiiskinen hamnar utanför. Han har aldrig spelat speciellt mycket PP i Växjö. Men jag hoppas på att Lundberg ryker och Kiiskinen hamnar framför mål/slottet. Han är liten men extremt bra framför målet, grym på att styrningar (kanske bäst hand-öga koordination i serien) och väldigt bra på att snappa upp returer.
Citera
2018-09-21, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Rögle är Rögle, men Mora och Timrå öppnar fint. Det bästa som finns med en serie är när botten inte cementeras direkt, utan lever ända fram till slutspel.

Nu har jag inte tillgång till C More (bor utomlands) så jag är nyfiken på hur sändningarna är i år, om man satsat på nåt nytt format, nya snubbar i rutan etc.
Funkar utmärkt med en VPN som ställer till Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in