Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Rögle är Rögle, men Mora och Timrå öppnar fint. Det bästa som finns med en serie är när botten inte cementeras direkt, utan lever ända fram till slutspel.
Nu har jag inte tillgång till C More (bor utomlands) så jag är nyfiken på hur sändningarna är i år, om man satsat på nåt nytt format, nya snubbar i rutan etc.
C More funkar alldeles utmärkt för mig utomlands, bor i Nederländerna så antar att det inte är några problem med sändningsrättigheter. Har dock kollat även när jag varit i andra länder i Europa men kan inte komma ihåg i vilka man behöver VPN och vilka som fungerar utan.
I vilket fall som helst så funkar C More med VPN om det är några problem med just sändningsrättigheter, t.ex Schweiz.
Kan instämma att efter två matcher så är det lika trötta kommentatorer och analyser. Samma tråkiga frågor under intervjuer och inget fokus på speciella händelser under matcher, bara mål, några chanser och så vidare när det visas repriser.
Under matchen mellan LHC och HV igår så visades det nog mindre repriser vilket var rätt skönt om jag ska vara ärlig.
Nu till matchen, LHC - HV,
HV spelade riktigt trött, sköt ganska mycket men saknade bra målchanser.
LHC spelade som ett lag, kämpade och var riktigt effektiva. En dålig andra period men lyckades hålla HV utanför skottsektorn och som jag skrev ovan så kom HV aldrig till några riktigt bra chanser.
Kul att se att LHC har juniorer på forwardssidan som levererar från start. Det kommer nog gå upp och ner där men alltid trevligt med en bra start!
Skulle vara kul att få några kommentarer om Thuressons tackling som är anmäld till disciplinärenden, tacklingen är väl helt ok men jävligt dåligt spelsinne att gå så hårt och dessutom med knät mot Billins knä som kan vara riktigt farligt.