2019-01-25, 15:46
Medlem
okejmenvissts avatar
"Tomas Thorsbrink, utvecklings- och huvuddomaransvarig SHL, säger att bedömningarna är korrekta."

Från NSD:
Citera
2019-01-25, 16:19
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejmenvisst
"Tomas Thorsbrink, utvecklings- och huvuddomaransvarig SHL, säger att bedömningarna är korrekta."

Från NSD:

Det där är ju bara trams. Han står i målgården, tar i målvakten och stör visuellt.
Citera
2019-01-25, 16:21
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Är det bara jag som tappat hoppet om disciplinnämnd? Som neutral åskådare så tittar jag på många matcher, både i SHL och hockeyallsvenskan. Om vi tar händelsen på Ritola i Leksand så blir han anmäld till DN för den där high stickningen, även för checking to the head mot Pantern borta. Men asså, såna händelser med klubborna som kommer upp i ansiktet ser man nästan i varje match? även nu igår fick Olausson i Luleå en klubba i nyllet i tredje perioden. Borde in DN granska det också och eventuellt bli en avstängning på saik-spelaren? DN är verkligen ett riktigt skämt..

Man är ansvarig för sin egen klubba så oavsett hur det gått till så är det som det är dessutom är Ritolas höga klubba ful men 5 matcher är lite för mycket. DN granskat bara om de kommer in en anmälan från domaren vilket det ej gjort i Olaussons fall?
Citera
2019-01-25, 17:31
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Man är ansvarig för sin egen klubba så oavsett hur det gått till så är det som det är dessutom är Ritolas höga klubba ful men 5 matcher är lite för mycket. DN granskat bara om de kommer in en anmälan från domaren vilket det ej gjort i Olaussons fall?

Visst man har ansvar av sin egna klubba men speciellt ful var den då inte, det ser mer ut som en olyckshändelse som de flesta höga klubbor i vilken match som helst. en tvåminutare hade varit tillräckligt ist för en anmälning till DN..
Citera
2019-01-25, 18:15
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Är det bara jag som tappat hoppet om disciplinnämnd? Som neutral åskådare så tittar jag på många matcher, både i SHL och hockeyallsvenskan. Om vi tar händelsen på Ritola i Leksand så blir han anmäld till DN för den där high stickningen, även för checking to the head mot Pantern borta. Men asså, såna händelser med klubborna som kommer upp i ansiktet ser man nästan i varje match? även nu igår fick Olausson i Luleå en klubba i nyllet i tredje perioden. Borde in DN granska det också och eventuellt bli en avstängning på saik-spelaren? DN är verkligen ett riktigt skämt..

Nej.. det förtroendet har varit borta sedan länge hos mig.
Jag har märkt att jag tittar allt mindre och mindre på SHL-matcher nu. Det förstörs för mycket av konstiga bedömningar (visserligen inte alltid av DN, men även av domarna på isen).

Har börjat kolla allt mer på NHL i takt med att intresset för SHL minskat, där allt håller en högre nivå.
Känns verkligen helt lotto i EXAKT varje situation i SHL, vad som ska hända. Man vet fan aldrig mer.

Får se om intresset ökar någon gång, men nu känner jag mig bara uttråkad och besviken när jag försökt kolla SHL.

Kan tillägga att jag är fan av ett lag i SHL, men inte ens det lagets matcher pallar jag se mer.

Tack för förstört intresse
Citera
2019-01-25, 18:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Men din dumma hora. Man får skymma målvakten.

Vad tror du menas med att visuellt störa målvakten i målgården? Att man petar honom i ögat eller? Det är så klart och tydligt formulerat att de enda som inte förstår detta är inkompetenta videodomare och Samhallsanställda Skellefteåbor.

Citat:
Okej, så du vet alltså inte vad slashing är? Bra att veta.

Låter som att detta är den första hockeymatch du ser. Alla vet att det inte är tillåtet, men det är ju småhugg hela tiden under matcher som ingen bryr sig om. Du själv kan ju inte ens se skillnad på ett par handskar och en hockeyklubba. Bra att veta.

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jaha, det är klart att Emil Larsson blir avstängd för en slewfoot på Psyko-Jåcke. Det är bara Jåcke som får göra sådant.

I övrigt tror jag inte att någon hade klagat på Skaiks mål om inte Fabbes som är i princip identiskt hade blivit bortdömt. Personligen ser jag gärna fler mål i matcherna. Problemet är att man i SHL inte är konsekventa i sina beslut och det som blir bortdömt den ena matchen blir mål den andra. Deras "förklaring" på hemsidan nu efter matchen var ju även den totalt värdelös.

https://twitter.com/RoadLaker/status/1088554578503716864
Jimpans dyk som ledde till 0-1.

På tal om disciplinnämndens höga klass. Jesper Williamssons slewfoot på Johan Harju tidigare under säsongen. Blev 2 minuter för hooking. Ingen anmälan i efterhand.

https://twitter.com/antonj85/status/1069248844112777217
Citera
2019-01-25, 19:07
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Visst man har ansvar av sin egna klubba men speciellt ful var den då inte, det ser mer ut som en olyckshändelse som de flesta höga klubbor i vilken match som helst. en tvåminutare hade varit tillräckligt ist för en anmälning till DN..

Det är ju det som inte spelar någon roll, Olyckshändelse eller inte och jo den är inte vidare vacker men 5 matcher är att ta i när tex en huvudtackling ger samma utfall eller mindre men samtidigt läser man motivering från DN så skriver de att han får 5 matcher för checking to the head dvs våld mot huvudet.
Citera
2019-01-25, 19:29
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

På tal om disciplinnämndens höga klass. Jesper Williamssons slewfoot på Johan Harju tidigare under säsongen. Blev 2 minuter för hooking. Ingen anmälan i efterhand.

https://twitter.com/antonj85/status/1069248844112777217
Vad kan disciplinnämnden göra åt att det inte blir anmält?
Citera
2019-01-25, 19:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad kan disciplinnämnden göra åt att det inte blir anmält?

Ok då. Situationsrummet. Referensgruppen. Lärking. Nöjd?

Vad tycker du själv om dessa två slewfoots?
Citera
2019-01-25, 19:46
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Hade säkert blivit avstängning för Williamsson.
Citera
2019-01-25, 19:53
Medlem
Citat:

Båda är slewfoot.

Märkligt att inte rögle spelaren fick en avstängning. Men kan man anmäla sånt när han fick en 2-minutare under matchen?

Luleå fansen är så besatt av Jimmie Ericsson, är det pga avsaknaden av egna profiler?
Senast redigerad av thorak 2019-01-25 kl. 20:15.
Citera
2019-01-25, 19:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Hade säkert blivit avstängning för Williamsson.

Det är ju klart som korvspad att det hade blivit. Jag har inget emot att Emil Larsson nu får vila några matcher, men det känns ju aningen bittert att de där jävla stolpskotten som har som sitt enda jobb att sitta och kolla hockeymatcher gör ett så fantastiskt uselt jobb att missa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in