Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 13:11
  #1
Medlem
Går man på stan så ser man ofta skitungar som glider runt i pikétröja med pullover och keps. Dessa drägg har ofta en utstyrsel för uppskattningsvis 3-4k.
Jag har god lust att både slå ner dem och deras föräldrar.
__________________
Senast redigerad av maskindiskmdel 2018-08-02 kl. 13:15.
Citera
2018-08-02, 13:13
  #2
Medlem
Förstår inte heller det. Men antar att så länge de har pengar så...
Citera
2018-08-02, 13:20
  #3
Medlem
Deckard-Cains avatar
Bättte att köpa kläder av kvalite Hps ex Ralp Lauren eller dyl istället för att köpa nytt på HM såfort en söm spricker.

Men alla gillar olika
Citera
2018-08-02, 13:25
  #4
Moderator
VitKallas avatar
Om dom har råd med det är det väl inget fel?

Problemet för barnen blir väl först när/om dom inte får leka i dom för att dom ska säljas vidare (finns mammor som gör så).
Citera
2018-08-02, 13:28
  #5
Medlem
jesper98.s avatar
Så länge pengarna finns ser jag inget problem i det.
Har på senare tid insett att jag hellre lägger lite mer pengar på kvalitetskläder, som håller länge, ser bra ut och sitter bra. Än på t shirtar från Lidl
Citera
2018-08-02, 13:30
  #6
Medlem
dead2s avatar
Dyra kläder har oftast mycket lägre PPA (pris per användande) än billiga kläder, således har man mer användning för dyrare kläder än billiga och dessutom är dem betydligt bättre kvalité och betydligt skönare att ha på sig. Och vad är problemet om man har råd undrar jag? Det är ju så ett samhälle fungerar.
God lust att slåss kan man kanske få om man stöter på en sådan som du på stan som står och räknar ut priset på människors utstyrsel.
Citera
2018-08-02, 13:30
  #7
Medlem
Har man pengarna ser jag inget problem med det.
Citera
2018-08-02, 13:34
  #8
Medlem
Riddarhusets avatar
Varför är de drägg?
Varför skall du slå ner dem?
Är inte det ett beteende som är värre än att föräldrar köper en tröja med en krokodil på till sina barn?
Kan inte vi i lugn och ro få stärka våra egon med våra välklädda barn?
Det skall väl du skita i? Även om det är fånigt? Du jagar ju som en besatt själv ”wife beater-linne”?
Gå i terapi så mår du bättre och kan låta oss köpa vilka kläder vi vill om vi har råd med det.
Där får du reda på varför detta väcker sådana aggressioner hos dig. För det vet du inte förmodligen.
Är det dina mindervärdeskomplex som du vill ska gå ut över andra?
Citera
2018-08-02, 13:36
  #9
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Går man på stan så ser man ofta skitungar som glider runt i pikétröja med pullover och keps. Dessa drägg har ofta en utstyrsel för uppskattningsvis 3-4k.
Jag har god lust att både slå ner dem och deras föräldrar.
Den svenska avundsjukan när den är som bäst. Det blir aldrig bättre än när vi retar oss på vad alla andra har som inte vi har.
Citera
2018-08-02, 13:41
  #10
Medlem
Lustigt, jag känner tvärtom. När jag ser skitungar med trista kläder med dålig passform eller med gamla fula ärvda kläder så får jag lust att slå ner både dem och deras föräldrar.
Citera
2018-08-02, 13:46
  #11
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Så länge pengarna finns ser jag inget problem i det.
Har på senare tid insett att jag hellre lägger lite mer pengar på kvalitetskläder, som håller länge, ser bra ut och sitter bra. Än på t shirtar från Lidl
javisst, men jag tror vi syftar på kläder där man betalar för märket endast...
typ som gucci supreme osv skit märken som kostar en förmögenhet...
Citera
2018-08-02, 13:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead2
Dyra kläder har oftast mycket lägre PPA (pris per användande) än billiga kläder

Nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback