2018-11-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Återigen, kunde poliserna inte veta att det var en leksak, då HAR dom agerat i nödvärn.Oavsett vad du Bluddrar om.

Jo förstår ju, tillskillnad från dig uppenbarligen,varför vi har lagar att förhålla sig, och att lagar ser ut som dom gör av en anledning

Polisstater och diktaturer är sådana som inte följer, eller ens har några lagar och regler utan dömer efter känslor, troende och tyckande. Dvs det som du, och inte jag, förespråkar.

Poliser som skjuter medborgare hipp som happ BLIR dömda för brott, det kan du vara lugn för, men dit räknas dock INTE den som viftar med sådant som liknar ett vapen. Gör man det så är sannolikheten faktiskt ganska stor att man, helt lagligen faktiskt, kan bli skjuten.

Du som refererat till din ynkliga källa och tidigare svamlat om att alla länder har internutredning inom polisen, sen var det plötsligt länder som INTE hade det och därav fick ett sämre resultat. Hur fan ska du ha det egentligen, snacka om stt både vara sinnesförvirrad och polisstatsvän. Nej jag kan inte vara lugn för något du hittar på, hipp som happ är bara något du slänger ur dig för att få någon slags bäring för all skit du skriver.
Citera
2018-11-27, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Du som refererat till din ynkliga källa och tidigare svamlat om att alla länder har internutredning inom polisen, sen var det plötsligt länder som INTE hade det och därav fick ett sämre resultat. Hur fan ska du ha det egentligen, snacka om stt både vara sinnesförvirrad och polisstatsvän. Nej jag kan inte vara lugn för något du hittar på, hipp som happ är bara något du slänger ur dig för att få någon slags bäring för all skit du skriver.

Så foliehattsbloggar som tex corruptio skulle vara trovärdigare menar du

Den synen delar dessbättre inte åklagare, domstolar, politiker, ja INGEN, förutom en liten skara polishatare/rättshaverister.

I studien så framgår det att det finns fler nackdelar än fördelar med att ha en fristående myndighet, något man kommit fram till genom att jämföra med dom länder som har en sådan myndighet. Det, och inget annat, är vad jag har hänvisat till. Att du sedan är för korkad att förstå innebörden av detta är ditt problem.

Det är du, och inte jag, som upprepade gånger tjutit om att poliser kan begå brott obehindrat utan risk för påföljder så nej jag hittar inte på.

Åklagare och domstolar går efter lagen, det är vad dom både SKALL och MÅSTE göra i en " rättsstat" , och i lagens ögon är det solklart, kunde poliserna inte veta att vapnet var en leksak, då har dom agerat i nödvärn och med största sannolikhet inte begått något brott. Oavsett hur sorgligt det är att Eric med sitt förståndshandikapp inte förstod bättre så är det så läget ligger.

Är det däremot så att det går att bevisa att han inte agerat hotfullt, och att vapnet omöjligen/svårligen kunde tas för ett riktigt så blir bedömningen annorlunda, Men inget som hitills framkommit tyder på det.

Jag förespråkar ovanstående, och därmed en rättstat, du däremot gör det inte utan fortsätter tjuta om " avrättning" blablabla..." leksaksvapen"...yadayada..utan att utredningen ens hunnit bli färdig

Du bör nog lära dig vad ord som " rättstat " betyder innan du svänger dig med sådana för dig svåra ord
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-27 kl. 22:53.
Citera
2018-11-28, 00:57
Medlem
Citat:
Så foliehattsbloggar som tex corruptio skulle vara trovärdigare menar du

Den synen delar dessbättre inte åklagare, domstolar, politiker, ja INGEN, förutom en liten skara polishatare/rättshaverister.

I studien så framgår det att det finns fler nackdelar än fördelar med att ha en fristående myndighet, något man kommit fram till genom att jämföra med dom länder som har en sådan myndighet. Det, och inget annat, är vad jag har hänvisat till. Att du sedan är för korkad att förstå innebörden av detta är ditt problem.

Det är du, och inte jag, som upprepade gånger tjutit om att poliser kan begå brott obehindrat utan risk för påföljder så nej jag hittar inte på.

Åklagare och domstolar går efter lagen, det är vad dom både SKALL och MÅSTE göra i en " rättsstat" , och i lagens ögon är det solklart, kunde poliserna inte veta att vapnet var en leksak, då har dom agerat i nödvärn och med största sannolikhet inte begått något brott. Oavsett hur sorgligt det är att Eric med sitt förståndshandikapp inte förstod bättre så är det så läget ligger.

Är det däremot så att det går att bevisa att han inte agerat hotfullt, och att vapnet omöjligen/svårligen kunde tas för ett riktigt så blir bedömningen annorlunda, Men inget som hitills framkommit tyder på det.

Jag förespråkar ovanstående, och därmed en rättstat, du däremot gör det inte utan fortsätter tjuta om " avrättning" blablabla..." leksaksvapen"...yadayada..utan att utredningen ens hunnit bli färdig

Du bör nog lära dig vad ord som " rättstat " betyder innan du svänger dig med sådana för dig svåra ord

Nej du har som vanligt fel. Roligt att en sopa som du själv pratar om kunskap. Du fortsätter gissa och antyda vad som hänt. Hela ditt idiotresonemang består i att bygga halmgubbar. Som den efterblivna person du är så vet du inte vad detta betyder. Du tillskriver dina motståndare egenskaper de inte har eller tycker mm. Ex, du påstår att vi hatar polisen, vi är rättshaverister,, att jag skulle vara med i bloggen Corruptio (som du verkar känna tiil väldigt bra????), mm mm. Sen får Eric handligar och egenskaper fritt från din fantasi, ex viftande med vapen, vara hotfull, gå hotfullt emot poliserna (trots att han blev skjuten i ryggen???), vara vuxen och se ut so en vuxen, (Eric var 145-50 cm lång med ett för DS typiskt rörelsemönster), Eric siktade på poliserna osv osv. Märker du inte själv att du rättfärdigar det som liknar en avrättning genom ditt eviga byggande (googla). Nej det är du som ska sitta inlåst på kvällar och nätter. Du är för efterbliven för ditt eget bästa.
Citera
2018-11-28, 06:20
Bannlyst
Citat:
Nej du har som vanligt fel. Roligt att en sopa som du själv pratar om kunskap. Du fortsätter gissa och antyda vad som hänt. Hela ditt idiotresonemang består i att bygga halmgubbar. Som den efterblivna person du är så vet du inte vad detta betyder. Du tillskriver dina motståndare egenskaper de inte har eller tycker mm. Ex, du påstår att vi hatar polisen, vi är rättshaverister,, att jag skulle vara med i bloggen Corruptio (som du verkar känna tiil väldigt bra????), mm mm. Sen får Eric handligar och egenskaper fritt från din fantasi, ex viftande med vapen, vara hotfull, gå hotfullt emot poliserna (trots att han blev skjuten i ryggen???), vara vuxen och se ut so en vuxen, (Eric var 145-50 cm lång med ett för DS typiskt rörelsemönster), Eric siktade på poliserna osv osv. Märker du inte själv att du rättfärdigar det som liknar en avrättning genom ditt eviga byggande (googla). Nej det är du som ska sitta inlåst på kvällar och nätter. Du är för efterbliven för ditt eget bästa.

Faktum kvarstår att jag hänvisat till både vad vetenskapliga studier och Sveriges lag säger .
Det är i allra högsta grad fakta och fakta är sådant man bygger kunskap på.

Vad har du hänvisat till?...nähä..inte corruptio, grattis. Osis bara för dig att det du själv skriver är exakt samma hållning

Att du är en känslostyrd hatare och rättshaverist är tydligt då du förkastar fakta för dina efterblivna känsloyttringar.

Att vapnet är anledningen till skjutningen är hittills vedertaget och exakt vad som hände på plats kommer/har poliserna på plats fått redogöra för. Vad tror du dom har sagt/kommer att säga? Att Eric satt och lukta på blommorna på innergården med vapnet liggande 50 m bort?

Hur tror du poliserna kan ha sett att han haft ett vapen om han stått med ryggen emot dom under hela händelseförloppet? Att skott tagit i ryggen utesluter INTE på långa vägar en nödvärnssituation, och hur det kan komma sig har förklarats flera gånger tidigare i tråden och är något ALLA med minsta kunskap om sådana här händelser VET kan hända . Dock har du ju inte lyckats förstå det dom tidigare gångerna det förklarats heller..

Att Eric hade downs har vad med saken att göra? Innebär det att man inte kan uppträda hotfullt( ja polisen har sagt att han agerade hotfullt)? Äger man rätten att gå omkring med vapen då?

Visa mig gärna vart i nödvärnsrätten eller praxis kopplad till denna där det framgår att polisen bara får skydda sig mot personer utan diagnoser / funktionshinder och som tydligen måste vara av en viss längd( +150 cm eller nått)

Jag rättfärdigar inte ett jävla skit, jag konstaterar fakta, och all fakta hittills talar för att poliserna agerat i nödvärn. Så enkelt är det med den saken.

Nej det är inte jag som bör sitta inlåst eftersom jag uppenbarligen, tillskillnad ifrån dig och Eric, begriper det högst olämpliga i att knalla runt på stan med saker som liknar vapen.

Gör man det så kan man faktiskt bli skjuten av polis, helt lagligen, beroende på hur verklighetstroget vapnet är och hur man agerar. I detta fall så har poliserna uppgivit att han agerade hotfullt( enligt uppgift av Erics mamma) och utomstående vittnen har sagt att dom INTE visste om vapnet var äkta eller inte, så alla efterblivna argument att dom måste ha sett att det var en leksak kan vi sågott som kasta i papperskorgen direkt.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-28 kl. 06:45.
Citera
2018-11-28, 17:44
Bannlyst
Intressant att dom som gapar om "källor" aldrig visat en enda sådan själv

Faktum kvarstår vad vetenskapen visat och även om så studien varit gjord 1977 så inger den ändå 100 ggr mer trovärdighet än stolle bloggar på nätet, retarderade känsloyttringar samt hörsägner i rättshaverist /foliehattskretsar

Poliser blir dömda när bevisning finns, så enkelt är det. Men att en högt uppsatt polischef dömdes för en rad grova sexbrott kanske berodde på att internutredare/åklagare spelade sten, sax och påse

Lagen skall gälla även poliser ja, därför har även poliser rätt att använda sig utav nödvärn, rätt till nödvärn har man även innan man blivit skjuten/huggen /slagen

Därför är det inte heller konstigt att man kan bli skjuten om man viftar, även med leksaksvapen på stan.

Att skott kan ta i ryggen vid en nödvärnsskjutning är inget konstigt, det kan mkt väl vara så enkelt att gärningsmannen vänt sig(eller bara vridit på kroppen) just i/innan skottögonblicket. Inget märkvärdigt om man inser att det kanske tar 1 sek att få upp vapnet, skjuta och trycka utav. Detta är dessutom något vi alla, med någon som helst form utav vapenutbildning varit med om(ja man kan öva detta verklighetstroget ned fx vapen).

Men hos somliga begåvningsreserver så förvandlas tydligen nödvärn till mord om en gärningsman vrider på kroppen. Turligt nog håller inte saklighetskunskapen med om detta.
Citera
2018-11-28, 18:55
Medlem
Citat:
Intressant att dom som gapar om "källor" aldrig visat en enda sådan själv

Faktum kvarstår vad vetenskapen visat och även om så studien varit gjord 1977 så inger den ändå 100 ggr mer trovärdighet än stolle bloggar på nätet, retarderade känsloyttringar samt hörsägner i rättshaverist /foliehattskretsar

Poliser blir dömda när bevisning finns, så enkelt är det. Men att en högt uppsatt polischef dömdes för en rad grova sexbrott kanske berodde på att internutredare/åklagare spelade sten, sax och påse

Lagen skall gälla även poliser ja, därför har även poliser rätt att använda sig utav nödvärn, rätt till nödvärn har man även innan man blivit skjuten/huggen /slagen

Därför är det inte heller konstigt att man kan bli skjuten om man viftar, även med leksaksvapen på stan.

Att skott kan ta i ryggen vid en nödvärnsskjutning är inget konstigt, det kan mkt väl vara så enkelt att gärningsmannen vänt sig(eller bara vridit på kroppen) just i/innan skottögonblicket. Inget märkvärdigt om man inser att det kanske tar 1 sek att få upp vapnet, skjuta och trycka utav. Detta är dessutom något vi alla, med någon som helst form utav vapenutbildning varit med om(ja man kan öva detta verklighetstroget ned fx vapen).

Men hos somliga begåvningsreserver så förvandlas tydligen nödvärn till mord om en gärningsman vrider på kroppen. Turligt nog håller inte saklighetskunskapen med om detta.

Vsrför tuggar du om och om igen ditt löjliga uttryck som saklighetskunskapen, ett ord du själv inte begriper.
Polisen har bsra rättigheter när de skjuter ett försvarslöst barn (mentalt så var Eric i 3-5 års åldern), inga skyldigheter enligt dig din efterblivna pajas.
Hur vet du att Eric viftade med leksaken. Har du källs på detta eller är det ytterligare fsbricerade lögner från din sida. Källa på hur polis slipper åtal för övergrepp, misshsndel och mord har du fått ett flertal av bsrs i denna tråd och det finns hur mycket som helst på nätet. Att du är lat, dum och faktaresisten kan inte jag hjälpa. Vetetskapen är ditt eget påhitt,
Hade det inte varit för den hedervärda personen Jonas Trolleä så hade ingen internutredning hos polisen avslöjat kapten klänning. Men detta din halvfigur är en brutal nerskjutning i ryggen där 25 dum dum kulor användes liknande en regelrätt avrättning. Givetvis vill vissa svin inom polisen inte yppa något de känner till.
Kåranda och mörkning
Senast redigerad av Ezras 2018-11-28 kl. 19:08.
Citera
2018-11-28, 19:09
Bannlyst
Citat:
Vsrför tuggar du om och om igen ditt löjliga uttryck som saklighetskunskapen, ett ord du själv inte begriper.
Polisen har bsra rättigheter när de skjuter ett försvarslöst barn (mentalt så var Eric i 3-5 års åldern), inga skyldigheter enligt dig din efterblivna pajas.
Hur vet du att Eric viftade med leksaken. Har du källs på detta eller är det ytterligare fsbricerade lögner från din sida. Källa på hur polis slipper åtal för övergrepp, misshsndel och mord har du fått ett flertal av bsrs i denna tråd och det finns hur mycket som helst på nätet. Att du är lat, dum och faktaresisten kan inte jag hjälpa. Vetetskapen är ditt eget påhitt,

Återigen ,den som själv aldrig visar några källor utan bara hänger sig till stollebloggar, hörsägner i rättshaverist kretsar , samt retarderade känsloyttringar( se det fetade ovan)är helt fel person att prata om faktaresistent.

Men eftersom du nu säger dig veta säkert att Eric inte alls viftade med leksaken, utan tydligen satt och luktade på blommorna på innergården, med leksaken liggandes 50m bort, när konstaplarna störtade fram och tömde magasinet( i ryggen dessutom) på Eric så kan väl du visa den källa du har på detta? Jag lovar dig att jag ska överväga att ändra min ståndpunkt isf.

Eller är det fortfarande så att det bara är stolleargumenten ala corruptio( och liknande dussinbloggar) du har att komma med?

Källor på att poliser slipper åtal? Några tomtar i en tråd som själva är ständiga föremål för ingripanden, ungefär som att hävda sionistisk världsomspännande konspiration och hänvisa till " mein Kampf"...men bra försök.

Men det vore ju lite intressant att få höra förklaringen ni foliehattar har till hur det kan komma sig att det faktiskt händer att poliser blir dömda för brott. Är det en mörkläggningskampanj av regeringen och förundersökningarna och domarna bara är påhitt? Om inte, hur bestämmer dom vilka poliser som skall åka dit? Drar dom lott? Spelar dom sten, sax, påse eller? Berätta, så jag åtminstone kan få mig lite lyteskomik såhär på kvällskvisten
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-28 kl. 19:18.
Citera
2018-11-28, 19:57
Medlem
Citat:
Återigen ,den som själv aldrig visar några källor utan bara hänger sig till stollebloggar, hörsägner i rättshaverist kretsar , samt retarderade känsloyttringar( se det fetade ovan)är helt fel person att prata om faktaresistent.

Men eftersom du nu säger dig veta säkert att Eric inte alls viftade med leksaken, utan tydligen satt och luktade på blommorna på innergården, med leksaken liggandes 50m bort, när konstaplarna störtade fram och tömde magasinet( i ryggen dessutom) på Eric så kan väl du visa den källa du har på detta? Jag lovar dig att jag ska överväga att ändra min ståndpunkt isf.

Eller är det fortfarande så att det bara är stolleargumenten ala corruptio( och liknande dussinbloggar) du har att komma med?

Källor på att poliser slipper åtal? Några tomtar i en tråd som själva är ständiga föremål för ingripanden, ungefär som att hävda sionistisk världsomspännande konspiration och hänvisa till " mein Kampf"...men bra försök.

Men det vore ju lite intressant att få höra förklaringen ni foliehattar har till hur det kan komma sig att det faktiskt händer att poliser blir dömda för brott. Är det en mörkläggningskampanj av regeringen och förundersökningarna och domarna bara är påhitt? Om inte, hur bestämmer dom vilka poliser som skall åka dit? Drar dom lott? Spelar dom sten, sax, påse eller? Berätta, så jag åtminstone kan få mig lite lyteskomik såhär på kvällskvisten

Du har ett ordförråd som en 7- åring, men det är väl där du befinner dig mentalt också. Sen har du ingen läsförståelse heller, det var din påstående jag ifrågastte om att Eric viftade med (vapen). Du är för trög för stt lägga tid på just nu, jag återkommer så du kan fortsätta sprida lögner i ditt ensamma och bittra liv.
Citera
2018-11-28, 20:01
Bannlyst
Citat:
Du har ett ordförråd som en 7- åring, men det är väl där du befinner dig mentalt också. Sen har du ingen läsförståelse heller, det var din påstående jag ifrågastte om att Eric viftade med (vapen). Du är för trög för stt lägga tid på just nu, jag återkommer så du kan fortsätta sprida lögner i ditt ensamma och bittra liv.

Jag klarar åtminstone att se skillnad på fakta och projektioner, mer än man kan säga om somliga

Intressant att kravet på " källor" bara verkar gälla andra utom dig själv också.

Men om vi istället säger som så att ingen utav oss var på plats, så kan ingen utav oss veta vad som har hänt. Låt oss då resonera utifrån ett sannolikhetsperspektiv.

Anser du då alltså att det är mera sannolikt att polisen bara på lattjo pepprade Eric i ryggen, eller att dom faktiskt såg att han höll i ett vapen, något hände som dom uppfattade som ett hot, med detta vapen, varför dom då skjuter?
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-28 kl. 20:26.
Citera
2018-11-28, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81

Det är faktiskt så att grisarna har pepprat mot Eric. Har du missat det?

Dom har skjutit honom ja, dock är det ju inte betydelselöst varför dom skjutit honom.

Hittills tyder som sagt allt på att dom uppfattat Eric som ett hot och att dom därför agerat i nödvärn.
Citera
2018-11-28, 23:32
Medlem
Yinool0401s avatar
Ju mer man tänker på det, destor mer troligt är det faktiskt att Eric kom på den mindre "eminenta" idén att leka krig med polisen.
Han trodde dom ville leka med honom, så han viftade med pistolen mot konstaplarna och när dom skrek så fattade han inte utan sprang runt och duckade. Därav detta fatala resultat.

Tycker polisen är ett dj... pack överlag, dock är det inte säkert att denna gången var en total fuck up av polisen utifrån varningarna och Erics beteende.

Det är lätt att var efterklok, jag till och med "kände" Eric då han vistades i mitt hus med hans mor. Såklart en totalt ofarlig "gynnare".
Citera
2018-11-28, 23:35
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Varför skulle jag behöva göra det? Blir det åtal så krossar det ju foliehattarnas konspirationssnack och ger mig rätt iaf.

Även om det leder till åtal så betyder inte det heller fällande dom dessutom, och i sådana här ärenden kan många åklagare känna press på sig att faktiskt väcka åtal( något som visat sig i fall då poliser är brottsmisstänkta rent generellt även).

Det som är så roligt med sådana här debatter då ni foliehattar trasslar in er i era retarderade argument, hur det än slutar så kan man inte förlora

Dock hoppas och tror jag att utredningen inte kan visa annat än att dom agerat i nödvärn, och det är ju lite mera lyteskomik för mig, när ni kommer med era konspirationsteorier, och fn lutar det åt att så kommer att ske.

Idiot , hur kan du sitta och säga att du hoppas , då har du inte en aning om hur dom resonerade utan har iaktagit en subjektiv åsikt både kring händelseförloppet och vad du då tycker om en förståndhandikappad individ.

Du är ett Flashbackvirus som borde termineras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in