Citat:
Ursprungligen postat av
Ezras
Man kan inte få en kula i sig av en leksak, det trodde jag till och med att du begrep? Det är inget vapen oavsett vad ditt eviga tuggande påstår. Du är inte ute efter en rättsstat utan snarare en polisstat, där poliserna kan skjuta medborgare utan någon laglig påföljd. Var det inte någon som kallade dig hittepåmannen, snacka om mitt i prick.

Var det inte någon som kallade dig "foliehatt"

...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Foliehatt
Stämmer ju på pricken på somliga, ingen nämnd, ingen glömd
Återigen, kunde poliserna inte veta att det var en leksak, då HAR dom agerat i nödvärn.Oavsett vad du Bluddrar om.
Jag förstår ju, tillskillnad från dig uppenbarligen,varför vi har lagar att förhålla oss till, och att lagar ser ut som dom gör av en anledning
Polisstater och diktaturer är sådana som inte följer, eller i vissa fall ens har några lagar och regler utan dömer efter känslor, troende och tyckande. Dvs det som du, och inte jag, förespråkar.

... För ditt tjutande om "avrättning", "vilt skjutande", inkompetens... Yadayada är just inget annat än det.
Poliser som skjuter medborgare hipp som happ BLIR dömda för brott, det kan du vara lugn för, men dit räknas INTE när någon viftar med sådant som liknar ett vapen. Gör man det så är sannolikheten faktiskt ganska stor att man, helt lagligen faktiskt, kan bli skjuten.