2018-11-26, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Haken här är ju att rättsväsendet har kompetensen för det här, inga andra. Att separera de som utreder polismisstankar från den ordinarie verksamheten har man redan gjort (och det är standard i alla rättsstater). Men de som utreder är poliser, de som leder (beslutar) är åklagare, expertisen finns i rättsvården (forensik, till exempel).

Precis. Det har gjorts omfattande studier på detta också.

Det finns i stort sett bara fördelar och inga nackdelar med att ha en internutredningsavdelning inom polis, men i övrigt fristående ifrån den övriga verksamheten.

Detta kallas malmömodellen och tillämpas över hela landet.

Det finns som sagt endast ETT skäl till att hålla sig med en helt fristående myndighet och det är förtroende frågan, men de kommer man enklare tillrätta med genom den modell man har idag.

Tror någon på fullt allvar att det skulle göra någon skillnad för tomtarna i denna tråd om vi hade en helt fristående myndighet? Nej knappast, det skulle bli samma tjutande och lanserande av div stolle/konspirationsteorier iaf, så fort någon utredning läggs ned
Citera
2018-11-26, 12:06
Bannlyst
Sådan tur att träden inte behövdes hela och i varsitt stycke utan att det gick bra att
omedelbart kapa dem till en storlek lämplig för brasan ! Eller är detta bara en ren
slump ? Nåja, träskallar finns överallt så.
Citera
2018-11-26, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Sådan tur att träden inte behövdes hela och i varsitt stycke utan att det gick bra att
omedelbart kapa dem till en storlek lämplig för brasan ! Eller är detta bara en ren
slump ? Nåja, träskallar finns överallt så.

Jag det går nog inte bara utmärkt utan är förmodligen också nödvändigt om man skall kunna kontrollera hur en ev kulbana gått in i trädet.
Citera
2018-11-26, 22:05
Medlem
Finns nog inga kulbanor att tala om för dom där kulorna är nog utsmetade i trädstammarna.Gissar på att det var oxelträd som ligger rätt högt på Brinellskalan också.
Citera
2018-11-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Jag det går nog inte bara utmärkt utan är förmodligen också nödvändigt om man skall kunna kontrollera hur en ev kulbana gått in i trädet.

Då kanske dom bör kolla fönster-rutan som pangades sönder (tur inget till osyldigt offer dödades där)
eller cykelstället som också träffades av kulregnet.

Att träden tas ner av utredningtekniska skäl är bara skitsnack. Träden behöver stå kvar för kulbanans rikning från polisen.
Den enda orsaken är framtida utlåtande från åklagaren att "stor utredning ej kan leda till brott",

Tycker din besatthet av poliser går till överstyr. Läser till och från tråden och du skriver regelbundet,samma saker hela tiden. Suck.

Lämna tråden och låt oss med empati för det tragiska få tänka,tycka och ge Eric rättvisa!
Citera
2018-11-27, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Då kanske dom bör kolla fönster-rutan som pangades sönder (tur inget till osyldigt offer dödades där)
eller cykelstället som också träffades av kulregnet.

Att träden tas ner av utredningtekniska skäl är bara skitsnack. Träden behöver stå kvar för kulbanans rikning från polisen.
Den enda orsaken är framtida utlåtande från åklagaren att "stor utredning ej kan leda till brott",

Tycker din besatthet av poliser går till överstyr. Läser till och från tråden och du skriver regelbundet,samma saker hela tiden. Suck.

Lämna tråden och låt oss med empati för det tragiska få tänka,tycka och ge Eric rättvisa!

Hur vet du att dom inte kollat detta redan

Nej att träden tar skulle vara följden av någon bizarr konspirationsteori i eran värld har jag förstått.

Aldrig tänkt på att anledningen till att jag upprepar mig ju är för att ni rapar samma saker hela tiden?

Ni bryr er inte ett skit om Eric, ni vill bara projicera eran rättshaverism och erat polishat. Har vi ytterligare en tomte här som känner sig kränkt pga att man själv råkat ut för polisens ingripanden på regelbunden basis, måntro?

Tag dina mediciner och håll dig nykter så går det bättre för farbror.

Lycka till
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-27 kl. 07:27.
Citera
2018-11-27, 19:47
Medlem
Citat:
Hur vet du att dom inte kollat detta redan

Nej att träden tar skulle vara följden av någon bizarr konspirationsteori i eran värld har jag förstått.

Aldrig tänkt på att anledningen till att jag upprepar mig ju är för att ni rapar samma saker hela tiden?

Ni bryr er inte ett skit om Eric, ni vill bara projicera eran rättshaverism och erat polishat. Har vi ytterligare en tomte här som känner sig kränkt pga att man själv råkat ut för polisens ingripanden på regelbunden basis, måntro?

Tag dina mediciner och håll dig nykter så går det bättre för farbror.

Lycka till

Vi bryr oss om en fungerande rättsstat som behandlar alla människor med respekt. Erics död berör alla med normal empatisk förmåga, bl a för att polisskjutningen liknar en regelrätt avrättning. Du behöver inte dra in oss i din syn på medmänniskor, ditt känslokalla och skadeglada arsle.
Citera
2018-11-27, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Vi bryr oss om en fungerande rättsstat som behandlar alla människor med respekt. Erics död berör alla med normal empatisk förmåga, bl a för att polisskjutningen liknar en regelrätt avrättning. Du behöver inte dra in oss i din syn på medmänniskor, ditt känslokalla och skadeglada arsle.

Bra, kom ihåg att den respekten även gäller brottsmisstänkta, och ÄVEN om dessa är poliser, och i SYNNERHET när ingen delgivits misstanke om brott. Det är vad en fungerande rättsstat faktiskt innebär, att man grundar saker och ting på VETENSKAP, och dit hör inte några foliehattars tjutande om "avrättning".

Erics död berör inte er mer än att ni hittat något att gapa över i eran rättshaverism och okunnighet.

Jag bryr mig dock om ANLEDNINGEN till varför detta hänt, dvs pga samhällets oförmåga att hålla psykiskt eftersatta under adekvat tillsyn där vårdnadshavare uppenbarligen misslyckats.

Återigen, verkanseld som svar gentemot vapenhot är inget som liknar en avrättning för någon på något sätt... Såtillvida man inte är en stolle hat och rättshaverist som endast vill gapa över sådant som poliser gör, inte för att något uppenbart fel begåtts utan för att det är poliser inblandade endast
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-27 kl. 20:23.
Citera
2018-11-27, 20:43
Medlem
Citat:
Bra, kom ihåg att den respekten även gäller brottsmisstänkta, och ÄVEN om dessa är poliser, och i SYNNERHET när ingen delgivits misstanke om brott. Det är vad en fungerande rättsstat faktiskt innebär, att man grundar saker och ting på VETENSKAP, och dit hör inte några foliehattars tjutande om "avrättning".

Erics död berör inte er mer än att ni hittat något att gapa över i eran rättshaverism och okunnighet.

Jag bryr mig dock om ANLEDNINGEN till varför detta hänt, dvs pga samhällets oförmåga att hålla psykiskt eftersatta under adekvat tillsyn där vårdnadshavare uppenbarligen misslyckats.

Återigen, verkanseld som svar gentemot vapenhot är inget som liknar en avrättning för någon på något sätt... Såtillvida man inte är en stolle hat och rättshaverist som endast vill gapa över sådant som poliser gör, inte för att något uppenbart fel begåtts utan för att det är poliser inblandade endast

Skaffa dig ett liv utanför tråden, och tala inte om för oss vad vi berörs av. Du försvarar inkompetens och galet skjutande, dessutom fegt i ryggen, så länge det görs av nollor till poliser. Aldrig en kritisk mening på hur de hanterat situationen, utan istället ditt fortsatta helt sanslösa rövslickeri av de tre ynkryggarna till poliser.
Det var för femtioelfte gången inget vapenhot din idiot.
Senast redigerad av Ezras 2018-11-27 kl. 20:46.
Citera
2018-11-27, 20:58
Bannlyst
Citat:
Skaffa dig ett liv utanför tråden, och tala inte om för oss vad vi berörs av. Du försvarar inkompetens och galet skjutande, dessutom fegt i ryggen, så länge det görs av nollor till poliser. Alldrig en kritisk mening på hur de hanterat situationen, utan istället ditt fortsatta helt sanslösa rövslickeri av de tre ynkryggarna till poliser.
Det var för femtioelfte gången inget vapenhot din idiot.

Faktum kvarstår att det endast är ni som gapat om leksaksvapen, att Eric hade downs syndrom och annat ovidkommande skit, utan någon som helst hänsyn till fakta.

Jag försvarar endast polisens (och en vars) LAGLIGA rätt till nödvärn, medan du och andra tomtar på fullt allvar menar att poliser ska få freda sig först när dom fått en kula(eller två) i sig.

Bluddrar man om "fungerande rättsstat" kanske man först och främst bör lära sig skillnaden mellan nödvärn och avrättning och förstå att retarderade känsloargument inte hör hemma i en rättsprocess, utan då är det saklighetskunskapen och lagen man får förhålla sig till, och där är saken klar:

kunde poliserna inte veta att det var ett leksaksvapen =vapenhot.

Vapenhot =Rätt till nödvärn.

Bara att tugga i sig gubbe lilla
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-27 kl. 21:35.
Citera
2018-11-27, 21:08
Medlem
Citat:
Nej, det är ni som konsekvent bortsett ifrån vapnets betydelse. Jag försvarar endast polisens (och en vars) LAGLIGA rätt till nödvärn, medan du och andra tomtar på fullt allvar menar att poliser ska få freda sig först när dom fått en kula i sig.

Bluddrar man om "fungerande rättsstat" kanske man först och främst bör lära sig skillnaden mellan nödvärn och avrättning och förstå att retarderade känsloargument inte hör hemma i en rättsprocess, utan då är det saklighetskunskapen och lagen man får förhålla sig till, och där är saken klar, kunde poliserna inte veta att det var ett leksaksvapen så agerade dom Rätt, bara att tugga i sig

Man kan inte få en kula i sig av en leksak, det trodde jag till och med att du begrep? Det är inget vapen oavsett vad ditt eviga tuggande påstår. Du är inte ute efter en rättsstat utan snarare en polisstat, där poliserna kan skjuta medborgare utan någon laglig påföljd. Var det inte någon som kallade dig hittepåmannen, snacka om mitt i prick.
Citera
2018-11-27, 21:16
Bannlyst
Citat:
Man kan inte få en kula i sig av en leksak, det trodde jag till och med att du begrep? Det är inget vapen oavsett vad ditt eviga tuggande påstår. Du är inte ute efter en rättsstat utan snarare en polisstat, där poliserna kan skjuta medborgare utan någon laglig påföljd. Var det inte någon som kallade dig hittepåmannen, snacka om mitt i prick.

Var det inte någon som kallade dig "foliehatt" ...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

Stämmer ju på pricken på somliga, ingen nämnd, ingen glömd

Återigen, kunde poliserna inte veta att det var en leksak, då HAR dom agerat i nödvärn.Oavsett vad du Bluddrar om.

Jag förstår ju, tillskillnad från dig uppenbarligen,varför vi har lagar att förhålla oss till, och att lagar ser ut som dom gör av en anledning

Polisstater och diktaturer är sådana som inte följer, eller i vissa fall ens har några lagar och regler utan dömer efter känslor, troende och tyckande. Dvs det som du, och inte jag, förespråkar. ... För ditt tjutande om "avrättning", "vilt skjutande", inkompetens... Yadayada är just inget annat än det.

Poliser som skjuter medborgare hipp som happ BLIR dömda för brott, det kan du vara lugn för, men dit räknas INTE när någon viftar med sådant som liknar ett vapen. Gör man det så är sannolikheten faktiskt ganska stor att man, helt lagligen faktiskt, kan bli skjuten.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-27 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in